W
Wij hebben het volgende probleem. Onze internetverbinding was erg traag. Om dit te proberen te verhelpen hebben wij ons modem herstart via de modem pagina. Sindsdien hebben we geen internet verbinding meer. Als ik op de statuspagina van mijn modem kijk zie ik de gegevens van de foto's.
Wat ik hier uit opmaak is dat we wel een verbinding/signaal hebben, maar dat er geen antwoord wordt gegeven op de DHCP request van het modem. Waardoor er geen actieve internet verbinding tot stand gebracht wordt.
Ik heb contact opgenomen met de ziggo helpdesk. Zij sturen nu over een paar dagen een monteur. Maar zij denken denken dat het aan onze kant ligt. Wat ik weer raar vind want we hebben wel verbinding, alleen die DHCP is een probleem. Er is gevraagd door de helpdesk medewerker om ons modem zonder splitter aan te sluiten direct op de aansluiting in de muur. Dit kan helaas niet omdat de aansluiting die "uit de muur komt" niet compatible is met de coax aansluiting van het modem.
Natuurlijk hebben wij de bekabeling gecontroleerd, modem al een keer terug gezet naar de factory default, maar helaas de DHCP melding blijft. We hebben wel gewoon televisie verbinding via de coax kabel.
Iemand nog een idee? Want natuurlijk komt er dinsdag een monteur maar aangezien er mensen vanuit huis werken is het geen internet hebben eigenlijk erg vervelend.