20021981

Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo modem gaat aan en weer uit

ziggo modem gaat uit en weer aan al een hele tijd last van modem is vervangen splitter is vervangen stroom snoer binnen kabels verstekers in buitenkast en sinds gister de kabel onder de grond maar niks help vandaag weer hetzelfde probleem al 4 keer monteur geweest

41 Reacties 41
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

20021981
Topicstarter
Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

 

20021981
Topicstarter
Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hier modem instelling

20021981
Topicstarter
Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

netwerk

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
20021981z wrote:

 

verwijder het witte kapje eens van de splitter en duw hem daarna stevig in het aop

20021981z wrote:

hier modem instelling

de downstream is aan de hoge kant

het modem zit toch wel op de splitter en niet op een versterker?

 

20021981
Topicstarter
Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is al een paar dagen getest maakte geen verschil

20021981
Topicstarter
Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

En modem geen versterker

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen in de achtergrond kijken en mogelijk een oorzaak vinden.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @20021981z,

Ik zie inderdaad dat je al een aardige geschiedenis hebt. Zoals ik het aan deze kant is gisteren de buitenkabel gedeeltelijk vervangen, klopt dat? Uit de metingen aan deze kant kan ik daarom nog niet zoveel afleiden, want veel is nog van daarvóór. Ik begrijp dat je dus na het vervangen hiervan weer problemen hebt ervaren? Kun je iets specifieker daarover zijn, zie je bijvoorbeeld je modem ook herstarten of is het meer de verbinding dat op alle apparaten wegvalt?

20021981
Topicstarter
Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Modem gaat uit en weer aan om op te starten

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je de downstream,upstream en netwerkhistorie willen delen?

20021981
Topicstarter
Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Die staan er al in even naar boven scrollen

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes
20021981z wrote:

Die staan er al in even naar boven scrollen

Dat weet ik.

Ik vroeg er naar om te zien hoe de waardes en historie momenteel eruit zien.

20021981
Topicstarter
Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Router

20021981
Topicstarter
Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hier de gegevens

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
20021981z wrote:

Hier de gegevens

 

de downstream is aan de hoge kant 

heb je het witte kapje al van de splitter gehaald?

20021981z wrote:

 

is dit in de woonkamer? zo ja weet je zeker dat dit de hoofdaansluiting is of zit er nog een aop in de meterkast

20021981
Topicstarter
Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is de enige aansluiting en met kapje er af geen verschil

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
20021981z wrote:

Is de enige aansluiting en met kapje er af geen verschil

dan lijkt het mijn verstandig om een monteur afspraak te maken want de downstream is te hoog

20021981
Topicstarter
Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Alles is al 4 keer doorgemeten en ze zien niks vreemd ja downstream iets hoog voor de rest helemaal niks

Uitgelicht topic