Vraag

Ziggo modem gaat aan en weer uit

  • 19 november 2020
  • 31 reacties
  • 468 keer bekeken

ziggo modem gaat uit en weer aan al een hele tijd last van modem is vervangen splitter is vervangen stroom snoer binnen kabels verstekers in buitenkast en sinds gister de kabel onder de grond maar niks help vandaag weer hetzelfde probleem al 4 keer monteur geweest


31 Reacties

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

 

hier modem instelling

netwerk

Reputatie 6
Badge +11

 

verwijder het witte kapje eens van de splitter en duw hem daarna stevig in het aop

hier modem instelling

de downstream is aan de hoge kant

het modem zit toch wel op de splitter en niet op een versterker?

 

Is al een paar dagen getest maakte geen verschil

En modem geen versterker

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen in de achtergrond kijken en mogelijk een oorzaak vinden.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Hi @20021981z,

Ik zie inderdaad dat je al een aardige geschiedenis hebt. Zoals ik het aan deze kant is gisteren de buitenkabel gedeeltelijk vervangen, klopt dat? Uit de metingen aan deze kant kan ik daarom nog niet zoveel afleiden, want veel is nog van daarvóór. Ik begrijp dat je dus na het vervangen hiervan weer problemen hebt ervaren? Kun je iets specifieker daarover zijn, zie je bijvoorbeeld je modem ook herstarten of is het meer de verbinding dat op alle apparaten wegvalt?

Modem gaat uit en weer aan om op te starten

Reputatie 7
Badge +13

Zou je de downstream,upstream en netwerkhistorie willen delen?

Die staan er al in even naar boven scrollen

Reputatie 7
Badge +13

Die staan er al in even naar boven scrollen

Dat weet ik.

Ik vroeg er naar om te zien hoe de waardes en historie momenteel eruit zien.

Router

Hier de gegevens

 

Reputatie 6
Badge +11

Hier de gegevens

 

de downstream is aan de hoge kant 

heb je het witte kapje al van de splitter gehaald?

 

is dit in de woonkamer? zo ja weet je zeker dat dit de hoofdaansluiting is of zit er nog een aop in de meterkast

Is de enige aansluiting en met kapje er af geen verschil

Reputatie 6
Badge +11

Is de enige aansluiting en met kapje er af geen verschil

dan lijkt het mijn verstandig om een monteur afspraak te maken want de downstream is te hoog

Alles is al 4 keer doorgemeten en ze zien niks vreemd ja downstream iets hoog voor de rest helemaal niks

Reputatie 6
Badge +11

Alles is al 4 keer doorgemeten en ze zien niks vreemd ja downstream iets hoog voor de rest helemaal niks

https://www.allekabels.nl/antenne-satelliet-ontstoring/11436/1284300/demper-attenuator.html?gclid=EAIaIQobChMIneOVyeOT7QIVEtd3Ch2Y9gtzEAQYASABEgLp__D_BwE

Reputatie 7

Goedemiddag @20021981,

Ontzettend vervelend dat de verbinding nog niet lekker werkt! Ik lees in ieder geval wel dat de kabelschade die bij jou in de buurt geconstateerd was op 19 november 2020 is opgelost. 
Maar helaas zie ik nog wel storing terug op jouw verbinding. En de downstream RX is zoals @anoniemforum ook al aangeeft aan de hoge kant. Dit is naar beneden te krijgen d.m.v. een splitter of een signaaldemper.  Als je de binnenhuisinstallatie al hebt nagelopen en uitgesloten dan lijkt het mij verstandig dat we een afspraak met een individuele storingsmonteur in gaan plannen. Geef in dat geval door op welke dat dit jou het beste schikt. 

Oke wordt dat buiten of binnen gedaan

Reputatie 7

@20021981 Een netwerkmonteur gaat buiten in de groeps- en eindversterker alles nalopen en moet ook de aansluiting bij jou binnenshuis controleren. Hij voert dan een lijnmeting uit tussen jouw aansluiting en ons netwerk.

Oke waneer zou dat kunnen

Reputatie 7

@20021981 Op welke data zou een afspraak het beste schikken? Als meerdere data doorgeeft kijk ik voor je of het dan ook kan. 

Reageer