Vraag

Ziggo modem aansluiten op signaalversterker? Of rechtstreeks op AOP/splitter? Wat is jouw ervaringen? Praat mee!

• 30 september 2018
  • 269 Reacties
  • 16211x Bekeken

Toon eerste bericht

269 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Klopt maar de signaalsterkte op de Humax zat rond de 70%, oftewel helemaal dik in orde.
Reputatie 2
Badge +1
Zoveel diverse antwoorden maar nog steeds geen oplossing. Wordt er een beetje Ziggo moe van. Ik neem het allemaal ter harte wat jullie voor eventuele oplossingen plaatsen en ben daar superblij mee. Maar nog steeds geen oplossing en nog steeds geen constante kwaliteit. Ik neem het maar voor lief de laatste tijd. Als het nu weer aan mijn module of zelfs mijn nieuwe tv van 3 maanden oud dan wordt ik diep ongelukkig en een beetje aggressief. Ik ben echt een beetje Ziggo moe en heb een batterij nodig om mezelf op te laden om de draad weer op te pakken om weer te gaan experimenteren welke oplossing de juiste kwaliteit geeft. Om weer lekker te gaan hobbyen voor 80 euro per maand.
Reputatie 5
Badge +3
Maar je zei toch dat de Humax box goed werkte? Als die nog problemen geeft moet ik mijn opmerking terugnemen. Welke TV-model heb je precies en heb je de CI+ module wel eens op een andere TV uitgeprobeerd?
Reputatie 2
Badge +1
Neem jou niks kwalijk hoor...
Een Qled 55 inch uit 2018...
Ik wil geen kastje want mijn tv hangt aan een steigerhouten wand en wil alleen mijn tv en soundbar zien hangen. Als Ziggo nou zegt dat een module niet werkt dan zou ik over moeten schakelen naar een kastje. Zolang ze dat niet doen ga ik er vanuit dat een module naar behoren moet werken.
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb de discussie niet gevolgd @haaglanden1963 dus weet niet precies de situatie. Maar het is wel handig dat we exact een type weten van de Tv. Nu kunnen we er niets mee. Maar kun je in het kort nog even benoemen waar je precies tegen aan loopt? Een CI module werkt doorgaans prima, maar niet elke Tv is Ziggo gecertificeerd. Maar nogmaals, ik heb de discussie niet gevolgd en als je al langere tijd tegen issues aanloopt is het wellicht handig als een moderator eens contact met je opneemt en wellicht een monteur naar je toe kan sturen om alles eens goed onder handen te nemen.

Ik zal hierbij vragen of @Lycke Ziggo er even naar kan kijken, maar als je het nog trekt: meer info is welkom.
Reputatie 4
Badge +3

Huppakee!!

Dit topic van mij zou voor heeel veel (nieuwe) klanten interessant kunnen zijn, maar het is in de vergetelheid geraakt.

Voilà.

@Ronihd na uren klooien hebben we jouw advies opgevolgd. Versterker rechtstreeks op AOP en modem op de 1e poort van de versterker. En het werkt!!! Bedankt. 

Meten is weten. Altijd. Soms moet het anders (met een Splitter voor aparte aansluiting Modem/Router) maar dat is beslist niet altijd zo.
Een Splitter is een moderne vuistregel, die altijd wel zal werken, mogen we hopen.  Daarom is ie er. Totdat er gedonder komt. Dan moet je gaan meten, om te weten wat er aan  hand is.

@Ronihd het vreemde is dat we in deze nieuwe situatie slechte ontvangst hebben op net 1, 2 en 3. Terwijl die het daarvoor juist goed deden. Heeft u enig idee hoe dit kan? 

@PauPau Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Kijk je rechtstreeks op je TV of met een CI+ of met één of andere mediabox?

@Be rt zie hier. 

@Ronihd het vreemde is dat we in deze nieuwe situatie slechte ontvangst hebben op net 1, 2 en 3. Terwijl die het daarvoor juist goed deden. Heeft u enig idee hoe dit kan? 

@PauPau Het apparaat waar je de storingen op hebt met 1,2,3 ? is dat rechtstreeks je TV of met een CI+ of met één of andere mediabox?

@Be rt het probleem is alleen op de tv’s die rechtstreeks zitten. Die op de mediabox zit doet het wel goed. 

De TV's die slecht 1 2 3 hebben, ontvangen die analoog of digitaal beeld?

Reputatie 2

Misschien de kabels weghouden van die koperen buis?

Ik weet niet zeker, maar zijn deze kabels goed afgeschermd?

g4 en 4k  proof?

@Be rt digitaal

OK, dan gaat er ergens iets niet goed met het signaal, het kan een niet geheel goed aangesloten stekker zijn of een te laag signaal vanaf de versterker of interferentie via één of ander apparaat.

Is dit pas nadat je het modem aan de versterker hebt aangesloten?

Reputatie 7
Badge +14

Dat is vreemd , als ik de rest doorlees denk ik dat het te maken kan hebben met een van de connectoren die niet goed zit of zijn gemonteerd.

Kan de stekker zijn die in de AOP zit of een van de f-connectoren die niet lekker zijn aangesneden.

Kan je een foto maken van de f-connector die naar de TV gaat die last heeft of zijn het alle toestellen ? 

Ook heb je jammer genoeg niet de juiste versterker gekocht hij loopt maar tot 1000 mhz ….eigenlijk moet hij tot 1200 mhz doorlopen.

Voor nu kan je hem wel gebruiken maar straks met giganet wordt het een probleempje.

En ja er staat kabelkeur op maar eigenlijk dus een verouderde kabelkeur.

Reputatie 7
Badge +14

Misschien de kabels weghouden van die koperen buis?

Ik weet niet zeker, maar zijn deze kabels goed afgeschermd?

g4 en 4k  proof?

In de buurt van de koperen buis is geen probleem en de kabels zien er goed uit , kan een montage fout zijn ? 

Reageer