smartha

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Mediabox XL - 5.0 Ghz Wifi frequentie niet zichtbaar

ik kan alleen verbinding krijgen met 2.4 de 5 kan hij niet vinden in mijn instellingen. medewerker ziggo kon dit niet op afstand aanpassen aangezien wij nog een hele.oude upc router hebben. iemand een idee hoe ik verbinding kan krijgen met 5??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

Goedemiddag @smartha en welkom op de Community,

Goed dat je met je vraag hier aanklopt. Ik heb je gegevens er even bij gepakt en ik zie dat je de Ziggo Mediabox XL hebt. Hierop is ook je internet geactiveerd. 
Om te controleren of het 5.0 Ghz signaal op de ingebouwde router aanstaat raad ik aan in te loggen op de general user interface (GUI) van de Ziggo Mediabox XL. 
Op deze pagina lees je precies hoe je dit doet. Laat maar weten of het gelukt is.

Let op: houd er rekening mee dat niet elk apparaat de 5.0 Ghz frequenties ondersteund. Op deze apparaten zal het netwerk dan ook niet zichtbaar zijn. 
Maar omdat je aangeeft dat het eerder wel gewerkt heeft, vermoed ik dat het wifi signaal (5.0 Ghz) mogelijk toch uitstaat. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15504Likes

Heb je toevallig een Cisco EPC3925? Dit modem kan 2.4 en 5 GHz niet tegelijkertijd uitzenden, je moet in de configuratie van het modem kiezen tussen een van beide.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Ik raad je aan om een nieuw modem aan te vragen.

 

Om te controleren of er meer dingen in de binneninstalatie aan vervanging toe zijn:

Zou je wat foto's kunnen maken van je AOP (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

Bijvoorbeeld splitter, kabels, modem, signaal versterker.

Zit vaak in de meterkast.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden van je modem hier posten?

 

Instructies:

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

smartha
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

voorheen hadden we wel gewoon 5 met deze modem, hebben nu sinds een week een nieuwe mediabox en nu krijgen we het signaal niet gevonden. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes

@smartha  Wat voor kleur heeft het modem, meestal is het een witte die bij de media box geleverd word.

 

Door je wifi te vinden, kan je inloggen op je modem door naar http://192.168.178.1 te gaan, dan gebruikersnaam en wachtwoord of in fUPC gebied Pincode

 

Ga dan naar Geavanceerde instellingen en kies voor Draadloos daar kan je instellingen kiezen, 2,4 GHz en de 5 GHz staan hier vermeld.

 

Bij mij staan ze grijs modem wifi staat uit, ze worden wit als je deze ingeschakeld hebt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

Goedemiddag @smartha en welkom op de Community,

Goed dat je met je vraag hier aanklopt. Ik heb je gegevens er even bij gepakt en ik zie dat je de Ziggo Mediabox XL hebt. Hierop is ook je internet geactiveerd. 
Om te controleren of het 5.0 Ghz signaal op de ingebouwde router aanstaat raad ik aan in te loggen op de general user interface (GUI) van de Ziggo Mediabox XL. 
Op deze pagina lees je precies hoe je dit doet. Laat maar weten of het gelukt is.

Let op: houd er rekening mee dat niet elk apparaat de 5.0 Ghz frequenties ondersteund. Op deze apparaten zal het netwerk dan ook niet zichtbaar zijn. 
Maar omdat je aangeeft dat het eerder wel gewerkt heeft, vermoed ik dat het wifi signaal (5.0 Ghz) mogelijk toch uitstaat. 

Uitgelicht topic