1
Vraag
2
Reacties
HGK

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo media box instellen als 2e wifi accespoint naast de connectbox modem

Ik heb in kamer 2(werk) en 3(slaap) goede wifi-ontvangst van de connectbox in de meterkast, zowel 2,4Gh als 5 Gh. In kamer 1 (woon) waar de mediabox staat (via coax verbonden met de meterkast) een goede tv ontvangst maar een zeer slecht wifi bereik. De Ziggo mediabox staat wel met zijn HZN-nummer in het rijtje mogelijke wifiverbindingen en geeft daar ook een goede ontvangst aan, zij het met de vermelding 'wel internet maar geen verbinding.'
Hoe maak ik hier een bruikbare wel-internetverbinding van?
(PS: ik vraag dit voor een andere situatie dan ik hier in mijn profiel heb opgegeven.)
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HGK
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hallo HanH en SteefB, bedankt voor jullie reacties. Ik ben overtuigd. Geen Wifi via de horizonbox. Ik huur een booster via de internetkabel.
Groet, HGK

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Het wordt afgeraden de Ziggo mediabox op te nemen in je netwerk.

"https://community.ziggo.nl/search?q=media box netwerk"
HGK
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Beste Steefb, bedankt voor je reactie. Maar ik kom er niet goed achter naar welk artikel je verwijst. Bedoel je de link in de vraag: "Mediabox XL - Wifi staat uit maar toch lijken apparaten te verbinden?". Die komt uit bij de vraag de mediabox verbinden met je thuisnetwerk. Iik wil van de mediabox een tweede wifi punt maken, naast de wifi van de connectbox. In kamer 2 en 3 verbind ik dan met het connectboxsignaal en in kamer 3 met het mediabox kanaal. Misschien te simpel gedacht.
Groet, HGK
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Koppel je Mediabox XL niet aan je Ziggo Modem/Router om de Wifi ervan te kunnen gebruiken.
Dat is vragen om problemen.
Als de Wifi dekking van de ConnectBox onvoldoende is, dan los je dit op met een extra Access Point.
Bv:
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/
Neem bij voorkeur de Booster 'via een internetkabel'.
Gratis uitproberen.

Bekijk:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/valt-je-wifi-weg-lees-dit-topic-22640?forumid=102
om Wifi te optimaliseren.
Misschien heb je niet eens een extra Acces Point nodig.
In de meeste huizen wel, waar de Ziggo Modem/Router in de meterkast staat.
Dat moet van Ziggo, maar het is niet zo'n beste plek voor de Wifi ervan.

Gr Han
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
HGK wrote:
Beste Steefb, bedankt voor je reactie. Maar ik kom er niet goed achter naar welk artikel je verwijst.


Ik bedoel dat als je daar zoekt heel veel problemen met mediabox en netwerk tegenkomt.
HGK
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hallo HanH en SteefB, bedankt voor jullie reacties. Ik ben overtuigd. Geen Wifi via de horizonbox. Ik huur een booster via de internetkabel.
Groet, HGK
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
HGK Als je de Mediabox XL op je modem aansluit met een UTP kabel, dan heb je 2 DHCP servers in je netwerk in 2 verschillende IP ranges en dan gaat het één en ander fout met verbindingen en internet.

Daarnaast krijg je veel storingen op je Mediabox XL, zie uitleg in dit topic en hoe alles weer in de standaard instellingen te krijgen: Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
HGK wrote:
Hallo HanH en SteefB, bedankt voor jullie reacties. Ik ben overtuigd. Geen Wifi via de horizonbox. Ik huur een booster via de internetkabel.
Groet, HGK
Top! zij hebben je ook precies de goede adviezen gegeven. Technisch gezien kun je een Mediabox XL verkeerd instellen waardoor deze zich als accesspoint lijkt te gedragen, maar dat werkt niet goed en levert meerdere problemen op. Een wifi booster via internetkabel huren is een snelle en vrij voordelige optie voor jullie 🙂 Laat je ons weten hoe dit bevalt?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic