mo72

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo is bagger, vaak storing. Internet is traag

ze bieden je super snelle internet super luxe tv shit terug kijken en noem maar op de helft van de dingen werkt het bagger vaak storing en internet is super traag ... en dat voor een geweldige dure prijs we staan op punt te vertrekken bij ziggo omdat de service bagger is we bellen en het komt allemaal op kosten uit terwijl we al niet veel hebben toch zo dure provider voor goed werkende stuff maar is bagger .....
5 Reacties 5
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Wellicht kun je een goedkoop abonnementje Interpunctie Pro nemen. Voor Bagger TV kun je het beste aan boord stappen bij Boskalis.

Kun je iets specifieker formuleren welke problemen je ervaart? Eventueel met wat foto’s/screenshot met de signaalwaarden etcetera...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
mo72 Alles kan goed werken, maar soms zit er ergens iets niet goed in de aansluitingen op straat of in je huis.

Kun je aangeven wat er precies misgaat, dan kan er naar gekeken worden en kunnen er oplossingen gezocht worden.

Op dit klant helpt klant forum komen ook in ieder topic Ziggo moderators voorbij en die zijn uitermate vasthoudend om problemen op te losssen.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo mo72, bij deze een warm welkom op onze Community.

Het is inderdaad de bedoeling dat wij super snel internet en super luxe TV leveren! En dat zonder storingen. Wanneer er wel storingen zijn dan mag je ons daar best boos op aanspreken! Het is ook echt vervelend als de diensten niet goed werken.

Ik lees graag mee met de adviezen die je hier gaat krijgen als je meer loslaat over de aard van de storing.
simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes
Ik heb wel een tip voor Ziggo:
Pas de modems aan en gebruik 40MHz bandbreedte ipv 80 MHz (4 kanalen) op de 5GHz band.

Standaard zet Ziggo de modem/router/mediabox op 80MHz (ipv 20 of 40 MHz) en zorgt er hiermee voor dat straks ook de 5GHz overbezet raakt. Met 40MHz is er voldoende snelheid beschikbaar voor alle apparaten en blijft er tenminste wat ruimte in deze band.
Hier in de buurt was ik een van de eerste met een 5GHz router, maar nu is de band overspoelt met Ziggo-signalen. Opmerkelijk is dat UPC-signalen wel 40MHz (2 kanalen) gebruiken.

Achtergrondinfo:
https://www.lantech.nl/blog/wi-fi-5ghz-kanalen/
http://www.wifiexperts.nl/technieuws/802-11-ac
https://www.techzine.nl/howtos/102805/4/optimaliseer-wifi-signaal.html

Ik kwam hier bij toeval achter omdat mijn wifi niet lekker meer werkte. Ben met een wifi analyzer aan de slag gegaan en toen bleek dat de Connect Box (=Ziggo modem) in de meterkast een AP-signaal uitzond met SSID "Celeno Initial AP xxxxx". Zodra ik de Connect Box uit- en aangezet heb verdween het signaal. In mijn speurtocht in en om het huis kwam ik in de 5GHz band nog wat Ziggo-signalen tegen die allemaal 80MHz breed waren.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Anne H Ziggo wrote:
Hallo mo72, bij deze een warm welkom op onze Community.

Het is inderdaad de bedoeling dat wij super snel internet en super luxe TV leveren! En dat zonder storingen. Wanneer er wel storingen zijn dan mag je ons daar best boos op aanspreken! Het is ook echt vervelend als de diensten niet goed werken.

Ik lees graag mee met de adviezen die je hier gaat krijgen als je meer loslaat over de aard van de storing.



Maar het kan natuurlijk ook op een normale manier, met daarbij een goede uitleg wat er zoal speelt en wat men allemaal al zelf heeft gedaan. Daar komt men verder mee als aangeven dat Ziggo etc. bagger is, om daarna vaak weer te verdwijnen.

Dit zijn dan ook eigenlijk berichten voor de (a)sociale media....

Uitgelicht topic