Beantwoord

Ziggo Horizon XL - box internet-verbinding valt elke 2 á 3 dagen uit, idem bij buurman

• 23 november 2018
  • 74 Reacties
  • 6380x Bekeken

Toon eerste bericht

74 Reacties

Reputatie 7
Graag gedaan!

Op dit moment is het inderdaad goed, maar ik verwacht dat één van de SNR van één/of toch meerdere van deze downstreams keldert op de momenten dat de problemen spelen.

Misschien is het ook handig om het bij je buurman ook te controleren.

Het belangrijkste wat jij/jullie moeten testen is hoe de signaalwaarden (en ook de downstream SNR) eruit zien wanneer je hem rechtstreeks op het eerste aansluitpunt hebt aangesloten.

Is de wandcontactdoos in je woonkamer ook daadwerkelijk het AOP (Abonnee Overname Punt)? Of zit je AOP in de meterkast?

Als je AOP zich in de woonkamer bevindt, dan kun je jouw eigen verbinding nog uitsluiten door een andere coaxkabel te testen. Bevindt de AOP zich in de meterkast, sluit de Mediabox XL dan even kortstondig aan in je meterkast.
Je kunt vanaf dat punt dan ook het signaal controleren. Blijft het slecht? Neem dan contact op met ons zodat we een monteur kunnen inplannen. Je hebt dan ook zo goed mogelijk jouw binnenhuis installatie uitgesloten en de kans op kosten geminimaliseerd.

Herstelt het signaal zich wanneer je hem op het AOP aansluit? Dan moet je het probleem in je binnenhuisbekabeling zoeken.
Reputatie 1
ik ben de buurman...het valt me op dat #2 heel grillig is...meestal zit deze rond 35,0 maar heel vaak daalt deze ook naar 12,00 en dan gaat deze weer terug naar 35,0
Reputatie 1
as we speak zelfs 7.5...
Reputatie 7
@verroel en @MichAndEll,

Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met @verroel.

Ik heb aangegeven dat ik het liefst één monteur voor jullie beiden inplan zodat we het probleem ook in één keer kunnen verhelpen. Na overleg met een collega (en uitleg van hem) heb ik begrepen dat het alsnog een probleem kan zijn wat te maken kan hebben met de binnenhuis installatie.

Ik zag zonet bij @verroel wel een storing, maar niet bij @MichAndEll. We moeten dan ook echt uitsluiten of het wel/niet een binnenhuis probleem betreft.

Willen jullie beiden een nieuwe coaxkabel testen en mij op de hoogte brengen wanneer jullie een nieuwe coaxkabel hebben getest? Verhelpt dat het probleem, dan is het opgelost. Verhelpt dat niet het probleem, dan vergoed ik de kosten van de aanschaf en moeten we een monteur inplannen.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.
Reputatie 7
Ook hier is sprake van mogelijke 4G interferentie. Is er anderhalve maand geleden soms sprake geweest van aangekondigd onderhoud waarbij Ziggo het frequentieplan heeft aangepast? Toont de Horizon box nog ergens informatie over pre en post Reed Solomon errors of correctable en uncorrectable waarden? Daaruit valt veel beter af te leiden wat het modem in de Horizon box zelf vindt van de signaal kwaliteit.
Reputatie 7
@ArChie.DVB,
Bedankt voor je input!

Analoog is een maand geleden in deze regio uitgefaseerd. Ik heb ook begrepen dat we daardoor andere frequenties gebruiken. In eerdere regio's waarbij we analoge tv hebben uitgefaseerd hebben we in sommige gevallen dezelfde problemen gezien, maar na onderzoek is gebleken dat in deze gevallen de problemen alsnog verholpen zijn na aanpassingen in het eigen thuisnetwerk.

Dat is nu ook de reden waarom ik eerst verzoek om de coaxkabel te vervangen en dat we daarna verder moeten zoeken als dat het probleem niet verhelpt.
Reputatie 1
Helaas... Hoewel ik NOG geen uitval heb gehad, is ook bij mij 1 kanaal soms slecht vanavond:

Ik weet niet of dit de uitval kan veroorzaken (zoals in mijn eerste bericht genoemd), maar het zal vast niet mogen. Klinkt idem als bij mijn buurman...
Ik heb totaal niets veranderd thuis, overigens...
Reputatie 7
Het downstream kanaal dat op plek 1 is geconfigureerd is het zogenoemde primary downstream kanaal van het modem. Via dit downstream kanaal ontvangt het modem alle DOCSIS management berichten en reacties van de CMTS. Juist dit kanaal moet daarom in ieder geval zo min mogelijk verstoord zijn. Bij jou is dit nu net het downstream kanaal met de slechtste SNR, dus dat komt de werking van het modem absoluut niet ten goede. Ik weet niet of de Horizon box mogelijkheden heeft in het menu om handmatig een andere downstream frequentie te kiezen, maar dat zou dan iets kunnen zijn om te overwegen voor zover de CMTS het toelaat.
Reputatie 7
@MichAndEll,
Wat is de lengte van jullie coaxkabel? Ik kan zelf een coaxkabel van enkele meters toesturen, maar ik weet niet of dat genoeg is.

Zie mijn reactie hierboven. Nadat ik meer informatie heb ingewonnen over dit probleem begreep ik dat het probleem alsnog in de binnenhuis bekabeling kan zitten. Om dat uit te sluiten kan ik (kosteloos) coaxkabels van enkele meters versturen. Als je langere kabels nodig hebt, dan wil ik je vragen om deze aan te schaffen.

Zoals ik al zei, als we het probleem daarmee niet verhelpen, dan kost het jou een paar uurtjes moeite maar vergoed ik de kosten die je hebt gemaakt. Dit geldt ook voor je buurman. Dan kan ik richting onze monteursfafdeling terugkoppelen dat we de binnenhuis installatie zo goed als uitgesloten hebben door deze acties.

Ik hoor graag van jullie en hoop dat we het probleem snel kunnen verhelpen.

Ik heb totaal niets veranderd thuis, overigens...

Wij hebben enkele maanden geleden analoge TV uitgefaseerd in jullie regio. De analoge frequenties worden nu op een andere manier ingezet. Het is maar een storing op een bepaalde/enkele frequentie. Deze storing kan altijd al aanwezig zijn geweest maar omdat we hem eerst niet in gebruik hadden, merkte je geen problemen. Dat kan verklaren waarom je nu wel en daarvoor geen problemen had.

Dat betekent niet dat je kabels goed waren, maar enkel dat we deze frequenties niet in gebruik hadden waardoor je geen last had van storingen. We moeten het dan ook uitsluiten..
Reputatie 1
@Serkan Ziggo
Vandaag was het weer zo ver... Weer internet-uitval! Meteen gekeken bij de waardes en het schommelde van 34 naar 4. Dus nog steeds aanwezig.

Vervolgens was ik meteen begonnen, met jouw tip, om de Horizon-box DIRECT aan te sluiten aan het binnenkom-punt. (wat een rot-klus, zeg!) Maar dat werd van kwaad tot erger; kwam helemaal het internet niet meer op?! En kreeg deze waardes:

Waarom dit gebeurde weet ik niet, maar de aansluiting was echt:
UPC-binnenkomst-kastje --- convertertje van "prikkertje-aansluiting" naar vrouwtje-aansluiting --- door jullie 2 jaar geleden afgegeven losse, stijve coax-kabel --- de Horizonbox. Dus directer kan het niet.
Vervolgens maar weer terug naar de oude situatie:
UPC-binnenkomst-kastje --- Coaxkabel --- muur-splitter --- door jullie 2 jaar geleden afgegeven losse, stijve coax-kabel --- de Horizon-box.
Dan werkt het min of meer weer?! Lijkt erop dat het convertertje niet goed werkt, maar is ook van jullie.
En meteen weer gekeken en op dit moment schommelt het tussen de 33 en 35, terwijl de rest continu boven de 35 blijft:

Maar Serkan... Hoe kan het dan dat mijn buurman exact hetzelfde heeft als ik, in de zelfde tijdsvlak? En waarom zijn de overige kanalen wel perfect? Het spijt me, maar ik kan me niet meer indenken, dat het bij ons thuis kan liggen.

Normaal zou ik zeggen, laat iemand van jullie alles doormeten. Maar dan weet ik het wel weer; de waardes schommelen op dat moment tussen de 33 en 35 en is er niets voor jullie te meten. Later die dag is het er weer, maar de monteur weer weg...

Dit wordt een gebed zonder end zo...

Het enige wat ik me nog kan bedenken, is de radio-coax eraf. zal dat nog even testen bij de volgende uitval....

.......zucht........ 😒

EDIT: kunnen jullie niet gewoon (vanuit jullie) de horizon op een andere frequentie zetten? Het lijkt erop dat alleen "kanaal ID 20" of "frequentie 826000000" gestoord wordt...
Reputatie 7
Zijn dit alle downstream kanalen of toon je alleen de eerste acht? Ik vind overigens schermprints op het internet waarin een optie getoond wordt onder de downstream kanalen waarmee je een andere frequentie kan zetten. Al eens uitgeprobeerd?
Reputatie 1
Zijn dit alle downstream kanalen of toon je alleen de eerste acht? Ik vind overigens schermprints op het internet waarin een optie getoond wordt onder de downstream kanalen waarmee je een andere frequentie kan zetten. Al eens uitgeprobeerd?

Ja, dit zijn alle 8 channels. daaronder kan ik een frequentie forceren. Maar als dat is wat je bedoelt, hoe dan?
Reputatie 1
@ArChie.DVB
Kijk.... Dit LIJKT te helpen! Channel 20 wordt niet meer gebruikt!

Even aankijken, of dit het probleem verhelpt.

Wat ik nu dus gedaan heb, het hoogste frequentie was bij mij 858000000. Dus daaronder dus 858000 ingevuld en op [Frequentie forceren] geklikt. Na een minuutje wachten, werd het dus de screenshot.

Bedankt, ArChie!! 😃👍
Reputatie 7
Badge +35
That's it @ArChie.DVB #LekkerBezig weer.
Reputatie 7
Ik zou gekozen hebben voor 674000 of 698000 kHz omdat die kanalen een SNR waarde hadden van iets meer dan 37. Maar goed, als dit kanaal op 858 MHz ook stabiel genoeg is kan je het eerst nog even aankijken.
Reputatie 1
@ArChie.DVB
Ach... Je hebt gelijk! Ik las je bericht verkeerd (las eerder hoogste frequentie, maar je schreef hoogste SNR. Oeps!). Bij deze alsnog 674000000 geforceerd. Weer bedankt! 😄

Reputatie 1
Voor wie dit volgt, een verslag...

Afgelopen vrijdag zijn er in mijn huis 2 monteurs geweest en zijn 3 uur bezig geweest om het op te lossen. Ze hebben zelfs o.a. de versterker in het laatste/dichtbijzijnste verdeelpunt vervangen en van alles nagelopen. Ze zagen wel dat er wat instraling moet zijn van het 4G-netwerk. Maar concreet bewijs was er op dat moment helaas niet. In mijn optiek hebben ze wel hun best gedaan. Dat werd afwachten dus...

Vandaag (dus 2 dagen later) was mijn internet weer traag. Ik check weer de downstream via de Horizon-box en... jawel... weer was de SNR te laag op 826000KHz. Nog geen uitval gehad, maar die gaat 100% weer een keer gebeuren. Voor de test, had ik mijn box direct aangesloten aan het binnenkomstpunt, met een door Ziggo goedgekeurde kabel tegen 4G. Dus ik kan echt helemaal niets bedenken of vinden wat er nog bij mij fout kan zijn. Ik heb het ook verfilmt en aan Ziggo geleverd (voor mijn privacy, niet hier gedeeld).

Dus nu maar hopen, dat het anders opgelost gaat worden. Misschien toch weer een router extra in mijn meterkast.

Nu maar afwachten, wat Ziggo gaat doen.........
Reputatie 7
@MichAndEll en de rest,

Het is mooi om te zien dat iedereen zijn best doet om jullie te helpen.

@MichAndEll ik heb je telefonisch benadert om tekst en uitleg te geven maar ik heb je helaas niet bereikt. Daarom doe ik het nu ook op deze manier.

Het aanpassen van de startfrequentie is maar een tijdelijke oplossing. De wijkverdeler kan de frequentie automatisch weer aanpassen naar de frequentie waar de storing op speelt. Hiermee verhelp je het probleem dan ook tijdelijk.

Ik begrijp dat je het probleem niet bij jezelf zoekt omdat je zelf niets hebt gewijzigd aan je aansluitingen. Ik heb al eerder de aanleiding tot deze storing uit proberen te leggen, maar blijkbaar was mijn uitleg niet voldoende.

Sinds wanneer ervaren jij en je buurman deze storingen?
Ik durf te wedden dat de storing vanaf 8 mei speelt. Op 8 mei heeft er namelijk een aanpassing in ons netwerk plaatsgevonden. Zie https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/?CMP=url_schakelmee

Wat is er precies gebeurt?
We hebben het analoge signaal uitgeschakeld in jullie regio. De frequenties die door het analoge signaal gebruikt werden zijn na 8 mei vrijgekomen. Op deze manier creëren we meer ruimte op de kabel en kunnen deze frequenties gebruiken om o.a.: meer snelheid te leveren en om de frequenties in te zetten voor digitale televisie.

Waarom ervaar ik nu ineens een storing?
De 800Mhz frequenties zijn vrijgekomen en jullie modems "locken" zich op deze frequentie.
Deze frequentie wordt ook veelvuldig gebruikt door zendmasten van bijv. mobiele telefoons.

Wij vermoeden dan ook dat er ergens instraling zit op jullie kabels waardoor de storing speelt. Een goede bekabeling voorkomt deze instraling en daarom willen we dat jullie de coaxkabels gaan vervangen om dat uit te sluiten.

Een derde woning op exact dezelfde eindverdeler heeft geen enkel probleem. Het gemiddelde in de wijk is keurig, terwijl jouw verbinding op de 28, 29 en 30 november storing in het signaal had.

Je buurman op huisnummer 65 had ook storing, maar wijkt wel een klein beetje af van die van jou.
Een afbeelding zegt soms ook meer dan 1000 woorden, zie hier jullie storingsgrafiek. Jouw storing speelt niet op exact dezelfde moment als bij de buurman. Je ziet ook het gemiddelde van de rest van de wijk en jullie signalen wijken daar erg vanaf.

Reputatie 1
@Serkan Ziggo
Hey Serkan. Fijn dat je ons probleem serieus blijft oppakken. Bedankt!

Eerst even leuk om te zien in je grafieken...
In de 1e grafiek (neem ik aan dat deze van mij (67) is), zie je dat ik de frequentie 30 november in de middag had aangepast en je ziet, dat de waardes boven de "warning" blijven. Bij mijn buurman 1 december 's middags geweest om hem te helpen het aan te passen en ook bij hem sindsdien nette waardes. Kortom: de (tijdelijke) oplossing werkt in elk geval perfect. Mocht het zich weer ver-locken, dan weet ik nu hoe aan te passen. Maar dat zou uiteraard niet de bedoeling moeten zijn, inderdaad.

Wel zeer opmerkelijk: bij mijn buurman, stond ook ontvanger #1 op op kanaal 20 / 826GHz. Dus als ontvanger #1 echt zo belangrijk is, dat klopt het wel met ons probleem. Dus de 800GHz-gebied zal wel inderdaad goed gestoord worden tegenwoordig...

Ik durf te wedden dat de storing vanaf 8 mei speelt. Op 8 mei heeft er namelijk een aanpassing in ons netwerk plaatsgevonden.

Wat jammer, dat we niet daadwerkelijk een weddenschap hebben afgesloten. 😉
Want onze boxen begonnen namelijk in oktober vast te lopen, niet al in mei. Tenzij onze boxen 5 maanden zich nog konden redden door de ruis heen...?

Wij vermoeden dan ook dat er ergens instraling zit op jullie kabels waardoor de storing speelt. Een goede bekabeling voorkomt deze instraling en daarom willen we dat jullie de coaxkabels gaan vervangen om dat uit te sluiten.

Wat bij mij alleen nog kan, is dat de kabel vanaf het aansluitpunt (in meterkast) tot de splitter (TV/RADIO) in de muur slecht is. Deze zit er al vanaf de oplevering (2003) van de woning in. De splitter (duurdere van Hirsmann, of zo iets?) had ik al vervangen, om een andere storing op te lossen en de COAX-kabel van splitter tot BOX is vrij recent (2 á 3 jaar geleden) door jullie eigen monteur geleverd. Kabel van splitter naar de radio is wel normaal, maar die had ik tijdelijk losgekoppeld van de splitter tijdens het testen, maar de waardes bleven toen even erg zakken.

Dus een monteur laten komen kan (voorrijkosten zijn te delen met mijn buurman, toch?), maar ik denk dat het weinig zin heeft. Misschien een idee, om een goede, kosteloze COAX-kabel te sturen van 10 meter? Dan kan ik die eens aansluiten en de BOX daarna even terug op kanaal 20 zetten. Dan weten we of het daar aan lag. Is dat wat, Serkan?

EDIT:
Jullie hebben beiden een Mediabox XL als modem. We kunnen ook beide Mediabox XL's loskoppelen zodat jullie een los modem ontvangen.

Ik had juist een jaar geleden een modem uit de meterkast weggewerkt, om zo een apparaat minder aan te hebben dag en nacht (31 watt in stand-by is al te gek, van die BOX!). Dus dan moet ik het weer terug gaan draaien. Liever niet, eerlijk gezegd. Tenzij het niet anders kan...
Reputatie 7

Wat is er precies gebeurt?
We hebben het analoge signaal uitgeschakeld in jullie regio. De frequenties die door het analoge signaal gebruikt werden zijn na 8 mei vrijgekomen. Op deze manier creëren we meer ruimte op de kabel en kunnen deze frequenties gebruiken om o.a.: meer snelheid te leveren en om de frequenties in te zetten voor digitale televisie.

Er is natuurlijk meer gebeurd, anders zouden jullie klanten deze problemen nu niet ervaren indien alleen de analoge TV kanalen zijn uitgeschakeld. Als je het hebt over precies, dan verwacht ik de volgende opsomming:
  1. De doorgifte van analoge TV kanalen is uitgeschakeld;
  2. Het frequentieplan voor doorgifte van digitale RTV transport streams en DOCSIS downstream kanalen is aangepast dat de DOCSIS downstream kanalen voortaan kunnen worden doorgegeven vanaf 674 MHz tot en met 858 MHz i.p.v. 308 MHz tot en met 460 MHz.
Hiervoor is dus de configuratie van CMTS, edgeQAM's, RTV headend en modulatoren door Ziggo aangepast om deze veranderingen door te voeren.

Waarom ervaar ik nu ineens een storing?
De 800Mhz frequenties zijn vrijgekomen en jullie modems "locken" zich op deze frequentie.
Deze frequentie wordt ook veelvuldig gebruikt door zendmasten van bijv. mobiele telefoons.

Als gevolg van de DOCSIS downstream kanalen frequentie wijzigingen moesten alle modems in de aangepaste coaxsegmenten zich verplicht opnieuw registreren op de verplaatste set van DOCSIS downstream kanalen. Het is geen vrije keuze van de modems aangezien de CMTS immers bepaalt welke set van DOCSIS downstream kanalen een modem mag gebruiken. De frequenties zijn ook niet meer vrij, maar worden ingezet voor DOCSIS.

Ziggo had dat kunnen zien aankomen. Ze hebben notabene door Excentis onderzoek laten doen naar de invloed van interferentie door 4G signalen en beschikken via Vodafone over voldoende informatie over de signaalsterkte van 4G signalen. Het is dus een zeer bewuste keuze van Ziggo geweest om dit frequentiegebied toch te gaan inzetten voor de doorgifte van DOCSIS downstream kanalen waarmee Ziggo ook zeer bewust het risico heeft genomen dat ze veel problemen gaan krijgen met hun Internet dienst als gevolg van 4G interferentie.

Ziggo had zich hier dus op voor kunnen bereiden door intern alle medewerkers op de hoogte te brengen van deze aanpassingen en de mogelijke gevolgen samen met instructies voor het oplossen van 4G interferentie problemen. Ze hadden de opleiding van de monteurs kunnen verbeteren zodat die DOCSIS signaalproblemen kunnen herkennen i.p.v. keer op keer maar op goed geluk wat te vervangen terwijl het modem na die vervangingen blijft klagen over een slecht signaal. Ook hadden ze monitoring kunnen inrichten van de systemen om proactief 4G interferentie problemen in aangepaste coaxsegmenten te signaleren bij klanten en die klanten een oplossing aan te bieden. En als laatste hadden ze alle klanten in die coaxsegmenten beter kunnen voorlichten over deze DOCSIS wijziging inclusief instructies waar ze terecht kunnen met Internet problemen als gevolg van 4G interferentie.

Maar nee, het enige dat Ziggo doet is klanten dreigen dat ze worden opgezadeld met kosten als een ongetrainde vervangingsmonteur heeft bepaalt dat de problemen als gevolg van 4G interferentie de schuld van de klant zijn. Deze monteurs zijn niet eens in staat om te beoordelen of hun vervangingen tot resultaat hebben geleid en veelal keuren ze ook de eerdere installatie door hun eigen collega's af. Ofwel de slager keurt zijn eigen vlees...

Een derde woning op exact dezelfde eindverdeler heeft geen enkel probleem. Het gemiddelde in de wijk is keurig, terwijl jouw verbinding op de 28, 29 en 30 november storing in het signaal had.

Wat wil je hier nu mee aantonen? Dat iedereen maar wat zeurt omdat anderen geen probleem hebben? Je hebt hier een klant met problemen als gevolg van een aanpassing die jullie gemaakt hebben in de wijk. Oplossen dus. Ga als servicedesk maar eens in overleg met de afdelingen die dit verzonnen hebben en vraag ze om jullie te voorzien van mogelijke oplossingsrichtingen die jullie bij de klanten kunnen toepassen.
Reputatie 7
p.s.: Jullie hebben beiden een Mediabox XL als modem. We kunnen ook beide Mediabox XL's loskoppelen zodat jullie een los modem ontvangen.

Niet zo snugger van LGI/UPC/Ziggo om met dergelijke gecombineerde ontvanger/modems te komen. Hadden ze soms verwacht dat iedereen voortaan in de meterkast TV zou gaan kijken? Ze hadden immers kunnen zien aankomen dat dergelijke apparaten in de huiskamer geplaatst zouden worden op een grotere afstand van de meterkast! En nu moet dat allemaal maar weer vervangen worden?

Het modem moet dan wel in de meterkast aangesloten worden, maar zit dan wel "dichterbij" de bron (onze centrale) en de kans op storingen is dan ook een stuk kleiner.

Tja, maar alle ontvangers met een geïntegreerd modem maken ook gebruik van die modems en dus van dezelfde DOCSIS downstream kanalen voor interactieve diensten. Niet zo snugger die afdelingen die dat verzinnen.

Ik zie jullie suggesties graag tegemoet, maar het liefst zie ik dat jullie de coaxkabels richting de Mediabox XL vervangen of de binnenhuis installatie in ieder geval goed nalopen.(splitters/connectoren etc)

Stuur de kabel Internet klanten in de aangepaste coaxsegmenten een 4G interferentie bestrijdingspakket met daarin goede 4G afgeschermde materialen zoals kabel, connectors, afsluitweerstanden, splitters, voorlichtingsdocumentatie met foto's zodat klanten zelf niet goed afgeschermde AOP's kunnen herkennen en laten vervangen door Ziggo.

Ik vind het prima om een monteur in te plannen, maar houdt er wel rekening mee dat ik zelf het idee heb dat de storing plaats vind in jullie eigen installatie. Als de monteur hetzelfde concludeert dan gaat hij kosten in rekening brengen en dat voorkom ik het liefst.

Nogmaals: Het is jullie keuze geweest om deze verandering door te voeren en dit risico te nemen. Daarnaast zijn jullie vervangingsmonteurs niet in staat om te beoordelen of hun eigen aanpassingen effect hebben gehad en als zodanig al helemaal niet in staat om te beoordelen of ze de gemaakte kosten kunnen doorbelasten aan de klant.
Reputatie 7
@ArChie.DVB
Zo, dat is een duidelijke en uitgebreide reactie.

Ik wilde niet zo erg de diepte in gaan omdat niet iedereen mij dan meer kan volgen. Niet iedereen zit te wachten op zo'n uitgebreide reactie. Nu ik jouw reactie lees, merk ik op dat je enorm veel kennis hebt over dit onderwerp. Dusdanig veel dat je mij ook verbaasd. Respect voor je kennis m.b.t. dit onderwerp.

Ik ben het met veel punten van je eens, maar bij een paar punten heb ik m'n bedenkingen en heb ik zo ook mijn eigen ideeën erover.

Tussen de regels door lees ik ook dat wij het probleem niet erkennen en dat ik deze twee buren niet wil ondersteunen, maar ik doe juist mijn best om ze te helpen.

Verder geef je aan dat we aan het "dreigen" zijn met monteurskosten, maar wat hebben deze 2 klanten te verliezen?
Is de storing verholpen door het vervangen van de bekabeling, dan is het probleem verholpen.
Is de storing niet verholpen door het vervangen van de coaxkabel? Dan vergoed ik deze kosten én kan ik benadrukken dat we met een nieuwe coaxkabel nog steeds dezelfde storingen ervaren als we dan toch een monteur inplannen. Wij kunnen onmogelijk garant staan voor de binnenhuis installatie van onze klanten.

Stuur de kabel Internet klanten in de aangepaste coaxsegmenten een 4G interferentie bestrijdingspakket met daarin goede 4G afgeschermde materialen zoals kabel, connectors, afsluitweerstanden, splitters, voorlichtingsdocumentatie met foto's zodat klanten zelf niet goed afgeschermde AOP's kunnen herkennen en laten vervangen door Ziggo.

In theorie is dit mooi bedacht, maar dit gaat niet werken. Hoe zit het dan met het eigen thuisnetwerk van de klant zelf? Die ene coaxkabel dat 10 jaar geleden richting de zolder is gelegd, dat nu sterk verouderd is, kan alsnog storing in de binnenhuisinstallatie veroorzaken. Is Ziggo dan ook verantwoordelijk voor deze kabels die al langere tijd geleden zijn aangelegd en waar we niets mee te maken hebben?

@MichAndEll
Ik heb geen coaxkabel van 10 meter beschikbaar die ik je kan toesturen. De maximale lengte die wij kunnen versturen is 5 meter.

Daarom stelde ik ook in mijn vorige bericht het volgende voor: Schaf zelf een coaxkabel aan. Lost dit het probleem op? Dan ben je misschien twee tientje lichter, maar heb je het probleem in je eigen installatie weten te verhelpen.

Lost dit het probleem niet op? Dan beloof ik jullie om de kosten van de coaxkabel te vergoeden.
Reputatie 1
het forceren van de frequentie, waarvan je in een eerder bericht zei dat dit maar tijdelijk zou zijn, heeft het probleem keurig opgelost. En voor wat betreft de aansluitsituatie bij mij thuis...ik weet niet hoe je dat voor je ziet, maar dat zou inhouden nieuwe kabels trekken vanaf de woonkamer naar de meterkast (binnendoor)...lijkt me geen echte oplossing hè...
Reputatie 1
nog een nabrander: ik heb juist gekozen voor de Horizon Box om geen extra apparatuur te hebben in huis...als er nu gesuggereerd wordt om een los modem te plaatsen...

Reageer