Beantwoord

Ziggo Horizon XL - box internet-verbinding valt elke 2 á 3 dagen uit, idem bij buurman

  • 23 november 2018
  • 74 Reacties
  • 6386x Bekeken


Toon eerste bericht

74 Reacties

Reputatie 7
@MichAndEll
Bedankt voor je uitstekende medewerking.

We kunnen nu een monteur inplannen en in de monteursbon aangeven dat we de binnenhuis installatie 100% hebben uitgesloten.

Ik heb je vanochtend ook een privébericht gestuurd en ik zie graag je reactie tegemoet om een afspraak met je in te plannen.

@verroel
We hebben de binnenhuis installatie van @MichAndEll uitgesloten door een andere coaxkabel te testen op het eerste aansluitpunt. Ik heb het vermoeden dat jij met dezelfde storing te maken hebt, maar ik kan bij jou niet aangeven dat we de binnenhuis installatie hebben uitgesloten.

Kunnen we ook voor jou een monteur inplannen? Benader mij anders even privé zodat we dit verder kunnen oppakken.
Reputatie 7
@MichAndEll en @verroel

Ik heb de afgelopen dagen met een expert gesproken met betrekking tot jullie storing.

Hoewel ik er in eerste instantie ook van overtuigd was dat we het probleem buiten moesten zoeken, moet ik daar toch op terug komen. Mijn collega heeft me weten te overtuigen dat het probleem toch binnenshuis nog beter uitgezocht moet worden.

Ik weet en snap dat jullie hier niet op zitten te wachten, maar ik heb jullie hulp nodig om tot een echte oplossing te komen.

Willen jullie om te beginnen beiden een foto maken van het eerste aansluitpunt in de meterkast?
Reputatie 1
perfect! we wachten of of het goed gaat. Fijne avond en dank voor de service
Reputatie 1
@Serkan Ziggo
😭

Reputatie 7
@MichAndEll,
Ik was gisteren niet in staat om te reageren omdat ik ziek in bed lag. Gelukkig ben ik er vandaag weer.

Ik had zojuist (voordat ik je bericht las) ook al dezelfde conclusie getrokken en was al bezig om een e-mail te versturen naar de monteursafdeling om te melden dat het probleem niet was verholpen. Totdat ik de verbinding van @verroel zag, die ziet er schoon uit. Dat komt waarschijnlijk omdat @Verroel de startfrequentie niet terug had geplaatst naar de frequentie met problemen, waardoor zijn signaal er goed uit ziet. Ik weet dan ook niet of @Verroel nog steeds 'last' heeft van deze storing, maar dat verwacht ik wel.

Ik ga eens informeren bij de monteurs wat de vervolgstap moet worden en ik kom er op terug!
Reputatie 1
Dag @Serkan Ziggo ik heb inderdaad de startfrequentie niet aangepast. Wel moest ik nadat de werkzaamheden bij mij gereed waren de box aan en uitzitten...kreeg eerst geen verbinding met internet. Ik zag dat in de instellingen nu gekozen is voor weer andere frequenties, maar niet kanaal 20. Ik hoop dat het probleem echt opgelost kan worden
Reputatie 1
Zucht.... Hadden we toch maar wel voor vandaag afgesproken, want NU schommelt het weer alle kanten op, op 826MHz, wat het afgelopen woensdag-middag niet deed en heel af en toe valt internet momenteel ook zo'n 20 seconden weg... 😞

Totdat ik de verbinding van @verroel zag, die ziet er schoon uit. Dat komt waarschijnlijk omdat @Verroel de startfrequentie niet terug had geplaatst naar de frequentie met problemen, waardoor zijn signaal er goed uit ziet. Ik weet dan ook niet of @Verroel nog steeds 'last' heeft van deze storing, maar dat verwacht ik wel.

Klopt. Dit omdat ik mij opgesteld heb als proefkonijn. Verroel is een stuk drukker dan ik, momenteel. Maar reken maar van yes, dat hij er ook last van heeft.

Van de monteur, begreep ik dat dan toch het aan de box zou liggen, of toch tussen het AOP en het laatste verdeel-aansluiting. Nou... De box betwijfel ik, omdat Verroel heel veel later de box heeft ontvangen, dus van een hele andere serie Horizons. Dus te toevallig, dat we hetzelfde probleem hebben op 826MHz.

Ik hoop nu ECHT dat jullie de kabel(s) tussen het AOP en het verdeelkastje voor mijn huis eens goed gaan controleren. Ik geloof er echt niet meer in, dat het door ons huis komt. Hooguit, dat jullie "groene kabel" tussen het AOP en de vloer iets binnen laat komen van mij huis. Maar dat mag ook niet gebeuren lijkt mij...

Ter info @Serkan Ziggo ... Vanavond zet in de ontvanger #1 weer op 674MHz en laat ik het t/m a.s. woensdag staan, want ik heb tijdens het weekend en de Kerst, geen zin meer in slechte internet en telefonie. Dus dan weet je het voor je logger...
Ik heb inmiddels een foto gemaakt van mijn aansluitpunt...ga me nou niet vertellen dat het probleem daar zit...die is juist vervangen door de monteur...ik word er wel een beetje moe van intussen en vraag me af of er wel echt een oplossing gaat komen....Het inloggen via facebook lukte niet, dus vandaar dat je nu een afwijkende gebruikersnaam ziet...

Reputatie 7
@MichAndEll en @verroel

Ik lees jullie berichten vandaag en normaal gesproken had ik nu de telefoon gepakt om jullie telefonisch te benaderen, maar omdat het een zondag is en sommigen het niet op prijs stellen, vraag ik het beleefd: mag ik jullie vandaag telefonisch benaderen?

Jullie mogen mij ook een reactie via PM geven. 🙂
Reputatie 7
@MichAndEll
Het is van deze kant ook te lang stil gebleven, sorry daarvoor.

De monteur die destijds bij jullie langsgekomen is heeft in ieder geval bevestigd dat de binnenhuis installatie in orde is.

Maar volgens mij begreep hij niet dat wij degenen zijn die de frequentie zo nodig willen gebruiken en jullie het aanpassen om het probleem te omzeilen.

Ik pak het op met een specialist die iets meer kijk heeft op de zaken om dit soort specifieke/complexe problemen te kunnen melden en te verhelpen.

Is de frequentie alleen bij @verroel aangepast en niet bij jou?
Reputatie 1

Is de frequentie alleen bij @verroel aangepast en niet bij jou?

Ik keek bij mezelf en er werd (nog) geen enkele kanaal boven de 20 automatisch gebruikt en daardoor nog geen last gehad. Bij Verroel zat er wel een kanaal boven de 20. Hem gevraagd om weer 674000 te forceren en sindsdien heb ik hem er nog niet over gehoord.
Reputatie 1
@MichAndEll en @verroel

Ik heb de afgelopen dagen met een expert gesproken met betrekking tot jullie storing.

Hoewel ik er in eerste instantie ook van overtuigd was dat we het probleem buiten moesten zoeken, moet ik daar toch op terug komen. Mijn collega heeft me weten te overtuigen dat het probleem toch binnenshuis nog beter uitgezocht moet worden.

Ik weet en snap dat jullie hier niet op zitten te wachten, maar ik heb jullie hulp nodig om tot een echte oplossing te komen.

Willen jullie om te beginnen beiden een foto maken van het eerste aansluitpunt in de meterkast?

@Serkan Ziggo Ik kan mijn ogen niet geloven... Ik vrees dat ik het met @verroel helemaal eens ben. Wij hebben volledig bewezen en zijn uren bezig geweest, om duidelijk te maken, dat het echt niet bij ons ligt. Zelfs de box direct op de aansluiting met een door Ziggo gecertificeerde COAX-kabel is klaarblijkelijk nog steeds geen voldoende bewijs! Ook ik ben klaar met bewijzen, dat het niet bij ons ligt. Er is werkelijk maar 1 oplossing: stuur een monteur, die tussen jullie verdeel station/kast en ons splinter nieuwe aansluitpunt kan uitmeten, op het moment dat de storing weer aanwezig is. Dat laatste is lastig, dat begrijp ik. Maar nog steeds blijft de waarde altijd regelmatig net onder de 35 hangen en dat is al een teken, dat er iets niet klopt, ook al is het geen ernstige in jullie maatstaven. Het hoor net als de resterende kanalen ALTIJD boven de 35 te zijn. Basta! Oftewel, zorg dat het maar 36 of hoger wordt en blijft, dan zal het vast niet meer kunnen storen.

Ik zit hier NIET voor mijn lol jullie tijd en geld af te troggelen, maar vind wel dat ik een stabiel verbinding mag verwachten. Als jouw experts en superieuren het onzin blijven vinden, dan zal ik dit eens breed melden op meerdere kanalen en daarna mijn abo opzeggen.

Sorry Serkan, ik geloof wel dat jij echt je best gedaan hebt, maar nu begint het echt op klantje pesten te lijken. Daar pas ik voor. Als het op 1 april nog niet opgelost is, dan ben ik weg. En nee, dan is het echt geen 1-april grap!

En de foto maak ik niet, want op Verroel zijn foto is EXACT hetzelfde als bij mij in mijn kast.
Reputatie 1
goedemiddag allemaal, ik heb idd de frequentie een keer aangepast en dat hielp even. Gisteravond weer het beruchte 'rode telefoon-icoontje' op het apparaat, dus apparaat opnieuw opgestart. Ik heb nu de kanalen allemaal rond kanaal 20 staan, maar voorlopig werkt het wel...

Roel
Reputatie 1
@verroel en @MichAndEll


Mijn collega heeft zelfs aangegeven om 1 op 1 in contact te komen met de monteur op het moment dat hij bij jullie is. Om deze reden wil ik de monteur op een dinsdagmiddag,donderdagmiddag, of een vrijdagmiddag inplannen.

Met wie van jullie kan ik de monteur inplannen? Of moeten we voor beiden een andere afspraak maken? Om tot een oplossing te komen moet ik met jullie een monteurs afspraak inplannen en hoop dat jullie daar nog wel voor open staan.

Hoi @Serkan Ziggo,

Dat zal alleen weer via mij zijn. Verroel heeft hier geen tijd voor. En mijn voorkeur zou vrijdag-middag zijn, omdat ik dan kan EN meestal de storing ook aanwezig is. Dus ja, ik laat de monteur dus ook bij Verroel binnen en zal erbij blijven (indien hij dan afwezig is).

Ik PROBEER het ultieme bewijs nog te leveren. Zo ja, dan post ik het hierna nog even...
Reputatie 1
sorry @Serkan Ziggo ...vandaag heel druk geweest met allerlei zaken en daardoor nu pas je bericht gelezen 🙂 Ik ben vanaf morgen gewoon bereikbaar
Reputatie 7
@verroel en @MichAndEll

Voor ons is het geen probleem om de monteur in te plannen. Als dat het probleem verhelpt, dan doe ik dat met alle liefde. Ik wil alleen voorkomen dat we toch iets in de binnenhuis hebben gemist en dat er alsnog kosten voor jullie in rekening gebracht gaat worden. Dat is alleen maar voor jullie bestwil.

Als het blijkt dat het probleem wel in het netwerk zit, dan compenseren we jullie natuurlijk voor deze periode.

De vorige keer dat er een monteur is langsgekomen hebben we het ook niet kunnen verhelpen, vandaar dat ik hem dit keer met de juiste instructies, waarmee we ALLES hebben uitgesloten op pad wilde sturen. Ik had dan ook graag jullie medewerking gezien. Als dat niet kan, dan is dat ook prima.

Mijn collega heeft zelfs aangegeven om 1 op 1 in contact te komen met de monteur op het moment dat hij bij jullie is. Om deze reden wil ik de monteur op een dinsdagmiddag,donderdagmiddag, of een vrijdagmiddag inplannen.

Met wie van jullie kan ik de monteur inplannen? Of moeten we voor beiden een andere afspraak maken? Om tot een oplossing te komen moet ik met jullie een monteurs afspraak inplannen en hoop dat jullie daar nog wel voor open staan.
Reputatie 1
Hoi @Serkan Ziggo ,

dank, ik wacht de komst van de nieuwe box af. En ik laat volgende week van me horen.

Vast bedankt,

Roel
Reputatie 1
Dag allen,

als dat het probleem oplost, dan heel graag! Ik zit nog met enige regelmaat op kanaal 20 (van de maximaal 😎 als eerste en die SNR duikt met regelmaat onder de 30, zodat ik de box al zeker 5 keer opnieuw heb moeten opstarten sinds het laatste monteursbezoek. Graag ontvang ik ook zo'n nieuwe horizon-box en is daarmee dan het probleem opgelost.

Ik hoor het graag,

Roel Versmissen
Reputatie 1
Ik hou jullie op de hoogte.

Hoi @Serkan Ziggo ,

We zijn inmiddels 2 maanden verder en we hebben nog niets vernomen. Graag een update over ons probleem.

@verroel heeft deze week weer deze uitvallen gehad, omdat de box het nodig vond om de frequenties uit zichzelf weer aan te passen. Uiteraard net weer aangepast, maar toch...

We horen het graag...
Reputatie 7
@MichAndEll en @verroel

Bedankt voor jullie uitstekende medewerking tijdens dit lange traject om het probleem te lokaliseren en te verhelpen!

Ik stel het erg op prijs dat jullie mij de tijd en ruimte hebben gegeven om de storing voor jullie te verhelpen.

De storing vond plaats na de afschakeling van analoog waardoor we andere frequenties in het netwerk gingen gebruiken voor de internetproducten.

Er is 2 keer een monteur bij jullie op locatie geweest en we hebben zowel intern als extern alles wat je maar kon uitsluiten, uitgesloten. Uiteindelijk was het omruilen van de Mediabox XL 7400 voor de 7401 variant de oplossing voor het probleem.

Het is nu aan ons om dit verder te onderzoeken in de regio's en welke Mediabox XL's hier last van hebben.
Reputatie 1
Niemand een idee? Ook niet iemand van Ziggo zelf?! 😥
Reputatie 7
Goedemiddag MichAndEll,

Allereerst welkom op de Ziggo Community.

Ik heb je verbinding zojuist gecontroleerd en ik zie dat er enorm veel ruis aanwezig was op de verbinding van je Mediabox XL (tevens je modem).

Deze ruis is sinds de 25ste niet meer teruggekomen en ik vraag mij dan ook af of je zelf nog het een en ander hebt gedaan om de storing zelf te verhelpen. Klopt het dat je vanaf de 25ste ook geen storing meer hebt ervaren? Vanaf dat moment ziet het signaal er weer keurig uit.
Reputatie 1
Hallo Serkan,

Bedankt dat je mijn probleem hebt opgepakt.

Ik heb sinds ik het bovenstaande bericht gepost heb, nog geen uitval gehad. En ik heb helemaal niets gedaan tegen die "ruis". Ik moet wel toegeven, dat ik ook 1 of 2 keer een week geen verlies heb gehad en dan was het er weer elke 2 á 3 dagen. Misschien is er nu weer zo'n "week"?

Als je bij mijn buurman checkt op nr. 65, dan zal hij ook die "ruis" gehad moeten hebben, op dezelfde tijden. Kan het aan het verdeelkastje voor ons huis liggen?

Alvast bedankt weer! 👍

EDIT: Kan ik zelf ook ergens aan zien, wanneer er wel ruis is? Via "diagnostiek" van de box zelf bijvoorbeeld zijn wel 2 meters (sterkte en kwaliteit), maar dat is voor TV. Vast niet hetzelfde, of wel...?
Reputatie 7
@MichAndEll,

Ik kan jouw signaal niet vergelijken met andere apparaten in huis omdat je alleen gebruik maakt van een Mediabox XL. Je hebt geen los modem waarmee ik het signaal op de Mediabox XL kan vergelijken. Als ik jouw signaal vergelijk met de rest van de wijk, dan is er meer ruis op jouw verbinding te zien ten opzichte van de rest. Daar blijft de US SNR wel keurig op één lijn en die van jou is grillig.

Ook heb ik het signaal van jouw buurman bekeken, daar zie ik ook inderdaad dezelfde storing terug. Er zit nog één andere klant op dezelfde eindverdeler aangesloten en daar zie ik weer geen storing terug in de afgelopen week.

Ik kan op dit moment dan ook niet goed aangeven of dit nu een individuele storing betreft of dat we te maken hebben met een netwerkstoring.

Kan ik zelf ook ergens aan zien, wanneer er wel ruis is? Via "diagnostiek" van de box zelf bijvoorbeeld zijn wel 2 meters (sterkte en kwaliteit), maar dat is voor TV. Vast niet hetzelfde, of wel...?

Ja, in jouw geval kun je het controleren. Dat doe je zo:
1: Log in op je Mediabox XL via 192.168.192.1
2: Gebruikersnaam en wachtwoord = admin
3: Ga naar Status > Verbinding > downstream

Hier moet je kijken naar je SNR (Signal to Noise Ratio). Deze moet rond de 35 of hoger zitten. Je ziet in totaal een lijst van 8 verbindingen, dit zijn al jouw downstreams. Het lijkt erop dat één van jouw downstreams, of meerdere helemaal inzakt naar waardes rond de 10. Kun je op het moment van problemen inloggen in het modem en eventueel een screenshot maken van wat jij te zien krijgt?

Lukt het je zo om in te loggen in het modemgedeelte of kun je nog wat hulp gebruiken?
Reputatie 1
jazeker 😉:

Voor nu ziet het er inderdaad goed uit, dan. Ik houd het in de gaten. Bedankt voor de tip!
Nu maar afwachten, wanneer het weer fout gaat... 😟

Reageer