Beantwoord

Ziggo Horizon XL - box internet-verbinding valt elke 2 á 3 dagen uit, idem bij buurman

• 23 november 2018
  • 74 Reacties
  • 6365x Bekeken

Toon eerste bericht

74 Reacties

Reputatie 7

Wat is er precies gebeurt?
We hebben het analoge signaal uitgeschakeld in jullie regio. De frequenties die door het analoge signaal gebruikt werden zijn na 8 mei vrijgekomen. Op deze manier creëren we meer ruimte op de kabel en kunnen deze frequenties gebruiken om o.a.: meer snelheid te leveren en om de frequenties in te zetten voor digitale televisie.

Er is natuurlijk meer gebeurd, anders zouden jullie klanten deze problemen nu niet ervaren indien alleen de analoge TV kanalen zijn uitgeschakeld. Als je het hebt over precies, dan verwacht ik de volgende opsomming:
  1. De doorgifte van analoge TV kanalen is uitgeschakeld;
  2. Het frequentieplan voor doorgifte van digitale RTV transport streams en DOCSIS downstream kanalen is aangepast dat de DOCSIS downstream kanalen voortaan kunnen worden doorgegeven vanaf 674 MHz tot en met 858 MHz i.p.v. 308 MHz tot en met 460 MHz.
Hiervoor is dus de configuratie van CMTS, edgeQAM's, RTV headend en modulatoren door Ziggo aangepast om deze veranderingen door te voeren.

Waarom ervaar ik nu ineens een storing?
De 800Mhz frequenties zijn vrijgekomen en jullie modems "locken" zich op deze frequentie.
Deze frequentie wordt ook veelvuldig gebruikt door zendmasten van bijv. mobiele telefoons.

Als gevolg van de DOCSIS downstream kanalen frequentie wijzigingen moesten alle modems in de aangepaste coaxsegmenten zich verplicht opnieuw registreren op de verplaatste set van DOCSIS downstream kanalen. Het is geen vrije keuze van de modems aangezien de CMTS immers bepaalt welke set van DOCSIS downstream kanalen een modem mag gebruiken. De frequenties zijn ook niet meer vrij, maar worden ingezet voor DOCSIS.

Wij vermoeden dan ook dat er ergens instraling zit op jullie kabels waardoor de storing speelt. Een goede bekabeling voorkomt deze instraling en daarom willen we dat jullie de coaxkabels gaan vervangen om dat uit te sluiten.

Ziggo had dat kunnen zien aankomen. Ze hebben notabene door Excentis onderzoek laten doen naar de invloed van interferentie door 4G signalen en beschikken via Vodafone over voldoende informatie over de signaalsterkte van 4G signalen. Het is dus een zeer bewuste keuze van Ziggo geweest om dit frequentiegebied toch te gaan inzetten voor de doorgifte van DOCSIS downstream kanalen waarmee Ziggo ook zeer bewust het risico heeft genomen dat ze veel problemen gaan krijgen met hun Internet dienst als gevolg van 4G interferentie.

Ziggo had zich hier dus op voor kunnen bereiden door intern alle medewerkers op de hoogte te brengen van deze aanpassingen en de mogelijke gevolgen samen met instructies voor het oplossen van 4G interferentie problemen. Ze hadden de opleiding van de monteurs kunnen verbeteren zodat die DOCSIS signaalproblemen kunnen herkennen i.p.v. keer op keer maar op goed geluk wat te vervangen terwijl het modem na die vervangingen blijft klagen over een slecht signaal. Ook hadden ze monitoring kunnen inrichten van de systemen om proactief 4G interferentie problemen in aangepaste coaxsegmenten te signaleren bij klanten en die klanten een oplossing aan te bieden. En als laatste hadden ze alle klanten in die coaxsegmenten beter kunnen voorlichten over deze DOCSIS wijziging inclusief instructies waar ze terecht kunnen met Internet problemen als gevolg van 4G interferentie.

Maar nee, het enige dat Ziggo doet is klanten dreigen dat ze worden opgezadeld met kosten als een ongetrainde vervangingsmonteur heeft bepaalt dat de problemen als gevolg van 4G interferentie de schuld van de klant zijn. Deze monteurs zijn niet eens in staat om te beoordelen of hun vervangingen tot resultaat hebben geleid en veelal keuren ze ook de eerdere installatie door hun eigen collega's af. Ofwel de slager keurt zijn eigen vlees...

Een derde woning op exact dezelfde eindverdeler heeft geen enkel probleem. Het gemiddelde in de wijk is keurig, terwijl jouw verbinding op de 28, 29 en 30 november storing in het signaal had.

Wat wil je hier nu mee aantonen? Dat iedereen maar wat zeurt omdat anderen geen probleem hebben? Je hebt hier een klant met problemen als gevolg van een aanpassing die jullie gemaakt hebben in de wijk. Oplossen dus. Ga als servicedesk maar eens in overleg met de afdelingen die dit verzonnen hebben en vraag ze om jullie te voorzien van mogelijke oplossingsrichtingen die jullie bij de klanten kunnen toepassen.
Reputatie 7
p.s.: Jullie hebben beiden een Mediabox XL als modem. We kunnen ook beide Mediabox XL's loskoppelen zodat jullie een los modem ontvangen.

Niet zo snugger van LGI/UPC/Ziggo om met dergelijke gecombineerde ontvanger/modems te komen. Hadden ze soms verwacht dat iedereen voortaan in de meterkast TV zou gaan kijken? Ze hadden immers kunnen zien aankomen dat dergelijke apparaten in de huiskamer geplaatst zouden worden op een grotere afstand van de meterkast! En nu moet dat allemaal maar weer vervangen worden?

Het modem moet dan wel in de meterkast aangesloten worden, maar zit dan wel "dichterbij" de bron (onze centrale) en de kans op storingen is dan ook een stuk kleiner.

Tja, maar alle ontvangers met een geïntegreerd modem maken ook gebruik van die modems en dus van dezelfde DOCSIS downstream kanalen voor interactieve diensten. Niet zo snugger die afdelingen die dat verzinnen.

Ik zie jullie suggesties graag tegemoet, maar het liefst zie ik dat jullie de coaxkabels richting de Mediabox XL vervangen of de binnenhuis installatie in ieder geval goed nalopen.(splitters/connectoren etc)

Stuur de kabel Internet klanten in de aangepaste coaxsegmenten een 4G interferentie bestrijdingspakket met daarin goede 4G afgeschermde materialen zoals kabel, connectors, afsluitweerstanden, splitters, voorlichtingsdocumentatie met foto's zodat klanten zelf niet goed afgeschermde AOP's kunnen herkennen en laten vervangen door Ziggo.

Ik vind het prima om een monteur in te plannen, maar houdt er wel rekening mee dat ik zelf het idee heb dat de storing plaats vind in jullie eigen installatie. Als de monteur hetzelfde concludeert dan gaat hij kosten in rekening brengen en dat voorkom ik het liefst.

Nogmaals: Het is jullie keuze geweest om deze verandering door te voeren en dit risico te nemen. Daarnaast zijn jullie vervangingsmonteurs niet in staat om te beoordelen of hun eigen aanpassingen effect hebben gehad en als zodanig al helemaal niet in staat om te beoordelen of ze de gemaakte kosten kunnen doorbelasten aan de klant.
Reputatie 7
@ArChie.DVB
Zo, dat is een duidelijke en uitgebreide reactie.

Ik wilde niet zo erg de diepte in gaan omdat niet iedereen mij dan meer kan volgen. Niet iedereen zit te wachten op zo'n uitgebreide reactie. Nu ik jouw reactie lees, merk ik op dat je enorm veel kennis hebt over dit onderwerp. Dusdanig veel dat je mij ook verbaasd. Respect voor je kennis m.b.t. dit onderwerp.

Ik ben het met veel punten van je eens, maar bij een paar punten heb ik m'n bedenkingen en heb ik zo ook mijn eigen ideeën erover.

Tussen de regels door lees ik ook dat wij het probleem niet erkennen en dat ik deze twee buren niet wil ondersteunen, maar ik doe juist mijn best om ze te helpen.

Verder geef je aan dat we aan het "dreigen" zijn met monteurskosten, maar wat hebben deze 2 klanten te verliezen?
Is de storing verholpen door het vervangen van de bekabeling, dan is het probleem verholpen.
Is de storing niet verholpen door het vervangen van de coaxkabel? Dan vergoed ik deze kosten én kan ik benadrukken dat we met een nieuwe coaxkabel nog steeds dezelfde storingen ervaren als we dan toch een monteur inplannen. Wij kunnen onmogelijk garant staan voor de binnenhuis installatie van onze klanten.

Stuur de kabel Internet klanten in de aangepaste coaxsegmenten een 4G interferentie bestrijdingspakket met daarin goede 4G afgeschermde materialen zoals kabel, connectors, afsluitweerstanden, splitters, voorlichtingsdocumentatie met foto's zodat klanten zelf niet goed afgeschermde AOP's kunnen herkennen en laten vervangen door Ziggo.

In theorie is dit mooi bedacht, maar dit gaat niet werken. Hoe zit het dan met het eigen thuisnetwerk van de klant zelf? Die ene coaxkabel dat 10 jaar geleden richting de zolder is gelegd, dat nu sterk verouderd is, kan alsnog storing in de binnenhuisinstallatie veroorzaken. Is Ziggo dan ook verantwoordelijk voor deze kabels die al langere tijd geleden zijn aangelegd en waar we niets mee te maken hebben?

@MichAndEll
Ik heb geen coaxkabel van 10 meter beschikbaar die ik je kan toesturen. De maximale lengte die wij kunnen versturen is 5 meter.

Daarom stelde ik ook in mijn vorige bericht het volgende voor: Schaf zelf een coaxkabel aan. Lost dit het probleem op? Dan ben je misschien twee tientje lichter, maar heb je het probleem in je eigen installatie weten te verhelpen.

Lost dit het probleem niet op? Dan beloof ik jullie om de kosten van de coaxkabel te vergoeden.
Reputatie 1
het forceren van de frequentie, waarvan je in een eerder bericht zei dat dit maar tijdelijk zou zijn, heeft het probleem keurig opgelost. En voor wat betreft de aansluitsituatie bij mij thuis...ik weet niet hoe je dat voor je ziet, maar dat zou inhouden nieuwe kabels trekken vanaf de woonkamer naar de meterkast (binnendoor)...lijkt me geen echte oplossing hè...
Reputatie 1
nog een nabrander: ik heb juist gekozen voor de Horizon Box om geen extra apparatuur te hebben in huis...als er nu gesuggereerd wordt om een los modem te plaatsen...
Reputatie 7
@MichAndEll,
Je verbinding ziet er momenteel goed uit en ik zie wel kleine schommelingen in de ruis/kwaliteit verhouding, maar niet meer zoals eerst. Ik ga er vanuit dat je nog geen andere coaxkabel hebt getest maar dat het signaal goed gebleven is na het aanpassen van de startfrequentie?

@verroel,
Ook jouw verbinding heb ik net gecontroleerd en het signaal ziet er inderdaad beter uit, maar wijkt nog wel een klein beetje af van de rest. Hij zakt alleen niet meer door de ondergrens, wat hij eerder wel had.

het forceren van de frequentie, waarvan je in een eerder bericht zei dat dit maar tijdelijk zou zijn, heeft het probleem keurig opgelost.

Ik gaf inderdaad aan dat het een tijdelijke oplossing was, maar als jij aangeeft dat het probleem is verholpen na het aanpassen van de frequentie, dan vind ik dat prima. Tijdelijk is nog steeds van toepassing, want wie weet wat er morgen, overmorgen, de dag erna gebeurt..... Denk je nog wel terug aan deze conversatie als je alsnog ooit problemen ervaart?

Onthou wel dat ik hier zit om jullie te ondersteunen, niet om jullie dwars te liggen. Met het aanpassen van de startfrequentie vermijdt je het probleem, maar los je het in mijn optiek niet op. Als je band lek is waardoor je een andere fiets pakt, dan heb je jouw fiets met een lekke band toch niet gerepareerd? Je lost het probleem op omdat je alsnog aankomt op locatie, maar je vermijdt het echte probleem.

En voor wat betreft de aansluitsituatie bij mij thuis...ik weet niet hoe je dat voor je ziet, maar dat zou inhouden nieuwe kabels trekken vanaf de woonkamer naar de meterkast (binnendoor)...lijkt me geen echte oplossing hè...

Dat snap ik en ik heb daar ook alle begrip voor, want het is niet gemakkelijk om deze kabel te vervangen. Maar om erachter te komen of het probleem in de bekabeling vanaf de WCD naar de meterkast zit, hadden we de coaxkabel alleen maar vanuit de meterkast rechtstreeks naar je Mediabox XL hoeven aan te sluiten. Als we met een verbinding vanuit je WCD wel ruis zien, maar met een rechtstreekse verbinding vanaf de meterkast niet, dan weet je in ieder geval wel zeker dat het probleem daar zit.

Nu weten we nog steeds niet of mijn vermoedens worden bevestigd, of niet.
Reputatie 1
@Serkan Ziggo
Weer bedankt voor je reactie! 😃

Ik besef mij het volgende:
Het forceren van de frequentie is voor nu wel degelijk een oplossing. Maar door updates op jullie netwerken, of de firmware van de router, kan het zo maar weer voor channel 20 kiezen en begint de ellende weer van voor af aan. Nu weten we hiermee wel hoe en wat, maar toch...
De kabel die de woningbouw in 2003 heeft gelegd is duidelijk niet van deze tijd. Ik had al eerder de muur-aansluiting in de huiskamer moeten vervangen met een Hirschmann, omdat er storing erop binnenkwam, wat ook daadwerkelijk hielp. Dus die kabel is in mijn optiek idem verhaal.
In de toekomst zullen er vast nog meer (4G en dergelijke) stoorzenders komen en zo weer andere problemen gaan veroorzaken.
Dus kortom, vervanging is wijs. Duidelijk! 👍

Maar waar het bij mij nu wringt...
2 á 3 Jaar geleden, kwam een monteur onverwachts langs. Deze had een probleem bij mij opgelost, waar ik niet eens van wist. Ook had hij vervolgens alles nagemeten en was het in orde. Dus ook op de aansluiting in de huiskamer (via die beruchte kabel). Ik kreeg zelfs een COAX-kabel voor tussen de box en de muur. Hiermee was alles picobello. En nu ineens blijk ik weer slechte meuk te hebben? Dan komt bij mij de vraag, waarom werd het door de monteur toen niet gemeten/opgemerkt? En waarom is er door de woningbouw zulke slecht bekabeling EN muur-doos aangelegd? Daar hadden jullie toen als UPC toch ook een zorgplicht met de bouw?
En nu zeg je eigenlijk tegen mij en mijn buurman: "ga zelf maar kabels halen, betalen, en vervolgens zelf alles maar weer aanrommelen om de kabel door de geul te trekken. Dan is alles weer opgelost." Tja... Ik ben er inderdaad wel van overtuigt, dat het gaat oplossen. Maar ik vind het aan Ziggo, om dit op te lossen. Zeker als ik meer dan €650 per jaar aan jullie betaal, en al vele jaren klant ben, verwacht ik eigenlijk enige nazorg.

Dus Serkan... Hopelijk snap je waarom ik niet zit te springen, om zelf te betalen en ook uren bezig ben om het weer op te lossen. Nu kun je wel alsnog jullie monteur sturen, maar dan ben ik te bang, dat hij zal oordelen, dat het (zogenaamd) niets heeft uitgehaald en krijg ik de rekening alsnog.

Dus daarom denk ik nu... Laat maar...! Ik zie het wel aan voor nu... Alleen dit schrijven geeft mij helaas nu al stress.

Maar vat het niet persoonlijk op, Serkan! Ben wel blij dat je ons helpt. Bedankt! Het is dus het beleid van Ziggo, die ik niet zo klantvriendelijk vind. 😒
Reputatie 7
Hi MichAndEll,

Het lastige in deze situatie is dat Ziggo tot aan het AOP verantwoordelijk is en de rest wordt beschouwd als klantdomein.

Jullie modems zijn niet bij het AOP aangesloten maar zitten dieper in het thuisnetwerk. Dat is natuurlijk ook logisch, want de Mediabox XL kun je moeilijk in je meterkast gaan plaatsen.

Doordat jullie geen andere apparaten hebben waarop ik het signaal kan uitlezen, is het ook nog niet 100% zeker of ik wel daadwerkelijk gelijk heb.

Het liefst zie ik dat je de Mediabox XL (al is het maar voor 10 minuten en in samenwerking met mij) plaatst op het AOP om te kunnen onderzoeken of het signaal dan wel goed is. Als we merken dat het signaal vanaf het AOP al niet goed is, dan is het voor mij een gemakkelijke keuze en plan ik de monteur met alle liefde in.

Nu hebben we alles op het eindstation (in de woonkamer) onderzocht, maar hebben we Netwerk Ziggo > AOP > coaxkabel vanaf de meterkast naar woonkamer helemaal niet uitgesloten.
Het enige wat we hebben geconstateerd is dat het signaal slecht binnenkomt op het eindpunt. Daarnaast hebben we kunnen zien dat jullie storingen op verschillende momenten van elkaar kunnen plaatsvinden, waardoor de kans kleiner is dat het signaal vanuit het Ziggo netwerk ontstaat, maar helemaal uitgesloten is het niet.
Reputatie 1
Hoi @Serkan Ziggo ,

Het liefst zie ik dat je de Mediabox XL (al is het maar voor 10 minuten en in samenwerking met mij) plaatst op het AOP om te kunnen onderzoeken of het signaal dan wel goed is.

Als je mijn berichten terug leest, dan kon je lezen, dat ik dit al gedaan had. Maar dat werkte averechts. Kreeg hele foute waardes en de box werkte helemaal niet meer. Dus dat gaat het niet worden...
Ik vermoed, dat de "naald" van de coax geen contact maakte en daardoor niet werkte...

Ik schreef 11 dagen geleden:
... Vervolgens was ik meteen begonnen, met jouw tip, om de Horizon-box DIRECT aan te sluiten aan het binnenkom-punt. (wat een rot-klus, zeg!) Maar dat werd van kwaad tot erger; kwam helemaal het internet niet meer op?! En kreeg deze waardes:
[img]https://d38av1t9zrt96v.cloudfront.net/ziggo-nl/attachment/137b6de6-9372-4272-88fc-d3da93b22e67.png[/img]
Waarom dit gebeurde weet ik niet, maar de aansluiting was echt:
UPC-binnenkomst-kastje --- convertertje van "prikkertje-aansluiting" naar vrouwtje-aansluiting --- door jullie 2 jaar geleden afgegeven losse, stijve coax-kabel --- de Horizonbox. Dus directer kan het niet. ...

Dus... Maar deze middag kun je me wel bereiken. Wellicht dat je dat liever wil?
Reputatie 7
Hi MichAndEll,

Ik bel je graag, maar heb van 13.00 tot 16.00 uur een meeting waar ik bij moet zijn.

Mag ik je in mijn agenda noteren voor het einde van de middag? Ik ben vandaag tot 18.30 aanwezig en ik kan je tussen 16 en 18.30 uur telefonisch benaderen.

Laten we er dan samen nog eens naar kijken. Akkoord?
Reputatie 1
Prima, suc7 op je meeting en tot na 16uur. 👍
Reputatie 1
Ik heb inmiddels de box opnieuw direct aangesloten en nu ook de oorzaak van de vorige mislukte keer weten te achterhalen (demper aan het koppelstuk?). Dus nu de ideale situatie; Binnenkomstpunt in meterkast, koppelstuk (van UPC), COAX-kabel (van UPC) en de box. Meer niet. En toch gaat het niet goed via channel 20:

M.a.w., het lijkt toch niet aan de kabel in huis te liggen. Dus toch iets buiten mijn huis mis... Waarschijnlijk ook bij mijn buurman, dan.

Ik loop wel wat op vooruit, want je gaat mij nog bellen @Serkan Ziggo , maar om deze topic even compleet te houden.
Reputatie 7
Je hebt nu weer de 4 frequenties in de 800 MHz range terug die nogal gevoelig zijn voor 4G interferentie met kanaal 20 als negatieve uitschieter gezien de SNR van 33.2.
Reputatie 1
Je hebt nu weer de 4 frequenties in de 800 MHz range terug die nogal gevoelig zijn voor 4G interferentie met kanaal 20 als negatieve uitschieter gezien de SNR van 33.2.

Dat kan... Maar dan komt het binnen buiten onze huis. Dat wordt nu onderzocht, i.s.m. met mij. To be continued. Ik blijf dit topic aanvullen voor het nageslacht... 😅
Reputatie 1
En hier is de aanvulling:
Nu 24 uur lang mijn BOX direct aangesloten op het AOP, met alleen een nieuwe "Ziggo geschikt" en "4G LTE proof" - COAX-kabel. En wat zien wij weer...?

En andere momenten ook unlocks:

Kortom: Het gaat toch ergens anders echt mis, buiten mijn huis. Ik heb de afgelopen 24 dan nog wel geen uitval gehad, maar die gaat gegarandeerd weer een keer komen.
@Serkan Ziggo heeft een meting lopen op dit moment, dus ik verwacht niet anders meer, dat hij dit maandag terug zal zien. Dus laat die monteur nu toch maar komen. Ik heb nu wel genoeg gedaan en genoeg last ervan gehad, toch? 🙄

Ik laat nog héél even de COAX-kabel door mijn huiskamer lopen, maar zodra ik een uitval heb gehad, schijf ik het tijdstip op en zet ik ontvanger #1 weer op kanaal ID 1 en terug aangesloten op mijn oude kabel in de muur (zoals afgesproken)...
Reputatie 1
En om 20:25 daadwerkelijk uitgevallen!
Maar wat grappig is, dat ik meteen daarna de oude kabel heb aangesloten en de box nu zelf andere kanaal ID gekozen had.

Maar goed... Het is klaar!

Nu benieuwd of het goed opgelost gaat worden...!
Reputatie 7
@MichAndEll
Bedankt voor je uitstekende medewerking.

We kunnen nu een monteur inplannen en in de monteursbon aangeven dat we de binnenhuis installatie 100% hebben uitgesloten.

Ik heb je vanochtend ook een privébericht gestuurd en ik zie graag je reactie tegemoet om een afspraak met je in te plannen.

@verroel
We hebben de binnenhuis installatie van @MichAndEll uitgesloten door een andere coaxkabel te testen op het eerste aansluitpunt. Ik heb het vermoeden dat jij met dezelfde storing te maken hebt, maar ik kan bij jou niet aangeven dat we de binnenhuis installatie hebben uitgesloten.

Kunnen we ook voor jou een monteur inplannen? Benader mij anders even privé zodat we dit verder kunnen oppakken.
Reputatie 1
@Serkan Ziggo
Nou... Er is een nieuwe AOP opgehangen en ook een nieuwe huiskamer-aansluiting. De monteur denk dat het wel de verouderde AOP geweest moet zijn. Dus ik hoop van harte, dat het nu klaar is.

MAAR.... Ik heb net een aantal keer weer de SNR gecheckt en het laagste waarde op de 826000000 frequentie werd weer even 33.3, dus NET in het waarschuwingsgebied. En de overige frequenties blijven boven de 35. Dus ik vrees dat het terug komt, maar ik hoop natuurlijk maar dat ik het mis heb...

Kortom, start de meting eens voor de komende 48 uur en koppel vrijdag eens terug of het anders is vanaf nu, als je wil Serkan...

Ik ben benieuwd, of mijn kerst wel storingvrij wordt. Wit wordt het namelijk toch weer niet... 😅

EDIT: om te testen, staat de box, ontvanger 1 nu ook weer op kanaal 20, ofwel op de 826000000-frequentie.
Reputatie 7
Hi MichAndEll,

De sessie loopt nog tot 21-12 16:48. Een nieuwe sessie starten is op dit moment niet nodig.

Ik zie jouw meldingen graag tegemoet en als alles tot de 21ste goed gaat, wil ik ook weer een nieuwe sessie te starten om de verbinding voor nog een week in de gaten te houden.

Ik zal ook een sessie bij je buurman @verroel starten om zijn verbinding ook in de gaten te houden.
Reputatie 1
perfect! we wachten of of het goed gaat. Fijne avond en dank voor de service
Reputatie 1
@Serkan Ziggo
😭

Reputatie 7
@MichAndEll,
Ik was gisteren niet in staat om te reageren omdat ik ziek in bed lag. Gelukkig ben ik er vandaag weer.

Ik had zojuist (voordat ik je bericht las) ook al dezelfde conclusie getrokken en was al bezig om een e-mail te versturen naar de monteursafdeling om te melden dat het probleem niet was verholpen. Totdat ik de verbinding van @verroel zag, die ziet er schoon uit. Dat komt waarschijnlijk omdat @Verroel de startfrequentie niet terug had geplaatst naar de frequentie met problemen, waardoor zijn signaal er goed uit ziet. Ik weet dan ook niet of @Verroel nog steeds 'last' heeft van deze storing, maar dat verwacht ik wel.

Ik ga eens informeren bij de monteurs wat de vervolgstap moet worden en ik kom er op terug!
Reputatie 1
Dag @Serkan Ziggo ik heb inderdaad de startfrequentie niet aangepast. Wel moest ik nadat de werkzaamheden bij mij gereed waren de box aan en uitzitten...kreeg eerst geen verbinding met internet. Ik zag dat in de instellingen nu gekozen is voor weer andere frequenties, maar niet kanaal 20. Ik hoop dat het probleem echt opgelost kan worden
Reputatie 1
Zucht.... Hadden we toch maar wel voor vandaag afgesproken, want NU schommelt het weer alle kanten op, op 826MHz, wat het afgelopen woensdag-middag niet deed en heel af en toe valt internet momenteel ook zo'n 20 seconden weg... 😞

Totdat ik de verbinding van @verroel zag, die ziet er schoon uit. Dat komt waarschijnlijk omdat @Verroel de startfrequentie niet terug had geplaatst naar de frequentie met problemen, waardoor zijn signaal er goed uit ziet. Ik weet dan ook niet of @Verroel nog steeds 'last' heeft van deze storing, maar dat verwacht ik wel.

Klopt. Dit omdat ik mij opgesteld heb als proefkonijn. Verroel is een stuk drukker dan ik, momenteel. Maar reken maar van yes, dat hij er ook last van heeft.

Van de monteur, begreep ik dat dan toch het aan de box zou liggen, of toch tussen het AOP en het laatste verdeel-aansluiting. Nou... De box betwijfel ik, omdat Verroel heel veel later de box heeft ontvangen, dus van een hele andere serie Horizons. Dus te toevallig, dat we hetzelfde probleem hebben op 826MHz.

Ik hoop nu ECHT dat jullie de kabel(s) tussen het AOP en het verdeelkastje voor mijn huis eens goed gaan controleren. Ik geloof er echt niet meer in, dat het door ons huis komt. Hooguit, dat jullie "groene kabel" tussen het AOP en de vloer iets binnen laat komen van mij huis. Maar dat mag ook niet gebeuren lijkt mij...

Ter info @Serkan Ziggo ... Vanavond zet in de ontvanger #1 weer op 674MHz en laat ik het t/m a.s. woensdag staan, want ik heb tijdens het weekend en de Kerst, geen zin meer in slechte internet en telefonie. Dus dan weet je het voor je logger...
Reputatie 7
@MichAndEll en @verroel

Bedankt voor jullie input!

Ik heb zo meteen nog telefonisch contact met de monteur. Hij vroeg zich af waarom jullie zo graag de 826Mhz frequentie willen gebruiken en ik heb hem duidelijk gemaakt dat het jullie niets uitmaakt welke frequentie er gebruikt wordt, als het maar goed is!

Hij is in beide woningen naar binnen gegaan en heeft ook wel met mij gedeeld dat de binnenhuis installatie niet 100% perfect is, maar ik heb mijns inziens voldoende bewijs dat het probleem wordt veroorzaakt door het netwerk. Ook met een rechtstreekse verbinding vanuit het AOP gaat het mis. De AOP is nu ook uitgesloten omdat ze deze hebben vervangen.

Wat mij betreft passen jullie de frequentie aan wanneer het mis gaat, in de tussentijd ga ik me sterk maken om de problemen te verhelpen i.p.v. het te omzeilen. Ik hou jullie op de hoogte.

Reageer