Vandaag voor de tweede maal in twee weken geen ipv4 toegang. De ConnectBox geeft via menu, Beheer, Informatie aan dat DS-Lite uitgeschakeld is. Voor de nitwits onder ons, dit betekend dat ik WEL via ipv6 naar Tweakers.net kan gaan, maar dat ziggo.nl niet werkt, omdat deze laatste website NIET via Ipv6 bereikbaar is, (go figure) De vorige keer bijna ruzie gekregen met een ziggo medewerker, omdat die niet begreep hoe DS-Lite bij ziggo werkt. De tweede medewerker en die van vandaag begrepen wel wat ik bedoelde en die hebben vanuit hun kant, mijn Connectbox gereset, waarna mijn DS-lite weer ingeschakeld was en alles weer werkte. Die allereerste vond dat alles bij hun goed stond en dat de fout bij mij lag. Hij begreep duidelijk NIET wat een Ziggo gestarte reset doet!
De eerste keer op vrijdag de 13de (!), had Leander mijn hoofd stop verwijderd omdat mijn slimme meter's display niet meer werkte en nam ik aan, dat het plotseling uitvallen van de stroom dit probleem veroorzaakte. Vandaag heb ik geen stroomstoring gehad en toch.......
Het valt mij trouwens op, dat ik nu geen DS-Lite ipv4 adres meer zie op de connectbox status en vroeger wel! Ik vermoed dat mijn Connectbox een nieuwe firmware heeft, die blijkbaar niet al te goed werkt.
Zijn er nog meer mensen die sinds twee weken, af en toe geen Ipv4 toegang hebben?
Een signaal vanuit Ziggo, richting klanten die het snappen, dat de Firmware aangepast wordt, zou aardig geweest zijn!