Beantwoord

Ziggo Connectbox

• 22 november 2020
  • 5 reacties
  • 152 keer bekeken

Hallo, ik wilde vragen of Ziggo ook connect boxen heeft met meer dan 4 utp aansluitingen. 

icon

Best beantwoord door Eddy 22 november 2020, 17:52

Hallo @m.tjallema 

helaas niet. Maar er is wel een oplossing voor weinig geld koop je een switch daarmee kun je meer bekabelde aansluitingen creëren. Bekabeld netwerk werkt altijd beter dan draadloos netwerk.

Zie een switch als een soort domme netwerksplitter die achter de router wordt geplaatst. Afhankelijk van het aantal gewenste aansluiting zijn ze te koop met 5 of meer poortjes.

Zet die dan op een tactische plek in je huisnetwerk dat je niet enorm veel kabels moet trekken.

Ik heb er een in gebruik van het merk Netgear, staat in het tv meubel, die voldoet prima.

Als je er een koopt zorg er voor dat die 1000 mb/s doorvoersnelheid heeft. Elke goede  computerwinkel of radiospeciaalzaak kan je die leveren. Zelf heb ik goede ervaringen; opgedaan met de keten Expert.

gr. Eddy

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +7

Hallo @m.tjallema 

helaas niet. Maar er is wel een oplossing voor weinig geld koop je een switch daarmee kun je meer bekabelde aansluitingen creëren. Bekabeld netwerk werkt altijd beter dan draadloos netwerk.

Zie een switch als een soort domme netwerksplitter die achter de router wordt geplaatst. Afhankelijk van het aantal gewenste aansluiting zijn ze te koop met 5 of meer poortjes.

Zet die dan op een tactische plek in je huisnetwerk dat je niet enorm veel kabels moet trekken.

Ik heb er een in gebruik van het merk Netgear, staat in het tv meubel, die voldoet prima.

Als je er een koopt zorg er voor dat die 1000 mb/s doorvoersnelheid heeft. Elke goede  computerwinkel of radiospeciaalzaak kan je die leveren. Zelf heb ik goede ervaringen; opgedaan met de keten Expert.

gr. Eddy

Reputatie 7
Badge +14

Graag wil ik opmerken dat je met aankoppelen van een switch twee ethernet poortjes opoffert.
Heb je vier LAN-poorten op de Connectbox en je koop je een vijf-poort-switch dan houdt je, per saldo, zeven poortjes over om nog te gebruiken, want je verbindt (met een ethernetkabeltje) één LAN poort van de Connectbox met één poortje van de switch.

Reputatie 5
Badge +7

Teruggetrokken

Eddy

Reputatie 6
Badge +12

Teruggetrokken

Eddy

een switch kan wel degelijk een oplossing zijn

Reputatie 7

Goedemiddag @m.tjallema en welkom op de Community,

Fijn dat je dit topic gevonden hebt! Zoals @Eddy  ook al aangeeft heeft de Connectbox 4 netwerkaansluitingen. Heb je meer aansluitingen nodig dan is dit d.m.v. een netwerkswitch eenvoudig op te lossen.
Let  bij de aanschaf van een switch wel op de doorvoersnelheid. Je hebt bijvoorbeeld 100 Mbit switches en 1000 Mbi (gigabit) switches. 

Reageer