Tom van Hattem

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Access Point wordt niet herkend in netwerk

Ik heb een Ziggo Accesspoint aangesloten op mijn Netgear router (welke op zijn beurt aan een Ziggo Modem hangt).
Alle stappen doorlopen, er branden 2 lampjes op het Accespoint ("power" & "WPS", volgens bijgevoegd schema).

Ik kan het Accesspoint echter niet vinden in mijn Wi-Fi menu via mijn telefoon.
Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?

PS: modem & router werken naar behoren.

40 Reacties 40
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Persoonlijk heb ik geen ervaring met het Ziggo access point, maar behoort het Wifi-lampje dan ook niet te branden? Dat zou verklaren dat je het access point niet 'ziet'.
Tom van Hattem
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bburgg wrote:
Persoonlijk heb ik geen ervaring met het Ziggo access point, maar behoort het Wifi-lampje dan ook niet te branden? Dat zou verklaren dat je het access point niet 'ziet'.


Goed gedacht, de vraag is alleen, hoe krijg ik deze werkend? 🙂
Thanks!
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Nog even voor de duidelijkheid: bedoel je met Ziggo accesspoint eigenlijk de Ziggo Wifibooster? Want anders zit ik op het verkeerde spoor.
Ik neem aan dat je de handleiding heb gevolgd. Ik gok dat je deze hebt:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifibooster/installeren/#Extra-wifi-punt-via-een-internetka...
Tom van Hattem
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het betreft inderdaad een Wifi Booster en ik heb de handleiding die je hebt bijgevoegd inderdaad doorlopen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Tom van Hattem . Welkom hier!
Waar ik allereerst heel benieuwd naar ben; hoe gaat het wanneer je de booster aansluit op de modem en niet op de externe router?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
@Tom van Hattem
Staat je Ziggo Modem/Router in Bridge?
In dat geval heeft de door Lycke voorgestelde test niet veel zin.

Als ie in Bridge moet staan kun je voor de zekerheid nog ff checken of dat nog steeds zo is. Soms gebeuren er gekke dingen.

Over je probleem met de Wifi Booster kan ik helaas verder niets verstandigs zeggen, anders dan Factory Reset. Maar dat deed je al, denk ik zo.
Tom van Hattem
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Hanh en Lycke,

Ik heb inderdaad een test gedaan door de wifi booster rechtstreeks op mijn modem aan te sluiten, helaas heeft dit niet gewerkt.
Ik heb ook geprobeerd om via een LAN kabel mijn laptop aan de wifi booster te hangen om zo een handmatige software update door te voeren, ik kan alleen niet inloggen op de Wifi Booster.

Zijn er nog dingen die ik kan testen?
Alvast bedankt!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Moet ik hieruit concluderen dat je Ziggo Modem/Router in Bridge staat?
Ik stelde daar een vraag over. Ik neem wellicht ten onrechte aan dat je daar een antwoord op hebt met een eigen Netgear Router achter het Ziggo kastje. Is die Netgear wellicht als Access Point ingesteld en het Ziggo kastje je Router?
Of: heb je een Router op Router setup?

Welke Ziggo Modem/Router heb je eigenlijk? Er staat niets over in je profiel.
Tom van Hattem
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat zou zomaar kunnen, heb ik eigenlijk geen weet van.

Ik heb een Ziggo Connectbox als Modem (ik heb hier zelf geen instellingen voor gewijzigd) en dan een Netgear als Router.
Ik had in eerste instantie alleen de MediaBoxXL als Router alleen door de plaatsing nergens goede wifi in huis. Vandaar de Netgear router.
Het zou goed kunnen dat ik een Router op Router set-up gebruik zonder ik daar weet van heb 🙂
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Heb je de Mediabox XL ook nog in je netwerk hangen met een netwerkkabel of via Wifi?
Zo ja, dan heb je mogelijk zelfs 3 DHCP servers in je netwerk.
Laat even weten hier.

Ik begrijp nog niet helemaal welke Wifibooster je hebt, kun je de gegevens hier plaatsen van het apparaat?
Tom van Hattem
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn Wifibooster is de TP Link C27, of ook aangegeven als: "Wifi booster via internetkabel".
Mediabox XL staat er los van, deze is alleen via COAX aangesloten voor TV.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat zou zomaar kunnen, heb ik eigenlijk geen weet van.

Wie dan wel? Iemand zal je geholpen moeten hebben bij de komst van de Connectbox, denk ik dan.
Tom van Hattem
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nope, simpelweg zelf aangesloten zonder instellingen aan te passen.
Zijn er nu dingen om te checken of zijn er nog tips?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Mediabox XL niet met een netwerkkabel aangesloten of via Wifi, prima, ook niet doen.

Het is helaas te weinig informatie om je te kunnen helpen, nu zijn er tientallen oplossingen mogelijk die de verwarring alleen maar groter gaan maken voor je.

De vragen die van belang zijn op een rijtje:

Staat je modem in router of in bridge modus?

Staat je router in router mode of in bridge modus?

Als dat duidelijk is, dan kan er mogelijk gerichter geholpen worden.
Tom van Hattem
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Staat je modem in router of in bridge modus?
Hoe check ik dit?
Thanks!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Werken op je modem alle 4 de UTP uitgangen?
Zo ja, dan staat het modem in router mode.

Welk IP adres krijgt een apparaat wat op de Netgear router aangesloten is?

Een eigen netwerk opbouwen is bijna een vak waarvoor je behoorlijk wat kennis moet hebben om niet je hele netwerk per ongeluk open te zetten voor de hele buitenwereld.

Lees je in b.v. op de pagina: Router achter router: breid je netwerk uit
Tom van Hattem
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, alle UTP uitgangen van mijn modem werken.
Ip adres via Netgear = 217.103.205.133
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dan heb je al een DHCP server achter een DHCP server oftewel een router achter een router.

Hoe staat de Gateway (modem IP adres) ingesteld op de Netgear router?
Achter de Netgear router krijgt nu alles een IP adres in een andere IP range als je modem uitgeeft en de Gateway heeft.

Wat als je de Wifibooster met een UTP kabel aan het modem aansluit?

En dan met een TP kabel verbinding maakt met de Wifibooster met een laptop of PC, wat is je IP adres dan en kun je dan op het internet?

Ik ken de Netgear router te weinig om je daar iets zinnigs over te vertellen en je daar wegwijs in te maken, er zijn teveel verschillen tussen allerlei routers om in algemeenheden te praten en je dan toch precies de weg te kunnen wijzen.
Tom van Hattem
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gateway instelling: geen idee, kan ik dit checken?
Wifi booster rechtstreeks op Modem: geprobeerd en geen verbinding, ook niet via kabel met laptop in de wifibooster.

Uitgelicht topic