Elise Ziggo

Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes

Zelf aan de slag met de wifi-checklist

Bij de een werkt het altijd als een zonnetje, bij de ander is het een uitdaging om overal in huis een skype-gesprek te voeren, of een filmpje te kijken. Wifi is al lang geen leuk extraatje meer: het moet gewoon werken. Gelukkig is er eigenlijk altijd wel een oplossing te bedenken. In de vernieuwde checklist op onze website staan alle opties op een rijtje. Allemaal onderdeel van de Ziggo Power Promise.

Geen huis is hetzelfde en dat heeft invloed op de manier waarop de wifi werkt. En dus ook op de oplossingen om het overal perfect aan de praat te krijgen. Bij de een biedt een switch naar het 5 GHz-kanaal uitkomst en bij een ander zorgt een Ziggo Wifibooster voor goede ontvangst van het wifisignaal.

Check de checklist

Met al die oplossingen kun je zelf aan de slag: in onze stappenplannen leggen we elke actie helder uit. In verreweg de meeste gevallen ben je daarna de wifimeester in je eigen huis. En als je er zelf echt niet uitkomt, dan hebben wij nog wel een paar wifimeesters achter de hand: onze monteurs komen graag bij je langs.

Lees alles over wifi


13 Reacties 13
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Deze mooie uitleg zou ook mooi passen in de rubriek blogs.
Elise Ziggo
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes
Ha robbo,
Dank voor je reactie! Het is af en toe lastig kiezen waar een stukje het beste past. In dit geval hebben we niet voor een blog gekozen, omdat we in die rubriek wat meer achter de schermen gaan. En dit stukje gaat meer over de praktische mogelijkheden. Maar je hebt wel gelijk dat die scheidslijn bepaald niet heel scherp is.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Elise Ziggo wrote:
Ha robbo,
Dank voor je reactie! Het is af en toe lastig kiezen waar een stukje het beste past. In dit geval hebben we niet voor een blog gekozen, omdat we in die rubriek wat meer achter de schermen gaan. En dit stukje gaat meer over de praktische mogelijkheden. Maar je hebt wel gelijk dat die scheidslijn bepaald niet heel scherp is.


Ha ok duidelijk zo. Gr Rob.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Blij met de uitleg en de blog was zekers iets leuks te doen, maar goed de Wifi Booster zal toekomstige gebruikers zekers bevallen.

Naam is wel even wennen maar lig wel lekker in de mond beter als Powerline Adapter of Extra Wifi Punt, heel duidelijk de Wifi Booster :joy:
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Elise Ziggo
Goed initiatief hopelijk zal dit ook op bij de klantenservice voor betere antwoorden zorgen.

Bij mij werkt de storingscheck overigens niet op de checklist pagina, maar wel op de gewone storingspagina.

MVG
Elise Ziggo
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes
Hoi Jonathan-458, Dank voor je reactie. In welke browser keek je naar de storingschecker? Dan gaan we daar even naar laten kijken!
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Elise Ziggo
Firefox 55.0.3 64-bit, thx
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Ziet er goed uit, had het nog niet gelezen.
Heel toevallig vanmorgen ook een topic aangemaakt met 11 tips voor draadloos internet.
Wie weet hebben jullie hier ook iets aan.
wappiesoft

Level 5
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes
De Wifi van mijn huidige voldoet al jaren niet meer omdat in nog steeds de eerste generatie Technicolor TC7200 heb die geen 2.4 GHz en 5 GHz simultaan aankan. Ik heb dit aangekaart bij Ziggo maar krijg geen nieuwe omdat hij volgens de bewuste helpdesk medewerker niet defect is. Omdat we diverse apparaten hebben die nog geen 5 GHz aankunnen was ik genoodzaakt om een goede AC router aan te schaffen (Asus RT-AC66U) om het probleem op te lossen. Daarom draait mijn modem nu in "Bridge" mode en haal ik wel mijn beloofde snelheid. Toch jammer dat ik bijna €200,= moet neerleggen om goed via WiFi te kunnen werken omdat die bewuste helpdesk medewerker het vertikte om mij tegemoet te komen door het modem te swappen. Met mijn huidige combinatie behaal ik op mijn sloffen de vandaag ingegaande nieuwe internet snelheid. Als ex monteur UPC heb zelf alles vervangen vanaf de groene kabel en zijn de signalen prima.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Wat misschien ook handig is om te weten hoeveel signaal verlies kan optreden door wanden en deuren en bijvoorbeeld zelfs glas in de woning. Ik vond dit tabel op internet en naar mijn inzien past dit ook wel een beetje in deze draad .

Elise Ziggo Misschien handig dit plaatje wat aan te passen en er ook wat mee te doen op de Ziggo site ? of denk je dat dit te technisch is ?
Elise Ziggo
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes
Ronihd Dank voor de tip! We zullen ernaar kijken, al denk ik dat het inderdaad misschien wat aan de technische kant is. Gelukkig is daar in de Community meer dan voldoende ruimte voor!
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Verwijderd account
Niet van toepassing
De Consumentenbond heeft de Power Promise getest, zie onderstaande link:
https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/ziggo-power-promise?CID=EML_NB_DG_20180220

Uitgelicht topic