jck

Level 5
  • 65Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Zeer slechte upload waarden en packet loss afgelopen dagen in Steenbergen.

Veel last van packet loss en slechte upload waarden 

Er hinderlijk bij het thuiswerken en thuis schoolwerken voor mij en de kinderen.

29 Reacties 29
jck
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Kan de weer een gecorrodeerde koppeling of slechte versterker in de straatkast zijn ??

jck
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Kan Ziggo dit verder opvolgen, bij voorbaat dank.

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

 

@jck Ook toevallig ook Steenbergen

 De waarde veranderen constant van 64 Qam  naar 16 qam en QPSK op alle 4 de kanalen

en veroorzaken T3 errors 

 Zaterdag ochtend 

Variatie qam modulatie

 

 

 

 

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Komt ook voor in een andere regio. wegvallen qam64 Overbelasting Ziggo netwerk ??

Birdmaster

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ow wauw ben niet verbaasd dat dit hier ook voorkomt! Ik werd nog net niet belachelijk gemaakt. Ik woon in Rotterdam en ik stream al zo een 4 jaar op twitch. Afgelopen 5 dagen is mijn upload zo erg vooral in de avonden dat ik niet mijn diensten meer kan aanbieden. Paar dagen geleden werd er door een medewerker verteld dat hij problemen ziet ook in de wijkcentrale en gisteren was een spoedmonteur gekomen. Nadat in de avond zelfde klachten gebeurde heb ik vandaag online chat gebruikt, deze meneer vertelde dat zijn collega onwaarheden sprak en dat de monteur van gisteren een fout was dat het niet ingepland mocht worden. Volgens hem werkt alles naar behoren terwijl ik grafieken heb opgestuurd van mijn drops in bitrates. Deze grafieken vertelde hem niet zoveel en nogmaals volgens hun was alles in orde en kon pas een monteur komen nadat de corona maatregelen versoepeld worden. Op dit moment kan ik niet meer streamen en hij vertelde dat ik het maar hierin moest vermelden dat misschien jullie raad mee zouden weten, maar nu zie ik dat ik niet de enigste ben met problemen.

ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes

Ik heb het idee dat ze er bij Ziggo langzaam maar zeker achter komen dat hun coax netwerk qua overboeking niet geschikt is voor veel gelijktijdig gebruik wat ook door het veranderde soort gebruik met veel meer langdurige upload als gevolg van audio/video conferenties en meer upload als gevolg van het uploaden van bestanden wordt bevestigd. Gevolg is dat ze steeds vaker node splitsing moeten toepassen om de overboeking van de capaciteit te verlagen en als Ziggo ergens aanzit is er een grote kans dat daarna "opeens" allerlei vreemde storingen ontstaan zoals hier de variërende upstream modulaties. Iedere storing in mijn coax segment is in ieder geval steevast het gevolg geweest van onderhoud en aanpassingen aan de infrastructuur buiten. Controle door metingen na afloop van de werkzaamheden blijkt geen sterk punt van de Ziggo monteurs te zijn. Het stekkertje zit er toch in?

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Ik meet nu ieder 5 minuten de en het ziet er niet zo best uit

Volgens mij is dit ook een van de redenen van hogere pings wat gebruikers ervaren de laatste tijd.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Toch zou ik hier ook eens naar kijken, dat is duidelijk niet goed. @jck 

Is dat bij jouw ook zo @jarielcapitain ???

 

@jck Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

@Be rt 

Mijn upstream waarde zitten rond de 48 dBmV +/- 1 en is vrij constant Het heeft ook jaren rond de 51 gezeten met geen problemen

Mijn AOP is 30 jaar oud en jouw antwoord zal zijn "deze moet vervangen worden is niet meer van deze tijd" Ben het met je eens maar vervanging zal het probleem niet oplossen. Ik probeer ook niet teveel aan mijn verbindingen te morren.
De qam is sinds 22:00 16 mei niet meer veranderd en lijkt nu stabiel te zien

Normaal is de  verbinding stabiel ik haal download (500 Mb/s) en upload 50 Mb/s 

Het frequentie spectrum wat hier gebruikt wordt is 228 MHz -412 MHz en van GSM instraling is geen sprake.

Ik gebruik momenteel een POA -31-ECNL demping ongeveer 6.5 dB deze zou ik kunnen vervangen door een 2 poorts (3.2 dB) wat dan de upload waarde met 3 dB verlagen.

Eveneens een 6 mtr coax kabel vanuit de AOP naar de woonkamer maar voor de upload waarde mag dit geen effect hebben. Connectbox staat in de woonkamer (foei wordt niet ondersteund door Ziggo Maar werkt goed)

De periode van wegvallen duurt ongeveer 20 minuten.
Sat May 16 2020 20:16:28 ,ch1, 16qam, 48, 5.120
Sat May 16 2020 20:36:32 ,ch1, 64qam, 48, 5.120
Sat May 16 2020 22:41:29 ,ch4, 16qam, 50, 5.120
Sat May 16 2020 23:01:28 ,ch4, 64qam, 48, 5.120

Ik blijf het in ieder geval monitoren (tijdinterval 5 min)

Wordt vervolgd
 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jarielcapitain “Mijn AOP is 30 jaar oud en jouw antwoord zal zijn "deze moet vervangen worden is niet meer van deze tijd" Ben het met je eens maar vervanging zal het probleem niet oplossen.”

Uit de praktijk blijkt dat een ouder AOP steeds meer weerstand oplevert door minder eigen functioneren en onder andere de daarin bedrade aansluitingen die meer weerstand kunnen gaan veroorzaken door corrosie en koper wat minder contact maakt doordat het zacht is en mogelijk minde contact maakt en dan blijkt vaak dat met een nieuw AOP die weerstand ineens een stuk minder is en de upstream dBmV een stuk lager wordt.

Hier ging na een nieuw AOP van 46 naar 39/40 met nu een POA-01 splitter op het AOP en dan een korte kabel naar het modem.

“Eveneens een 6 mtr coax kabel vanuit de AOP naar de woonkamer maar voor de upload waarde mag dit geen effect hebben. Connectbox staat in de woonkamer”

Zit er aan het einde van die kabel ook nog een splitter die upload weerstand op kan leveren?

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

@Be rt 

Zit er aan het einde van die kabel ook nog een splitter die upload weerstand op kan leveren?

Ja

AOP » coax 6m » wcd» POA -31-ECNL data » modem. 

POA -31-ECNL out  » 8 m koka » mbxl. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jarielcapitain Een POA-01-B kun je, volgens mij, sowieso gratis krijgen van Ziggo om uit te proberen of het dan beter gaat.

En tja, dat oud AOP, dat kan pas na de monteur beperkende Corona maatregelen van Ziggo, mocht je dit trouwens ooit willen.

jck
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
Ongeveer een half jaar geleden POA, kabelversterker, connectoren en inbouw TV/Radio contactdozen en gecorrodeerde aansluiting in straatkast vervangen door Ziggo engineer.

 

 

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

@jck 

Heb je er nog steeds last van? De laatste 24 uur is mijn verbinding wel stabiel

jck
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

vanaf afgelopen zondag lijkt alles weer normaal.

jck
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
Partial Bounding US 18 mei 20:19

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jck Met 3 upstream kanalen met 2 op 49 is het signaal zeker niet normaal.

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

 

Dit is nu mijn verhaal 

De compal log

8-05-2020 23:17:04 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.143];CM-MAC=ac:22:05:ff:9d:e9;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:76:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-05-2020 23:16:58 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:ff:9d:e9;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:76:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-05-2020 23:16:38 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.143];CM-MAC=ac:22:05:ff:9d:e9;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:76:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-05-2020 23:16:34 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:ff:9d:e9;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:76:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-05-2020 23:16:13 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.19.206 MAC=00:01:5C:B1:76:46;CM-MAC=ac:22:05:ff:9d:e9;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:76:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-05-2020 23:16:10 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:ff:9d:e9;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:76:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-05-2020 23:13:27 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=216.58.211.97 MAC=00:01:5C:B1:76:46;CM-MAC=ac:22:05:ff:9d:e9;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:76:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-05-2020 23:13:22 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:ff:9d:e9;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:76:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-05-2020 23:11:42 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.143];CM-MAC=ac:22:05:ff:9d:e9;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:76:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-05-2020 23:11:21 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:ff:9d:e9;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:76:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-05-2020 23:10:33 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=ac:22:05:ff:9d:e9;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:76:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-05-2020 23:10:33 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=ac:22:05:ff:9d:e9;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:76:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-05-2020 23:10:18 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.20.66 MAC=00:01:5C:B1:76:46;CM-MAC=ac:22:05:ff:9d:e9;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:76:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-05-2020 23:10:09 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:ff:9d:e9;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:76:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-05-2020 23:07:02 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.143];CM-MAC=ac:22:05:ff:9d:e9;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:76:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-05-2020 23:06:57 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:ff:9d:e9;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:76:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-05-2020 23:06:17 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.20.98 MAC=00:01:5C:B1:76:46;CM-MAC=ac:22:05:ff:9d:e9;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:76:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-05-2020 23:06:09 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:ff:9d:e9;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:76:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-05-2020 23:03:45 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=ac:22:05:ff:9d:e9;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:76:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-05-2020 23:03:45 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=ac:22:05:ff:9d:e9;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:76:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Dit is de qam  geweest voor de laatste 24 uur het echte probleem begon net na 7 uur 

 

T3 errors na 7 uur ook  wegvallen van kanaal 3 36Mhz 

 Screenshot compal upstream

Ik zit ook op de zelfde CMTS als @jck 

@Be rt kan jij dit ter attentie van een moderator brengen a.u.b

 

 

 

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Nog een speedtest 

Download geen probleem (ping is ook OK)

Upload maar de 50% 

Uitgelicht topic