Ik heb al een tijd heel traag internet (2-5 up, 30-40 down, terwijl ik Ziggo Zakelijk Complete heb). Maar sinds vandaag heb ik echt grote problemen; het internet valt steeds helemaal weg (kabel en wifi) en het modem (Connectbox) start dan opnieuw op.
Ik probeer hier thuis te werken, drukste periode van het jaar waarbij ik veel moet up- en downloaden en dat gaat dus totaal niet. Internet is steeds 2 of 3 minuten online en dan valt het weer zeker tien minuten weg.
Klantenservice vindt niet dat dit spoed is want het modem is online, alleen de downstream werkt niet lekker. Monteur kan daarom pas maandag komen. Maar ze gaan hier vanaf woensdag ook werkzaamheden doen dus wrs komt die monteur maandag ook helemaal niet want 'eerst de werkzaamheden afwachten'. In de praktijk heb ik natuurlijk net zo min internet als wanneer mijn modem naar de galemiezen zou zijn, maar de definitie is anders volgens Ziggo en geen reden voor spoed.
Intussen zit ik met de handen in mijn haar want ik MOET werken en kan dat ook niet elders doen ivm iMac en allerlei randapparatuur (ik ben fotograaf). Bij Ziggo loop ik tegen een harde muur op, ik moet maar gewoon afwachten. Op social media wordt vooralsnog niet gereageerd. Ik probeer nu eea via 4G van mijn mobiel maar da's ook langzaam en bovendien zo op natuurlijk. Al heeft Vodafone me heel lief al wat extra GB gegeven.
Wie heeft tips hoe ik morgen een monteur kan zien te krijgen of hoe ik kan zorgen dat het weer gaat werken? Kan me voorstellen dat je dan meer info van me nodig hebt; laat maar weten wat ik meer moet vertellen. Ik ben geen digibeet maar internet en modems vind ik ingewikkeld.
😉 Alvast dank!