fotosj

Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Zakelijk account, geen internet, maar ook geen hulp

Ik heb al een tijd heel traag internet (2-5 up, 30-40 down, terwijl ik Ziggo Zakelijk Complete heb). Maar sinds vandaag heb ik echt grote problemen; het internet valt steeds helemaal weg (kabel en wifi) en het modem (Connectbox) start dan opnieuw op.

Ik probeer hier thuis te werken, drukste periode van het jaar waarbij ik veel moet up- en downloaden en dat gaat dus totaal niet. Internet is steeds 2 of 3 minuten online en dan valt het weer zeker tien minuten weg.

Klantenservice vindt niet dat dit spoed is want het modem is online, alleen de downstream werkt niet lekker. Monteur kan daarom pas maandag komen. Maar ze gaan hier vanaf woensdag ook werkzaamheden doen dus wrs komt die monteur maandag ook helemaal niet want 'eerst de werkzaamheden afwachten'. In de praktijk heb ik natuurlijk net zo min internet als wanneer mijn modem naar de galemiezen zou zijn, maar de definitie is anders volgens Ziggo en geen reden voor spoed.

Intussen zit ik met de handen in mijn haar want ik MOET werken en kan dat ook niet elders doen ivm iMac en allerlei randapparatuur (ik ben fotograaf). Bij Ziggo loop ik tegen een harde muur op, ik moet maar gewoon afwachten. Op social media wordt vooralsnog niet gereageerd. Ik probeer nu eea via 4G van mijn mobiel maar da's ook langzaam en bovendien zo op natuurlijk. Al heeft Vodafone me heel lief al wat extra GB gegeven.

Wie heeft tips hoe ik morgen een monteur kan zien te krijgen of hoe ik kan zorgen dat het weer gaat werken? Kan me voorstellen dat je dan meer info van me nodig hebt; laat maar weten wat ik meer moet vertellen. Ik ben geen digibeet maar internet en modems vind ik ingewikkeld. 😉

Alvast dank!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
fotosj
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Even een update! De monteur is vanmorgen geweest en heeft inderdaad de AOP direct vervangen. Deze bleek van binnen ook nauwelijks meer aangesloten... verder is alle bedrading vervangen en... ik heb nu 40 up en 310 down, yes!!!! Wat een waanzinnig zonnetje zeg!

Wat ik wel vreemd vind: monteur noemde dit 'gewoon onderhoud' en ik hoef er dus ook niets voor te betalen. Maar hier in de wijk klagen heel veel mensen en gezien de leeftijd van de huizen hier vermoed ik dat al die aansluitingen uit 1910 zijn. Ik heb als leek geen idee wanneer zoiets vervangen moet worden dus ik denk dat veel meer mensen daarmee zitten. Waarom doet Ziggo geen standaard upgrade eens in de zoveel jaar?

Nou ja, nu ook niet meer zo belangrijk: bij mij is alles nu gloednieuw, zelfs mijn iMac is nog geen jaar oud, dus het draait nu als een tierelier, lekker werken zo!

Dank voor al jullie hulp en meedenken vorige week!

Bekijk in context

40 Reacties 40
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en het onderste deel van de Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
fotosj
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
fotosj
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik probeerde hier screenshots en een foto te posten maar dat lijkt niet te lukken?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Zakelijk heeft toch een hogere SLA? Vreemd dat ze je laten wachten dan. Nog eens bellen met de zakelijke desk?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Mogelijk bekend, maar toch even:

Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
efok wrote:
Zakelijk heeft toch een hogere SLA? Vreemd dat ze je laten wachten dan. Nog eens bellen met de zakelijke desk?


Volgens mij moet je voor de hogere SLA tegenwoordig extra betalen tenzij je zakelijk pro hebt.
fotosj
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb inmiddels 3x gebeld. En ja heb de foto's zo ingevoegd als hierboven staat; kreeg als melding dat een beheerder het bericht moet goedkeuren?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Dat komt doordat er in het verleden massaal gespamd werd op het forum. Nu slaat het spamfilter soms te snel aan (ook bij ons)
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Oeps, lastig en vervelend, misschien één voor één?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Nick999 Nieuwe AOP? Lijkt me wel.
fotosj
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Maarre..... iemand...?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Er zal een nieuwe AOP geplaatst moeten worden, ik vermoed dat dit de oorzaak is van de verstoring.
Een nieuwe AOP is afgeschermd voor allerlei instraling van veel zenders.
Hier kun je zelf niets aan doen, de AOP valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo.
fotosj
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Wat is een AOP?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Abonnee Overname Punt = de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.
Je hebt daar nu een niet hedendaagse.
fotosj
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Haha, nee dat klopt. Ik heb zelf de indruk dat er hier in de buurt veel meer aan de hand is. Er zijn ook werkzaamheden gepland vanaf woensdag aan de 'straatkastjes'.

Allemaal leuk en aardig: overbelast, oude meuk. Maar da's niet van de ene op de andere dag natuurlijk en ik heb nu geen internet en kan niet werken. Zakelijk, da's toch iets met een bedrijf toch? Dan laat je mij toch geen twee weken wachten...???

Op Twitter en Facebook nog altijd geen reactie, klantenservice scheept me af. En nu?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Het punt is dat dit een Ziggo consumentenforum is en de Ziggo moderators die hier actief zijn kunnen niet in de zakelijke gegevens en aan de zakelijke technische kant komen.
Het is vervelend, maar de oplossing moet echt van de zakelijke helpdesk komen.
fotosj
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ah oke, dat wist ik niet, goed om te weten! Ik wacht het af. Gelukkig heb ik wat extra GB van Vodafone gekregen om via 4G wat te kunnen doen. Maar dat is denk ik niet genoeg. Hopelijk gaat Ziggo snel fatsoenlijke actie ondernemen.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
fotosj je screenshots laten fikse storing zien op je downstreamkanalen (kanalen 13, 16 en 21 post RS errors hoog), dus er is zeker een probleem met je aansluiting of bekabeling. Je zult het echt van een monteur moeten hebben..
fotosj
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
efok wrote:
fotosj je screenshots laten fikse storing zien op je downstreamkanalen (kanalen 13, 16 en 21 post RS errors hoog), dus er is zeker een probleem met je aansluiting of bekabeling. Je zult het echt van een monteur moeten hebben..


Ja dat dacht ik al, maar omdat er dus woensdag (woensdag!!) werkzaamheden gaan plaatsvinden zegt Ziggo: wacht dat eerst maar af. Als ik in het hoogseizoen (ik draai deze maand 35% van mijn jaaromzet) een week offline ben kan ik het schudden.

Uitgelicht topic