1
Vraag
2
Reacties
Annemarie1983

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Xbox One Multiplayer port forwarding settings voor Black Ops 4, wie kan me helpen?

Goedemorgen,

Is er iemand die me kan helpen met het volgende? Ik ben een totale leek met internetinstellingen e.d. Ik speel Black Ops 4 op de Xbox One. Ik kan geen verbinding meer maken met de server. Ik blijk een gemiddeld NAT-type te hebben. Wat ik zelf al heb geprobeerd is de UnPn aan en uit te zetten. Dit heeft geen resultaat gehad. Ik heb gebeld met de klantenservice van Ziggo maar hun zeggen me niet te kunnen/mogen helpen. Daarna contact gehad met klantenservice van Xbox maar hun zeggen weer dat ik bij Ziggo moet zijn. Nu heb ik via internet begrepen dat ik een vast IP adres aan mijn router moet toevoegen maar ik heb echt geen idee hoe. Nu ben ik ruim een week verder en heel wat uren van alles en nog wat aan het proberen maar ben geen stap verder gekomen. Is er iemand die me heel duidelijk, stap voor stap verder zou kunnen helpen. Op dit moment heb ik echt geen idee hoe ik dit moet op gaan lossen. Oh ja, de juiste poort staat ook open, 3074. Alvast heel erg bedankt!!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Annemarie1983, welkom op onze Community.

Zo te zien heb je een Hitron modem, een zakelijke modem. Deze heeft nog het oude UPC logo in de interface zitten. De service die wij geven op geavanceerde modem instellingen zoals port-forwarding is dat wij je uitleggen waar je dit in de modem kunt instellen, en hoe je op de modem kan inloggen. Dit geld voor mijn collega's die je aan de lijn krijgt, maar ook voor mij. Je moet eigenlijk zelf enige kennis hebben om dit soort dingen zelf te bedienen. Xbox levert een dienst waarbij dit nodig is, maar van hen kun je niet verwachten dat zij alle modems bij alle providers kennen. Zij moeten je wel de juiste poortnummers kunnen geven, en ook dat is gelukt.

Aan de screenshots te zien weet je die instelling plek in de modem al te vinden, top! Zorg voordat je verder gaat dat je Xbox een vast IP adres heeft. Weet je hoe dat moet?

Per poort nummer die nodig is stel je een rij in. Dat doe je zo:

  • Openbare port range: Vul hier het poortnummer in die je van Xbox hebt gekregen.
  • Doel-IP-adres: Vul hier het IP vaste IP adres in die je op de Xbox hebt ingesteld.
  • Doel port range: Vul hier het poortnummer in die je van Xbox hebt gekregen.
  • Protocol: Stel deze in op beide.
  • Verwijderen: laat deze blanco. Vergeet het niet op te slaan.


Wanneer je er verder niet uitkomt beschrijf hier dan waar het precies misgaat en tot hoever je wel bent gekomen. Dit werkt aanstekelijk waardoor je snel tips van andere klanten krijgt 🙂

Bekijk in context

13 Reacties 13
Annemarie1983
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Annemarie1983, welkom op onze Community.

Zo te zien heb je een Hitron modem, een zakelijke modem. Deze heeft nog het oude UPC logo in de interface zitten. De service die wij geven op geavanceerde modem instellingen zoals port-forwarding is dat wij je uitleggen waar je dit in de modem kunt instellen, en hoe je op de modem kan inloggen. Dit geld voor mijn collega's die je aan de lijn krijgt, maar ook voor mij. Je moet eigenlijk zelf enige kennis hebben om dit soort dingen zelf te bedienen. Xbox levert een dienst waarbij dit nodig is, maar van hen kun je niet verwachten dat zij alle modems bij alle providers kennen. Zij moeten je wel de juiste poortnummers kunnen geven, en ook dat is gelukt.

Aan de screenshots te zien weet je die instelling plek in de modem al te vinden, top! Zorg voordat je verder gaat dat je Xbox een vast IP adres heeft. Weet je hoe dat moet?

Per poort nummer die nodig is stel je een rij in. Dat doe je zo:

  • Openbare port range: Vul hier het poortnummer in die je van Xbox hebt gekregen.
  • Doel-IP-adres: Vul hier het IP vaste IP adres in die je op de Xbox hebt ingesteld.
  • Doel port range: Vul hier het poortnummer in die je van Xbox hebt gekregen.
  • Protocol: Stel deze in op beide.
  • Verwijderen: laat deze blanco. Vergeet het niet op te slaan.


Wanneer je er verder niet uitkomt beschrijf hier dan waar het precies misgaat en tot hoever je wel bent gekomen. Dit werkt aanstekelijk waardoor je snel tips van andere klanten krijgt 🙂
Annemarie1983
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Anne,

Ontzettend bedankt voor je reactie! Ik moet hier eens rustig voor gaan zitten. Dat zal waarschijnlijk pas aankomend weekend worden maar ik kom zeker bij je terug,

Groetjes Annemarie
Annemarie1983
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Anne,
Ik wil morgen dus gaan beginnen aan die instellingen maar zie er als een berg tegenop :rolling_eyes:. Ik ben paar dagen weg geweest en wilde vanavond eindelijk weer een potje gaan spelen en hopen dat het uit zich zelf opgelost was, maar helaas :confounded:. Ik snap het niet helemaal nog steeds, ik moet een vast IP adres toewijzen aan de Xbox. Ik dacht dat dit juist de oplossing was van het hele probleem als ik dat had gedaan. Ik heb een foto gemaakt van de gegevens van de Xbox. Gewoon een foto van de tv :nerd:. Het rare is dat ik bijvoorbeeld Titanfall wel gewoon online kan spelen. Ik hoor graag van je en weer alvast bedankt :sunglasses:
Annemarie1983
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hoi Annemarie, ik snap best dat je hier tegenop ziet. Het is ook niet eenvoudig als het allemaal nieuw is!

Het is ook niet na een tijdje opgelost ben ik bang. Omdat tussen games andere technieken en gameservers gebruikt worden werken sommige meteen prima, en zijn bij anderen moeilijke settings nodig. Eigenlijk hoort Xbox je hierbij te helpen, maar je kan het hier ook aan andere klanten vragen. Helaas blijven die reacties een beetje uit.

Ik heb de volgende informatie gevonden over hoe je een vast ip adres instelt op je xbox. Dit is slechts stap 1.

Als dat gelukt is ga dan verder met mijn eerdere uitleg over het instellen van de poorten. Meer dan die adviezen heb ik niet bij hand. Heb je ook een handige vriend of vriendin in de omgeving die hier wel helemaal in thuis is? 🙂
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hallo Annemarie,
Hier een andere klant die geen Games speelt, maar soms toch wel iets weet.

Met UPnP aan moet het normaal gesproken lukken goed te kunnen Gamen met de XBOX of de PS4.
Dan zijn die vervelende handmatige Port Forwards niet nodig.
En een gemiddeld NAT Type zou vlgs mij voldoende moeten zijn om geen
problemen te ondervinden. Dat lijkt dus wel ok.
Omdat je helemaal geen contact kunt maken, vraag ik me af: is het niet iets anders?
Misschien gebruik je een Wifi Connectie. Heb je bekabeld al eens geprobeerd? Dat zie ik nergens. Of las ik er overheen?

Vervelend: omdat de Hitron een Modem/Router is, die hier niet zo vaak langskomt, zijn eventuele speciale Tips en Tricks niet erg beschikbaar.

Han
Annemarie1983
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedemorgen Han,

Bedankt voor je reactie. Bekabeld hebben we geprobeerd maar maakt geen verschil. Het is gewoon heel vreemd, soms doet hij het wel (dat bepaalde spel dan) en soms niet. Het is ook alleen dat spel wat het niet doet, de rest wel. Ik speel soms boven en soms weer beneden ?. Dan sjouw ik hem heen en weer en als ik boven speel is het wel via een TPlink. Maar de verbinding is echt heel goed. Internet is heel snel hier. Voor dit alles wist ik echt helemaal niks van internet en instellingen maar ben nu dus genoodzaakt om wat meer info te zoeken. Heb helaas niemand in mijn omgeving die hier verstand van heeft. UNPN staat wel aan in het menu van de router maar zegt volgens Xbox dat het niet succesvol is. En omdat ik zo graag gewoon lekker wil spelen blijft alleen de optie over on dus vast ip adres en port forwarding in te stellen. Want Xbox kan me niet verder helpen en Ziggo ook niet. Nu is er wel iemand van Ziggo die me helpt via de community ondertussen. Maar sta altijd open voor makkelijkere oplossingen ?. Als ik dus UNPN uitzet en vervolgens weer aan (was tip op internet) heb ik wel tijdelijk een open verbinding maar die is dan weer weg na aan en uitzetten. Zou een andere router geen oplossing zijn? Nogmaals bedankt voor je reactie!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Annemarie,
Je redenering klopt als een bus. Daar krijg ik geen vinger tussen.
Ik zou ook gaan voor een vervanging van de Hitron.
Die Hitron hoort toch bij een Zakelijk abonnement?
Dan moet je de Zakelijke Helpdesk benaderen.
Anders 24/7:
www.ziggo.nl/chat
Dat werkt het snelst voor een Consumenten abonnement.
Gr Han
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Annemarie1983, dat je een TP Link gebruikt is nieuwe informatie. Dit kan invloed hebben op de werking van inkomend verkeerd. Werkt het zonder TP Link altijd goed? En is het nog gelukt om een vast IP adres in te stellen? Een nieuwe modem heeft misschien niet het gewenste effect.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Annemarie,
Ha, een tegenstrijdig advies van Anne. Nu wordt het pas echt leuk.
Anne is niet gek. Ik trouwens ook niet.
Nu jij weer.
Gr Han
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
hanh wrote:
Annemarie,
Ha, een tegenstrijdig advies van Anne. Nu wordt het pas echt leuk.
Anne is niet gek. Ik trouwens ook niet.
Nu jij weer.
Gr Han
Ik heb nog niet gelezen dat er een vast IP adres is ingesteld, en dat de poortnummers succesvol zijn ingevuld in de modem. Daar gaat het topic over, over port forwardings. Het is niet duidelijk of Annemarie1983 al met de eerdere instel adviezen aan de slag is geweest. Het gaat om moeilijke termen, maar eenvoudige handelingen immers. Het kan ook nog zijn dat het zonder de TP Link altijd goed werkt. Dan is de stap voor een nieuwe modem wellicht wat te vroeg 😉
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Kan je goed volgen. Wellicht was ik net iets te vroeg met mijn conclusie.
We horen van Annemarie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic