Vraag

Wordt het niet tijd om de apparatuur te upgraden? kan dat überhaupt...

• Ontdekker
  • 1 reactie
Hallo, Ik ben al heel lang Ziggo lid en alles werkt(e) in principe prima. Echter de digitale verbruik is de laatste jaren zo groot geworden dat het best wat vergt van je router of mediabox, vooral ook als je thuis werkt.... en dat merk ik nu langzamerhand ook... slechte wifi verbinding beneden, op de 2de verdieping veel uitvallen en de 3de verdieping is om te huilen. Inmiddels op de 3de verdieping een andere accespoint (router) geplaatst maar je hoeft via de wifi van beneden niets naar boven te kopiëren (NAS) want dat duurt eeuwen. Ik dacht dat ik een snelle accespoint had maar begrijp nu van de verkoper dat de modem de bottleneck is omdat het geen snelle wifi overdracht ondersteund. Kan ik ook een nieuwe modem en eventueel jullie Power Promise krijgen?

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
Dit is iets voor een moderator. Wij als klant kunnen helpen, maar niet zorgen voor vervanging

Ik zal hierbij vragen of @Lycke Ziggo hier even naar wil kijken.

Succes!
Willem-A schreef:

Dit is iets voor een moderator. Wij als klant kunnen helpen, maar niet zorgen voor vervanging

Ik zal hierbij vragen of @Lycke Ziggo hier even naar wil kijken.

Succes!

Dat zou fijn zijn, zou je dat willen doen?
alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +17
Is reeds gedaan. Ook een andere moderator kan het oppakken, maar het komt in orde. Hoop dat het z.s.m. word opgelost.
Reputatie 7
Hey @Gun . Welkom hier!
Wanneer de diensten allemaal goed werken, gaan we niet zomaar dingen aanpassen. "Why fix something that aint broken?"

Maar je geeft nu aan dat de diensten niet meer optimaal werken. En dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Je geeft aan dat je een accespoint gekocht hebt voor de verbindingen boven. Dit is vaak een goede oplossing! Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met de "bottleneck" opmerking. Laat ik vooropstellen; het is niet zo dat we een signaal/instelling op de modem zetten waarmee je een lagere verbinding maakt, of iets dergelijks. Wij willen natuurlijk juist dat de klanten zo veel mogelijk optimaal van hun verbinding gebruik kunnen maken!

Kan je me iets meer vertellen over je aansluitingen? Welk modem heb je van ons, en wat voor accespoint heb je hierbij in gebruik? Maken veel apparaten bij je thuis gebruik van de verbinding? Wat zijn de snelheden die je zoal door het huis haalt?
Heb je ook al eens op www.ziggo.nl/wifi gekeken? Hierop staan ontzettend handige tips om je draadloze verbinding te optimaliseren.

We horen/lezen graag van je!
Reputatie 4
Badge +2
NAS en WIFI kunnen beiden bottlenecks zijn.
Is die NAS al eens met kabel getest met exact dezelfde voorgang, en/of de spullen wel beide kanten sterk wifi dus even ter test verplaatsen.

( BIJ NAS is er veel kaf onder het koren, maar ook type bestand niet alleen formaat wat men overzet kan meespelen, heel veel hele klein bestandjes kunnen ontzettend vertragen bijv.

Ik raad en gis maar wat, zag NAS voorbijkomen en dan moet men ook dat in ogenschouw nemen meestal.
Verder zitten er meer op die NAS gaat e.a. nog verder omlaag ook met vanaf 1 pc met meerdere koppelingen naar meerdere shares pf zo een nas kan iets geheel instorten.

Zoiets gaat in de praktijk lijkend steeds langzamer worden, maar vaak is het gebruik ervan dan ook toegenomen. 😉

Verder bij besturingssystemen en vooral de grote beruchte windows 10 updates heeft men vaak problemen indien over wifi ziet men niet maar die lopen op de achtergrond en erger als ze mislukken / niet afgemaakt worden en steeds op de meest ongunstige momenten weer opnieuw aan het downloaden zijn is dat een crime.

ook dat maakt wifi bijna kapot lijkt het soms.

Zijn maar een paar aandachtspuntjes die ook kunnen spelen.

Je hebt wifi apps die snelheid en sterkte kunnen meten en ook helpen e.a. te optimalliseren, als dat in orde lijkt met deze metingen, dan komen bovenstaande zaken al helemaal in aanmerking evenals filesharing of andere streams ergens.

Echte ( bedoel heel echte) wifi verbeteringen krijgt men niet met een Ziggo modem/router want bijv mesh ondersteunen ze zover ik weet niet.????

En dat (Mesh WIFI) goed opzetten in een woning geeft pas die echte wifi verbetering.

Reageer