kars24

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

wifiversterker

hallo

ik heb nu 1 dag mijn wifi versterker ik heb in de instellingen 2.4 ghz uitgezet en de versterker wekt bijna perfect want als ik een ethernet kabel in de onvanger doe en die doe ik in mijn computer dan ben ik verbonden met het 2.4 ghz netwerk van beneden ( de versterker staat boven )

en ik heb het even getest met ziggo speed test maar mijn 5 ghz wifi boven is dus sneller dan de kabel dat heeft dan weinig zin hoe kan ik de 5ghz via de kabel latten gaan ? (ik kan het niet vinden in de instellingen)

groet kars jansen

16 Reacties 16
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Over welk accespunt(versterker) gaat het de TP link Deco?

kars24
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het gaat om die van Ziggo zelf via het stopcontact

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Duidelijk.

Eerst dit een via ethernet verbonden device op zo'n Powerline maakt geen gebruik van 2,4 ghz of van 5ghz dat gaat direct via de twee adapters en het stroom net.

Hoe groter die afstand en hoe slechter de electrische installatie des te langzamer de verbinding.

Als je computer een 2,4 ghz verbinding had gaat er iets fout.

kars24
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nou ja ik weet niet of het 2.4 GHz is maar beneden is die naam 2.4ghz

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
kars24 wrote:

Nou ja ik weet niet of het 2.4 GHz is maar beneden is die naam 2.4ghz

je weet zeker dat je bedraad was verbonden niet via wifi?

2.4 ghz is een Wifi verbinding,  hoe en waar heb je die verbinding gezien?

kars24
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het was bedraad en ik denk dat het omdat onze Hooft wifi die dus niet van de versterker de heet bijvoorbeeld wifi a die is 2.4 en als ik bedraad boven aan mij versterker bedraad ben dan staat er verbonden met wifi A via kabel

kars24
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bijvoorbeeld de router heeft wifi A (2.4)

En wifi B (5)

En boven via de versterker Wi-fi C (5)

Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Mijn laptop is ook verbonden met een lan kabel, Die geeft ook aan dat ik ben verbonden met Arris 2.4 internettoegang met het symbool van een beeldscherm. Als je laptop verbinding maakt met wifi zie je het wifi symbool die  bij mij de naam TP Link 2.4.3 aangeeft Dus dat kan kloppen. Met een andere laptop met een wifikaart die ook de 5 Ghz ondersteund krijg ik een andere naam als ik via de lan kabel verbinding heb namelijk Arris 5 internettoegang. die namen komen vanuit de wifikaart die het zo benoemd. kan bij verschillende laptops dus zo zijn dat er een anderen naam te zien is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@kars24 

Kan je een screenshot plaatsen wat je waar ziet staan?

Waarmee meet je via 5 ghz een smartphone? En welke snelheid meet je via de computer.

Tnks @Theotje nuttige aanvulling.

 

 

 

 

kars24
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 

kars24
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier foto

kars24
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de snelheid gemeten van de 5 gigahertz boven en van de kabel die in mijn punt Boven gaat allebei via mijn laptop

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@kars24 de eerste foto zijn Wifi net werken de computer hoort daar geen gebruik van te maken via een lan aansluiting. Op de tweede foto lijkt het wel om een lan verbinding te gaan.

 

In de instellingen van de Connectbox hoort de computer zichtbaar te zijn.

 

kars24
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hij maakt ook geen gebruik van die wi-fi netwerken maar ik wou even aangeven welke wifi-netwerk Wat is en om te laten zien dat ik verbonden ben met een kabel en hij is inderdaad te zien in mijn wifi-netwerk

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Duidelijk.

Welke snelheid meet je via de computer als deze bedraad is verbonden en welke snelheid neem je af?

kars24
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In de Ziggo test neemt hij met 10 af alleen ik gebruik dit punt voor game streaming en In die test zegt hij dat de bandbreedte en de vertraging ms ongeveer halveren en ik dacht juist dat dat juist meer zou zijn met een kabel

Uitgelicht topic