Steffan

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifispots instellen Samsung Galaxy A70

Hallo,

Ik heb deze vraag ook al via het Twitteraccount van Ziggo Webcare gesteld maar ik heb niet echt een duidelijk antwoord gekregen, vandaar dat ik het via dit forum probeer. Helaas heb ik ook niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden in andere topics.

Ik ben in het bezit van een Samsung Galaxy A70 met besturingssysteem Android 9. Nu wil ik graag Wifispots instellen op mijn telefoon alleen is er geen certificaat te downloaden voor Android 9. Is het überhaupt mogelijk om dan Wifispots in te stellen? Ik heb het ook al geprobeerd zonder certificaat maar ook dan krijg ik geen verbinding. In de afbeeldingen hieronder is te zien welke gegevens ik allemaal in moet vullen. Zou iemand mij daar mee kunnen helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hoi Steffan , welkom op de Community!

Als ik je bericht zo lees gaat het instellen van de WifiSpots nog niet helemaal soepel en heb je hierover al contact gehad. Wat jammer dat dit nog niet is gelukt. Ik ga mijn uiterste best doen om je verder te helpen.

Ik ben voor je het stappenplan op deze pagina gaan doorlopen om te kijken wat er bij de certificaten aangegeven wordt. Als je daar de stappen doorloopt en je kiest voor de Android 9 versie van het besturingssysteem, kun je daar wel een certificaat downloaden voor je Samsung Galaxy A70. Wanneer je vervolgens het stappenplan verder doorloopt, zie je precies wat je moet invullen bij de gegevens van de screenshots.

Let op: Je kunt WifiSpots alleen succesvol instellen als je niet verbonden bent met de wifi of bij je eigen wifi netwerken in de buurt bent. Je eigen wifi netwerken zijn te sterk, waardoor WifiSpots niet ingesteld kan worden. Ik raad je dan ook aan om dit buiten de deur uit te voeren.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hoi Steffan , welkom op de Community!

Als ik je bericht zo lees gaat het instellen van de WifiSpots nog niet helemaal soepel en heb je hierover al contact gehad. Wat jammer dat dit nog niet is gelukt. Ik ga mijn uiterste best doen om je verder te helpen.

Ik ben voor je het stappenplan op deze pagina gaan doorlopen om te kijken wat er bij de certificaten aangegeven wordt. Als je daar de stappen doorloopt en je kiest voor de Android 9 versie van het besturingssysteem, kun je daar wel een certificaat downloaden voor je Samsung Galaxy A70. Wanneer je vervolgens het stappenplan verder doorloopt, zie je precies wat je moet invullen bij de gegevens van de screenshots.

Let op: Je kunt WifiSpots alleen succesvol instellen als je niet verbonden bent met de wifi of bij je eigen wifi netwerken in de buurt bent. Je eigen wifi netwerken zijn te sterk, waardoor WifiSpots niet ingesteld kan worden. Ik raad je dan ook aan om dit buiten de deur uit te voeren.
Steffan
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marije Ziggo wrote:
Hoi Steffan , welkom op de Community!

Als ik je bericht zo lees gaat het instellen van de WifiSpots nog niet helemaal soepel en heb je hierover al contact gehad. Wat jammer dat dit nog niet is gelukt. Ik ga mijn uiterste best doen om je verder te helpen.

Ik ben voor je het stappenplan op deze pagina gaan doorlopen om te kijken wat er bij de certificaten aangegeven wordt. Als je daar de stappen doorloopt en je kiest voor de Android 9 versie van het besturingssysteem, kun je daar wel een certificaat downloaden voor je Samsung Galaxy A70. Wanneer je vervolgens het stappenplan verder doorloopt, zie je precies wat je moet invullen bij de gegevens van de screenshots.

Let op: Je kunt WifiSpots alleen succesvol instellen als je niet verbonden bent met de wifi of bij je eigen wifi netwerken in de buurt bent. Je eigen wifi netwerken zijn te sterk, waardoor WifiSpots niet ingesteld kan worden. Ik raad je dan ook aan om dit buiten de deur uit te voeren.

Hoi Marije Ziggo

Ik heb het zojuist thuis geprobeerd en mijn huidige WiFi netwerk op vergeet netwerk gezet. Ik kreeg toen de melding certificaatfout, In principe zou ik het zo dan ook in kunnen stellen, toch? Aangezien mijn telefoon het WiFi netwerk niet meer herkend waar ik eerder verbinding mee had. Of moet ik echt buitenshuis?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Het is niet de telefoon die het wifi netwerk moet vergeten, maar het wifi netwerk moet jouw telefoon vergeten. Onze modems werken namelijk met een soort 'blacklist':

Als jouw telefoon succesvol ingelogd is geweest op Wifispots en ook een keer op je prive Wifi, dan wordt de verbinding met Wifispots de eerstvolgende keer geweigerd.
Het modem ziet namelijk hetzelfde MAC-adres van je telefoon twee keer, bij de prive-Wifi en bij de Wifispot, en concludeert dan dat het apparaat op de 'blacklist' moet.
De eerstvolgende keer stuurt het Wifi-modem een speciaal Wifi-bericht (Wifispots access point vol/bezet). Daardoor kiest je telefoon automatisch de prive-Wifi. Op alle andere Wifispots wordt nog wel gewoon automatisch ingelogd want die sturen dat bericht niet.

Je kunt deze blacklist wissen door de fabrieksinstellingen van het modem te herstellen.
Mafana

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb denk ik een vergelijkbaar probleem. Heb het hele stappenplan gevolgd (inclusief downloaden certificaat). Alles gaat goed, tot stap 21 (de laatste stap eigenlijk). Daar moet ik bij “Geavanceerd” de optie “Geen” veranderen in “MSCHAPV2”. Die optie heb ik echter niet en alle andere die ik in de screenshot zie ook niet. Ik kan alleen kiezen uit handmatig of automatisch opslaan en beide opties hebben niet het gewenste effect. 

Ik heb hierover gebeld, maar de klantenservice kwam er ook niet uit en kende het probleem ook niet. Mijn dochter heeft het zojuist ook geprobeerd (ook een Samsung, maar dan een andere, wel ook met Android 9), maar zij liep tegen hetzelfde probleem aan. 

Wat nu?

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @Mafana, heb je in een eerdere stap (waarschijnlijk 18) misschien de optie Phase 2-verificatie? Die moet naar MSCHAPV2 worden gezet.

TheIndian

Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Waar ik achter kwam, na vele malen het stappenplan door gelopen te hebben, bij een Sony Xperia Z3 met Android 6.1, was dat ik bij stap 18 mijn wifispot wachtwoord telkens invulde bij “anonieme identiteit” ipv bij “Wachtwoord”.  . Kreeg daardoor iedere keer de melding , na een tijd zoeken, “authenticatieprobleem'. 

Dus stappenplan goed doorlopen en op blijven letten wil ook wel eens helpen!!! 

Misschien dat een enkele gappert net als ik hier iets aan heeft!

 

Uitgelicht topic