Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Wifispots, hoe zat het ook al weer?

Ik heb altijd Wifispots gehad en het werkte met mijn gebruikersnaam en zelfgekozen wachtwoord. Zo'n 14 dagen geleden werkte het nog zo. Echter toen al waren mijn inloggegevens en wachtwoord al verdwenen uit mijn Ziggo, maar goed het werkte.

Echter nu zie ik:

Wie heeft, waarom, mijn gebruikersnaam gewijzigd en een wachtwoord gegeven? Dat allemaal zonder de klant in te lichten. Ik ben benieuwd of het met de oude manier nog werkt, want hoewel mijn geheugen nog steeds redelijk goed is, denk ik niet dat ik de nieuwe gegevens kan reproduceren als er om gevraagd zou worden.

14 Reacties 14
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Jan F.,

 

Persoonlijk gebruik ik de wifispots niet maar zag toevallig afgelopen maandag dat de gegevens gewijzigd zijn. Of Ziggo is gehackt of ze zijn zelf aan het K….tviolen

Alleen het wachtwoord is te wijzigen, de naam niet.

Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes

Net even gechecked en ook hier nu een andere, numerieke,  username en een nieuw wachtwoord. Overigens is mij niet helemaal duidelijk wat Wifispots - B inhoudt. Zijn er meerdere verschillende soorten wifispots nu?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Kan dat te maken hebben met de certificaten misschien?

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Jan F. ,

 

Zelfs het wachtwoord kan men niet wijzigen, webpagina reageert niet na de optie “wijzigingen opslaan”.

 

Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
KBX458 wrote:

Kan dat te maken hebben met de certificaten misschien?

 

Of met veiligheid zodat je nu een compleet andere login hebt dan je myZiggo. 

Al most ik zeggen dat ik de standaard wachtwoorden die nu gegenereerd zijn, nog niet echt veilig vind en aan de eisen (hoofdletter, kleine letter, cijfer, leesteken) voldoen. Maar wellicht komt dat nog.

Jan F.
Topicstarter
Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Nick999 wrote:

Net even gechecked en ook hier nu een andere, numerieke,  username en een nieuw wachtwoord. Overigens is mij niet helemaal duidelijk wat Wifispots - B inhoudt. Zijn er meerdere verschillende soorten wifispots nu?

Ik heb begrepen dat A en B te maken heeft met fUPC en fZiggo, maar het fijne weet ik er niet van.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Nick999 ik doelde op Wifispots - B.  Bij mij staat er een A. Dat wijst op de certificaten. Ik weet niet of dat verder van invloed is op de andere genoemde zaken. Ik woon in fZiggo.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Jan F. Welkom hier@

Er zijn een aantal issues rondom de wifispots momenteel. Dit heeft de maken met migratie van klantgegevens. Hierdoor heeft een deel van de klanten een tijd geen wifispots kunnen zien (en er zullen nog steeds klanten zijn waarbij dit het geval is). Tot dit tijd was er een work-aroud voor klanten die hun gegevens wilden aanpassen (namelijk uit en aanzetten van de wifispots). 

Wat ik vermoed, maar niet zeker weet, is dat bij de klanten waarbij de migratie voltooid is, de gegevens ook aangepast zijn, net als wanneer je het uit en aan zou zetten. Wel goed om te weten dat dit gebeurt en ik ga het uiteraard doorzetten zodat we kunnen nagaan of dit inderdaad de reden is en of het dan ook bij iedereen in deze situatie is gebeurd. Dan kunnen we mensen op de hoogte brengen. Bedankt! 

Jan F.
Topicstarter
Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Lycke Ziggo  Toch nog even de vraag of ik de huidige instellingen op mijn iPhone kan blijven gebruiken of dat ik een volgende keer als ik hier in Breda een wijntje drink in de binnenstad plotseling moet inloggen met de nieuwe gegevens. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik vermoed dat je wel de nieuwe moet gebruiken, ja. 100% zeker durf ik dit alleen niet te zeggen. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Maar goed, even hier de Wifi Spots getest en dat gaat Super Fout hier, Mijn huidige wifi SSID’s werken niet meer, ik kan alleen of op de Hotspot of op me Gastennetwerk.

 

Die ga ik even aan de aan je collega’s doorgeven.

 

Maar je kan wel je password veranderen in de wifi spots alleen niet de gebruikersnaam.

 

Alleen vind mijn IphoneXR de certificaat niet zo lekker.

 

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Dave- Ook hier nada op iphone en ipadair 2. Was zo stom om in mijnziggo bij wifihotspots toen nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord zichtbaar waren op resetten te drukken gevolg uiteraard geen wifihotspots meer. Heb geprobeerd met nieuwe gegevens in te loggen niet dus. Toen keek ik in profiel iphone en ipad en zag dat het certificaat niet gecontroleerd was. Toen heb ik op iphone en ipad de certificaten verwijderd. Daarna volgens stappenplan van Ziggo een totaal nieuwe installatie geinstalleerd tijdens deze procedure zag ik een nieuwere certificaat die wel gecontroleerd tijdens installeren certificaat vraagt hij om gebruikersnaam en wachtwoord uiteraard de nieuwe die in mijnziggo staan. Als alles goed is doorlopen zie je de ssid Ziggo staan. Heb hier in huis de connectbox uitgezet en verbinding gemaakt met Ziggo hotspot. Eerste verbinding komt tot stand bij minstens 3 streepjes wifi ontvangst lager zeer moeizaam tot niet. Woon in een laagbouwflat genoeg Ziggo gebruikers hier. De ipad maakt een vlottere verbinding dan de iphone 7 bij deze heb ik de 4g verbinding mobiele data uitgezet toen ging het beter. Wifi assistentie mobiel staat al sowieso bij mij uit. Al met al het werkt nu een hoop geklooi. Wat ik jammer vind dat er totaal geen communicatie naar mij is geweest omtrent deze verandering qua Ziggo wifihotspots. Plus in mijn geval misschien meerdere ios gebruikers van Apple je een totaal nieuwe installatie moet doorlopen. Verder heb ik wifispots-A fUpc gebied. @Jan F. Bij mij heeft de Ziggo wifihotspots nog goed gewerkt met de oude inloggegevens en certificaat totdat ik zo stom was op resetten te drukken toen begon het gedonder.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Er gaat iets niet goed met de Iohone en Ipads en de wifi spots. Hopelijk kan @Lycke Ziggo  dit morgen doorzetten.

 

Goed dat je het vermeld.

Jan F.
Topicstarter
Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Lycke Ziggo wrote:

Ik vermoed dat je wel de nieuwe moet gebruiken, ja. 100% zeker durf ik dit alleen niet te zeggen. 

@Lycke Ziggo We zaten gisteren weer even in onze stamkroeg, met een wijntje en wat borrelhapjes en ik zag dat ik op mijn telefoon weer ingelogd was op Ziggo zonder dat ik iets gedaan heb. De oude instellingen zijn dus kennelijk nog steeds geldig.

Uitgelicht topic