1
Vraag
2
Reageer en help mee
BSP

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

WifiSpots android 7 en CA-certificaat installatie oplossing.

Er is een oplossing voor het niet kunnen installeren van het ziggo CA-certificaat met een android 7 toestel. Bij Huawei en Sony werkt 't niet. En andere toestellen met android 7 waarschijnlijk evenmin als de samsungs, LG's en HTC's.
Via een omweg kan het wel. Ziggo heeft momenteel (op het moment van schrijven) enkel t/m android 6 ondersteuning in het stappen plan.

Hoe kun je verder vanaf stap 4 waar alleen adroid 4 en 5+6 wordt voorgesteld.
-Download het CA certificaat naar een plek waar je de extentie kunt veranderen naar:
WifiSpots certificaat Android en Windows Ziggo.der crt of cer
-Verander de extentie naar: WifiSpots certificaat Android en Windows Ziggo.crt of WifiSpots certificaat Android en Windows Ziggo.cer
-Zet deze file op de telefoon op een voor jou bekende file locatie
-Installeer dit CA certificaat vanuit het apparaat geheugen of SD-kaart. Onder Instellingen en dan vervolgens Beveiligingen kan dat. Browse naar de locatie waar je het bestand hebt staan en installeer het.
-Bevestig de pin code, patroon of andere beveiliging. Dit is stap 6 in het stappen plan.
Vanaf hier kun je het stappenplan weer oppakken.
-Geef het certificaat de naam: Ziggo
-Gebruik de referentiegegevens: Wi-Fi

Het CA certificaat is nu zodanig op de telefoon geïnstalleerd dat het bruikbaar is. Stap 5 moet onder android 7 compleet anders en kan (nu alleen) via de hierboven beschreven omweg.
Vervolgens kun je verder met het stappen plan zoals het is.
Of te wel:

Zoek met Wifi het ZiggoSpots Netwerk "Ziggo"
Maak verbinding met het dat netwerk
Kies bij EAP-methode voor PEAP.
Kies bij Phase-2 voor MSCHAPV2.
Selecteer bij CA-Certificaat het certificaat (daar hoort nu "ziggo" tussen te staan)
Geef bij Identiteit je WifiSpots gebruikersnaam op.
Vul bij Wachtwoord je Wifispots wachtwoord in.

Dan ben je er. En kun je gecertificeerd verbinding maken met een Android 7 toestel.
Of je gebruikt een verbinding zonder 't certificaat die dan niet privé is.

Een serieuze vraag: Is een baan bij Ziggo nu mogelijk?
Technische achtergrond, programmeer ervaring en oplossingsgericht werken.

Met vriendelijke groet, B
31 Reacties 31
Verwijderd account
Niet van toepassing
Tussen de vragen door moet je ook opgeven dat het certificaat bedoeld is voor Wi-Fi-gebruik.
BSP
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Zeker geen Sony of Huawei met Android 7? Want dat is het hem nou juist. Met een 'der' bestand krijg je niet de mogelijkheid een certificaat naam "Ziggo" en referentiegegevens "wi-fi" op te geven. Met een 'crt' of 'cer' bestand komt die mogelijkheid er wel. Niet een grijs scherm zonder invul mogelijkheden.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
@BSP,

Een serieuze vraag: Is een baan bij Ziggo nu mogelijk?


Hou onze site in de gaten! Misschien zit er iets voor je bij.

Groet,
Sander
ronaldvanoosten

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@BSP, Dankjewel! Werkt met jouw stappen prima op een LG Nexus 5x onder Android 7.1.2.

Dat zouden de vrienden van Ziggo toch wel snel moeten aanpassen in hun stappenplan, Android 7 is er al een tijdje!
RTL

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo ik heb sinds kort ook een andere telefoon met android 7.1.2
Hierdoor ook problemen om in te loggen op de ziggo hotspots.
Voorheen met android 4.4.2 had ik daar nooit geen last van.
Na wat zoekwerk kwam ik deze link tegen.

Waar ik al gelijk tegen aan liep in android 7.1.2 is als je je gebruikers gegevens en wachtwoord invult kan je niet inloggen op het netwerk. Die optie blijft grijs.

Vervolgens het certificaat gedownload en geinstaleerd volgens bovenstaand stappen plan.
Dit ging trouwens allemaal zonder problemen.
Wat ik hierbij wel zag is dat erbij stond dat deze voor android 4 geschikt was.
Geen idee of je voor android 7 een ander certificaat nodig hebt.
Maar goed die kon ik iedergeval niet vinden.

Nadat ik het certificaat had geinstaleerd kon ik deze inderdaad ook kiezen onder Ziggo.
Toen had ik ook gelijk de optie om in te loggen op een ziggo hotspot.
Dit lukt echter niet.
Ik kan geen verbinding maken met de hotspot.
En ik weet 100% zeker dat ik de gebruikersnaam en wachtwoord goed heb ingevuld.
Ook heb ik ingelogd op een andere locatie (dus niet thuis) zodat je geen last hebt van je eigen modem.

Kan iemand hier nog verder mee helpen?
Is er b.v. een appart certificaat voor android 7?
Ik vindt het namelijk wel heel erg vervelend dat het nu niet meer werkt.
Maakte hier altijd veel gebruik van.
Je zou bijna je oude telefoon weer gebruiken.
Deze werkte altijd zonder problemen.

Heeft ziggo eventueel een andere oplossing aangezien android 7 al een tijd op de markt is.

Alvast bedankt voor het meedenken en hopelijk gaat het wel lukken met mijn nieuwe telefoon.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Wat kan helpen is in mijn ziggo bij producten >internetdiensten > wifispot daar je wachtwoord te resetten. Succes gr Rob
RTL

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, bedankt voor je reactie maar ik ben bang dat dit niet gaat helpen. Zojuist op de telefoon van mijn dochter (Android 4.4.4 ) geprobeerd met het oude wachtwoord en dit werkt gewoon. Het wachtwoord is dus niet geblokkeerd of iets dergelijks. Of zegt dit niks? Het wachtwoord bestaat trouwens allemaal uit kleine letters (geen hoofdletters of cijfers) Misschien heeft dit er nog iets mee te maken? Ik weet niet hoe het zit als je een nieuw wachtwoord aanmaakt.
RTL

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik kan me niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn die hier ook last van hebben. Alle nieuwe telefoons worden geleverd met Android 7 dus zullen er meer mensen zijn die hier ook problemen mee hebben lijkt mij. Iemand nog een idee???????
hela

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb sinds kort een Huawei P8 lite 2017 met Android 7.0
Zelfde probleem, niet mogelijk in te loggen bij Ziggo hot spots.
Stappenplan op de Ziggo-side voor deze telefoon is er nog niet?
Volgens de Ziggo help-desk moet ik nog gedoeld hebben tot Ziggo iets ontwikkeld heeft voor deze telefoon?
hela

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Moet het overigens ook zonder CA-certificaat kunnen werken?
ik krijg 3 keuzes:
- niet opgegeven
- Systeemcertificaten gebruiken
- Niet valideren
waar moet ik dan voor kiezen?
hela

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb CA-certificaat via de link in het ziggo-stappenplan voor Huawei Android 5-6 gedownload op mijn Laptop. Het bleek dat het al een cer. bestand was.
Dus vervolgens gekopieerd naar de SD-kaart van mijn Huawei P8 lite 2017 (Android 7)
Vervolgens geïnstalleerd met "Certificaten installeren vanaf SD-kaart"(onder geavanceerde instellingen-Beveiliging) met de naam "Ziggo".
Er kwam een melding dat het certificaat geïnstalleerd was maar onder "Vertrouwde CA-certificaten weergeven" vindt ik niets terug wat daarop lijkt.
Iemand suggesties ??
Verwijderd account
Niet van toepassing
hela wrote:
Heb CA-certificaat via de link in het ziggo-stappenplan voor Huawei Android 5-6 gedownload op mijn Laptop. Het bleek dat het al een cer. bestand was.
Dus vervolgens gekopieerd naar de SD-kaart van mijn Huawei P8 lite 2017 (Android 7)
Vervolgens geïnstalleerd met "Certificaten installeren vanaf SD-kaart"(onder geavanceerde instellingen-Beveiliging) met de naam "Ziggo".
Er kwam een melding dat het certificaat geïnstalleerd was maar onder "Vertrouwde CA-certificaten weergeven" vindt ik niets terug wat daarop lijkt.
Iemand suggesties ??

helaTe vinden in de rubriek downloads.
Ik heb een Moto G5 met Android 7.0 en heb het certificaat via de smartphone gedownload en geïnstalleerd en het certificaat is in de rubriek dowloads terug te vinden en niet in de rubriek vertrouwde certificaten, wat je zou verwachten.
hela

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Geïnspireerd door de bijdragen van BSP heb ik nu ook mijn Huawei P8 lite 2017 met Android 7 kunnen verbinden met HotSpot.
Op voorwaarde dat WiFi hotspot op “Mijn Ziggo” geactiveerd is
en een schermvergrendeling code is ingesteld.

Ga met je LapTop in MijnZiggo naar stappenplan voor Huawei Android 5/6 en download Certificaat: WifiSpots certificaat Android en Windows Ziggo.cer
(Het blijkt dat dit certificaat al de bestandsextensie “.cer” heeft.)
Verbind de telefoon met de LapTop en kopieer dit certificaat naar de SD-kaart van de telefoon, bijvoorbeeld naar de map downloads.

Certificaat installeren op de telefoon:
Instellingen / Geavanceerde instellingen / Beveiliging / Installeren vanaf SD-kaart
Naam: Ziggo (let op hoofdletter)
Referentie: wi-fi
enter
schermvergrendelingscode invoeren
enter
(korte melding komt dat certificaat is geïnstalleerd)

Ga via Instellingen / Wi-Fi naar de SSID "Ziggo"
Instellingen:
EAP-methode: PEAP
Phase-2: MSCHAPV2
CA-certificaat: Ziggo (moet er nu tussen staan)
Identiteit: WiFi spots gebruikersnaam volgens “Mijn Ziggo”
Wachtwoord: WiFi spots wachtwoord volgens “Mijn Ziggo”
(alle andere velden, zoals Domein of anonieme identiteit, leeg laten)
Druk “Verbinden” (onder de SSID “Ziggo” komt nu te staan “Opgeslagen, gecodeerd”)
Loop ergens naar buiten bereik van je eigen modem maar wel binnen bereik van een SSID “Ziggo”
(misschien je overburen?)
Druk op SSDI “Ziggo” en er komt “Verbonden” (in vervolg zal hij automatisch verbinden)
ronaldvanoosten

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een nieuwe telefoon, een Wileyfox Swift 2x, onder Android 7.1.2. Als je het installatiestappenplan doorloopt staat deze telefoon er niet bij in stap 3, en krijg je dus de link naar een windows certificaat. Dat kun je niet op een android telefoon installeren. Opnieuw het stappenplan van BSP doorlopen, en dan werkt het prima!

Jammer dat de klantenservice dit nog steeds niet weet.

BSP Dankejewel, dat is de tweede keer dat je me uit de brand helpt!
MBeuk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het nu ook meerdere malen geprobeerd, maar hij blijft zeggen Authenticatie probleem. Heb een moto 5gs plus , jammer dat Ziggo hier in mijn ogen niks aan doet. Op de iPod een iPhone en een oude Samsung werkt het direct. Maar een nieuwe telefoon doet het niet. Ik hoop dat Ziggo hier snel wat aan gaat doen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
MBeuk wrote:
Ik heb het nu ook meerdere malen geprobeerd, maar hij blijft zeggen Authenticatie probleem. Heb een moto 5gs plus , jammer dat Ziggo hier in mijn ogen niks aan doet. Op de iPod een iPhone en een oude Samsung werkt het direct. Maar een nieuwe telefoon doet het niet. Ik hoop dat Ziggo hier snel wat aan gaat doen.

Ik heb een Moto G5 met een goed werkende wifispot met certificaat en Android 7
MBeuk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zal het nog eens proberen buiten huis bij een andere wifispot en niet thuis, maar ik blijf het maar knullig vinden.
schre585

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vraag niet allen een baan om het mogelijk te maken dat het werkt, maar ook een baan om een meer klantvriendelijke gebruiksaanwijzing te maken.
Wat ik ook doe, op mijn smartphone Samsung S7 of tablet Samsug Galaxy S, verbinding maken lukt echt niet...
Ziggo zal diens ontwikkelaars toch echt weer eens op cursus moeten sturen...
Wellicht ook een idee om Ziggo wegens wanprestatie wat abonnementsgeld terug te vragen?
BSP
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
ronaldvanoosten wrote:

BSP Dankejewel,
en ook Hela, N.N. en Sander bedankt voor de bijdrage en de reacties.
:sunglasses: :blush: Verder graag gedaan hoor. Ziggo gebruikt nog steeds DER voor het CA-certificaat en niet CRT of CER. CER is schijnbaar op alternative plekken te downloaden. De extensie kun je gelukkig vrij simpel "zelf" veranderen.:rofl: :upside_down: :relaxed: :upside_down: :relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic