WifiSpots android 7 en CA-certificaat installatie oplossing.

• 31 mei 2017
  • 32 Reacties
  • 35481x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

32 Reacties

@N.N.
Sorry daar had ik niet op gelet, maar bij overige was alleen dit certificaat te downloaden.
Ik heb het certificaat bij de Samsung Android 7 smartphone maar gedownload en deze deed het dus wel.
Bedankt voor je hulp.
@N.N.
Sorry daar had ik niet op gelet, maar bij overige was alleen dit certificaat te downloaden.
Ik heb het certificaat bij de Samsung Android 7 smartphone maar gedownload en deze deed het dus wel.
Bedankt voor je hulp.

Graag gedaan!
Het volgende werkte voor mijn Nokia 3 met Android 7.1.1 en werkt waarschijnlijk ook voor andere toetstellen met Android 7.

1. Schermvergrendeling op smartphone aanzetten.
Voor het installeren van het Ziggo CA certificaat moet je eerst een schermvergrendeling op je telefoon aanzetten (Instellingen-Beveiliging-Schermvergrendeling). Als je dat vervelend vindt dan kun je deze nadat de hele procedure is doorlopen weer uitzetten.

2. Beveiligingscertificaat installeren op smartphone.
-Download op je PC het juiste beveiligingscertificaat van de site: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/certificaten/
-Dit bestand moet de extensie .cer hebben. Als dat niet het geval is kun je de extensie zelf veranderen naar .cer
-Kopieer het bestand naar je smartphone in een zelf gemaakte directory (b.v. Ziggo Wifispot certificaat)
-Installeer het bestand op je smartphone (hiervoor heb je dus de schermvergrendelingscode nodig). Ga naar Instellingen - Beveiliging - Installeren vanaf SD-kaart - Navigeer naar de directory met het certificaat en installeer het met de volgende invulgegevens:
Naam (invullen): Ziggo (denk aan de hoofdletter Z)
Referentie (selecteren): wifi
Na op ok gedrukt te hebben krijg je een melding dat het certificaat geïnstalleerd is.

3. Verbinding maken met een wifispot
-Ga naar een locatie met een Ziggo wifispot die buiten het bereik van je eigen wifi-verbinding ligt.
-Ga dan naar Instellingen - Wifi en zoek het netwerk dat Ziggo heet.
-Maak verbinding met het netwerk en vul de volgende gegevens in:
EAP methode (selecteren): PEAP
Phase 2 (selecteren): MSCHAPV2
CA-certificaat (selecteren): Ziggo
Identiteit (= wifispots gebruikersnaam): xxxxxxx
Wachtwoord (= wifispots wachtwoord): xxxxxxxxx
Druk op verbinden
(N.B. de andere velden hoeven niet ingevuld te worden. Het beveiligingstype staat standaard op 802.1xEAP en kan niet veranderd worden ook al staat op de Ziggo site dat je WPA2-Enterprise moet invullen)
De gebruikersnaam en wachtwoord voor wifispots zijn te vinden onder Mijn Ziggo op de website van Ziggo.
Reputatie 7
@PSt,

Welkom op de Community! Bedankt voor je toevoeging. Deze reactie zag ik ook staan in het Nokia 3 topic. Super dat je deze info deelt en zo anderen verder helpt.👍🏼
Inderdaad, goed om te lezen dat het werkt!
Veel plezier met de Ziggo-spot.
Ik heb al Android 8.1.0 op telefoon staan.
Heb het stappenplan gedaan. Kan alles instellen. Alleen verbinden blijft grijs.
Ik heb al twee jaar een Huawei Nexus P6 . Nog nooit gebruik kunnen maken van de WiFi-spots.
Al zeer vaak met Ziggo gebeld, maar ook daar kan niemand me goed op weg helpen.
Jammer want zo heb je niks aan gratis extra's.