Vraag

Wifiproblemen na wijzigen wifiwachtwoord

Ik heb, met behulp van het stappenplan van Ziggo, mijn WiFi wachtwoord gewijzigd. Nu pakt mijn mobiel, chromebook enz. alleen nog maar de WiFi van de versterker op de verdieping beneden, verbinden met het ‘gewone’ netwerk (op de verdieping waar modem staat) lukt niet meer. Dan krijg een melding dat mijn wachtwoord onbekend is.
Hoe kan dit en wat te doen?

2 Reacties

Waarschijnlijk is het wachtwoord op de versterker niet aangepast naar het nieuwe wachtwoord. Je apparaten verbinden dan ook logischerwijs met de versterker omdat deze hiervoor het wachtwoord hebben.

Probeer eens het volgende: haal de versterker van de netstroom. Ga vervolgens bij je mobiel naar instellingen voor WiFi en vergeet je eigen WiFi netwerk. Dit netwerk hierna opnieuw aanmelden met het nieuwe wachtwoord.

Werkt dit? Mooi, dan alles op de andere apparaten ook opnieuw instellen. En hierna ook de versterker opnieuw instellen.

Werkt dit niet? Dan is het wellicht slimmer om WiFi terug te zetten naar fabrieksinstellingen (welk modem of router heeft u?).
Reputatie 4
Hi CarolineAA, welkom op de Ziggo Community! Leuk dat je ons gevonden hebt en je vraag hier voor legt. Balen dat het wijzigen van je wifi wachtwoord nu juist wat problemen oplevert in de verbinding. Postman is al in de bres gesprongen voor hulp, zie ik. Super! Laat je ons weten of het gelukt is?

Reageer