Beantwoord

Wifibooster via stopcontact lukt niet. Wel verbinding met router

  • 18 maart 2019
  • 10 Reacties
  • 2191x Bekeken

Ik heb een wifi booster via stopcontact. Ze maken keurig verbinding met mijn modem/router, maar ik kan met geen enkel apparaat verbinden met die booster. Alle lampjes branden zoals het hoort. Ik krijg de melding dat ik geen verbinding met het netwerk kan maken met mijn laptop. Met het verbinden van mijn telefoon wil ie gaan verbinden maar verbreekt de verbinding en gaat terug naar de modem/router. Heb geen idee meer wat te doen
icon

Best beantwoord door rhd100 20 maart 2019, 15:58

Net gedaan. Werkt:)

oplossing; met ziggo gebeld. Ze gaan terug en komen andere:)

Bedankt allemaal voor het meedenken
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

10 Reacties

Net gedaan. Werkt:)

Ga voor de zekerheid voor een 1 Gbps verbinding via een UTP-kabel.
Wifi of Powerline adaptors kunnen ook (altijd minder goed) werken, maar je kunt pech hebben. Instabiele compromissen zijn het.
Dan wordt het pas echt gedoe.
Wifi alleen gebruiken voor Phone of Tablet.

Let op: je hoeft niet UTP-kabels te trekken vanuit het centrale punt naar alle aansluitpunten. Dat is wel het mooiste: single point of failure.
Het kan ook zo, zoals voor het gemak bij mij: Ziggo Modem/Router ->kabel -> Switch begane grond ->kabel > Switch 1e verdieping -> kabel -> Switch 2e verd
Net gedaan. Werkt:)

oplossing; met ziggo gebeld. Ze gaan terug en komen andere:)

Bedankt allemaal voor het meedenken
Tja, mijn opties zijn wel zo'n beetje verbruikt


Op 1 na: UTP-kabel aanleggen.
Net weer aan de gang gegaan. Ja op een bekabeld netwerk doet ie het wel. Als ik het kanaal verander kan ik nog steeds niet inloggen. Melding; "kan geen verbinding maken met dit netwerk". Tja, mijn opties zijn wel zo'n beetje verbruikt:(
Reputatie 7
Badge +28
Heb je ook al een pc/laptop bekabeld geprobeerd te verbinden met de Wifi Booster? Zo ja, had je toen wel verbinding? In dat geval kan het wellicht helpen om het kanaal te wijzigen, hier vind je hoe dat moet.
Alles hierboven geprobeerd. Nope..... Ziggo Modem ziet gewoon de booster, laptop ziet het booster netwerk maar wordt er bij verbinding maken weer uitgegooid met de mededeling; "kan geen verbinding maken met dit netwerk". Tja...wat nu
Reputatie 7
Badge +35
Is het bovenste lampje groen?

Soms helpt het om een beveiligingssleutel in te stellen in de Wifi apparaten die alleen Hoofdletters, kleine letters en cijfers bevat.
Vreemde tekens erin wil wel eens fout gaan.

Het mogen wel dezelfde SSID namen zijn, overal in alle Wifi zenders 2,4 en 5 GHz, ik heb er hier 3 met 2,4 en 5 GHz aan en hier werkt dat uitstekend en mijn apparaten kiezen zelf de beste zender, maar niet alle apparaten waarmee je Wifiverbinding wilt maken werken daar lekker mee.
Dat is even uitproberen.
Reputatie 7
Misschien even opnieuw inatellen, UTP kabel in de booster en naar de pc, dan inloggen.

Let wel op dat beide wifi SSID apart vermeld zijn. De 2,4 GHz een naam en de 5GHz die pas je ook aan in de booster en dan moet het goed komen.
Dank. Er vindt wel communicatie plaats tussen modem en booster. Als ik inlog op het modem staat de booster keurig vermeld in het rijtje met apparaten. Dat is denk ik niet het probleem
Reputatie 7
Even op de security knop in de meterkast drukken en dan 3 seconde op de wifibooster dan communiceren ze weer met elkaar.

Anders,even opnieuw instellen.