wimck

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

WIfibooster en switch

Mijn wifi signaal is niet al te best en haalt net 10 meter vanaf de connectbox. Een smartplug op 16 meter afstand van de connectbox kan geen verbinding maken met het wifinetwerk.
Aan mijn connectbox heb ik een switch. Op die switch zitten weer 3 netwerkkabels naar 3 switchen. 1 van de netwerkkabels ligt ongeveer 10 meter verwijderd van de connectbox en ongeveer 6 meter van de smartplug.

Nu de vragen: als ik aan de netwerkkabel van 10 meter een wifibooster aansluit ( in plaats van de switch) zal dan vermoedelijk de smartplug op 6 meter van de booster wel werken.
En vraag 2: kan ik de PC en printer die nu op de switch zitten dan op de wifibooster aansluiten?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Die smartplug werkt alleen op plaatsen waar de WiFi nog goed is. Als dat op 16 meter van de modem niet meer het geval is, zult u met een WiFi booster moeten werken.

Bekijk in context

12 Reacties 12
wimck
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Nog even een toelichting: het zou dus worden connectbox -> switch -> wifibooster -> PC/printer
Wellicht is er een betere manier en kan ik de booster beter direct op de connectbox aansluiten. Op welke aansluitingen van de connectbox plug ik dan de booster en de switch naar de andere 2 netwerken.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Welke smartplug gebruikt u? Toch geen repeater? Dei veroorzaakt vertraging en moet altijd geplaatst worden op een locatie waar het signaal nog goed is. Voor vergroting van het bereik is het beter wifi-booster te gebruiken, bedraad of via het stopcontact.
wimck
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Tja, dat is ook de strekking van mijn vraag. Het is voor een TP-Link HS100/HS110
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De TP-Link HS100/HS110 zijn inderdaad smartplugs maar geen Wifi-boosters. U kunt ze gebruiken om apparaten op afstand te bedienen. Informatie over Wifi-boosters kunt u hier vinden.
wimck
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Blijkbaar moeilijk om goed te lezen. Of ben ik erg onduidelijk? Natuurlijk zijn die TPLink geen wifi boosters (wie heeft dat dan gezegd of gevraagd?)
Maar die TP-Link smartplug heeft wel een werkend wifi netwerk nodig op 16 meter van de connectbox.
Nog maar eens mijn vraag goed lezen Jan? En als je daar geen zin in hebt maar beter niet meer reageren ! Ik schat mijzelf niet in als een volkomen imbeciel op netwerk gebied en weet wel een beetje hoe het werkt.
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes
Zo hé, zeker warm buiten. #Doeslief
OT een bedrade wifibooster is ook een switch en kun je dus ook weer bedraad 4 apparaten op aansluiten. En als er weinig obstakels met bijv beton-ijzer tussen die wifibooster en smartplug zitten zou die 6 meter geen probleem moeten zijn.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Die smartplug werkt alleen op plaatsen waar de WiFi nog goed is. Als dat op 16 meter van de modem niet meer het geval is, zult u met een WiFi booster moeten werken.
wimck
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Daar heb ik wat aan Wlmpie! Dank je. Enne, warm? Nee hoor! maar als je antwoorden krijgt waaruit blijkt dat iemand keer op keer totaal geen benul lijkt te hebben van mijn probleem / vraag en die iemand noemt zich " super expert " dan is het toch wel erg moeilijk om daar lief op te blijven reageren.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
wimck wrote:
.......
En vraag 2: kan ik de PC en printer die nu op de switch zitten dan op de wifibooster aansluiten?


Ja.
wimck
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dat is mooi! Dank je
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
wimck wrote:
Blijkbaar moeilijk om goed te lezen. Of ben ik erg onduidelijk? Natuurlijk zijn die TPLink geen wifi boosters (wie heeft dat dan gezegd of gevraagd?)


Iedereen probeert hier elkaar te helpen, wimck 🙂 Het is natuurlijk mogelijk dat een vraag/zin anders wordt opgevat, maar de bedoeling is altijd goed.

Uit je berichten hierna maak ik op dat je inmiddels antwoord op je vragen hebt gekregen. Als ik nog iets voor je kan betekenen, hoor ik het graag!
wimck
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Om de vraag af te ronden: switch eraf en de wifibooster aangesloten op de netwerkkabel die op 10 meter van de connectbox ligt. Wifi netwerk was direct te zien en werkt dus prima. Als ik nu vanaf de connectbox weg loop zie ik dat het wifi signaal wordt overgenomen door het accesspoint. De op de wifibooster aangesloten printer en PC werken ook zonder enige aanpassing vanzelf weer goed. Veel slechte ervaringen met ziggo gehad maar dit moet ook gezegd "dit werkt top"

Uitgelicht topic