Vraag

WiFi werkt amper met Apple producten

Hallo!

Als sinds weken (misschien zelfs maanden) werkt de wifi niet of nauwelijks op mijn apple apparaten (mobiel,laptop). Mijn apparaten blijven:

• Zoeken naar Wifi
of
  • Het WiFi icoontje is wel in beeld, alleen gebeurt er niets
Dit is alleen bij mijn telefoon en laptop. De amderen in huis gebruiken Android.

Voorheen heeft alles goed gewerkt. Tot veel weken terug. En nadat er een monteur langs is geweest doet de WiFi het nog slechter op mijn aparaten waardoor ik ook nog eens wel GB kwijt ben.

Kan iemand mij helpen?

7 Reacties

Reputatie 7
Hallo Kim,

Welkom op de Community.
Het is zeer vreemd dat alleen de Apple apparaten bij jullie er last van hebben 🤔

De modem heeft vaak wel twee Wifi zenders/netwerken, de 2.4G en de 5G. Wellicht dat één van deze problemen geeft. Kan je zien met welke je Apple en met welke de Android's verbinding maken? Eventueel kan je de naam aanpassen in de modem.

@EnergieBoy bij jou geen last van Apple Wifi issues hé? Heb jij nog speciale dingen in je netwerk opgenomen, of misschien de winnende tip?

Gr,
Reputatie 7
Hoi @Kim0404
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Bedankt @Ronald Ziggo voor het noemen van mijn naam 🙂
Apple heeft vaak last van Wifi problemen bij een nieuwe iOS update. Daarom adviseer ik eigenlijk iedereen na een iOS update lekker even met een schone Netwerkinstellingen te beginnen. Dat is natuurlijk wel weer wat werk met opnieuw wachtwoorden invoeren, en als je veel Wifi punten hebt is dat best lastig, maar dat helpt vaak wel.

Als je Apple producten hebt die op 5Ghz werken, zet dan je 2,4Ghz eens uit en kijk wat er gebeurd met je toestellen van Apple. Werken ze dan wel goed of juist ook niet. 2,4Ghz en 5Ghz beide een hele andere naam geven is ook al een geweldige optie omdat ook Apple daarin soms toch de minste snelle pakt en dan zit je dat je soms geen bereik hebt.

Dus ik zou netwerkinstellingen even lekker helemaal wissen en daarna even je toestel een reset geven (herstarten) en dan eens zien wat er gebeurd. Werkt dit alles nog niet, kijk dan eens in je omgeving naar alle Wifi kanalen, misschien zit je wel op een kanaal dat heel druk is en dan gaat het ook goed mis!
Goedendag
ik heb ook last van mijn Apple producten (iphone,s) als ik van buiten kom dus op 4g zit en wil mijn huis in gaat dan geeft het icoon WiFi wel vol bereik maar is niet verbonden
alles staat op de nieuwe software iOS 12.1
ds moet ik naar instelling WiFi uit zetten en weer aanzetten me router Keulse aanvinken dan heb ik pas WiFi dus internet en dan heb ik vol bereik 204 Mbps
Reputatie 7
Dat heeft echt met je instellingen te maken @Kale rob
Even je netwerken instellingen herstellen en dan moet het opgelost zijn.
EnergieBoy schreef:

Dat heeft echt met je instellingen te maken @Kale rob
Even je netwerken instellingen herstellen en dan moet het opgelost zijn.

Bedankt voor u reactie @EnergieBoy
maar dat heb ik ook al gedaan en nog heeft hij het probleem helaas
Reputatie 7
Laat je je Wifi automatisch zoeken?
Misschien dat je die een keer handmatig moet zetten en dan weer terug naar zoeken. Ik zoek ook nu even ergens iets maar ken het probleem niet. Heb je met je toestel bij iemand anders geen last?
Goedemiddag @EnergieBoy
mij heb bij andere geen last mijn moeder heeft ook ziggo en daar gaat het wel goed
mij heb het alleen thuis
ik zal vanavond het zoeken van WiFi uit zetten en weer aan kijken wat het dan doet
alvast bedankt voor de tip
mvg rob

Reageer