Kim0404

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

WiFi werkt amper met Apple producten

Hallo!

Als sinds weken (misschien zelfs maanden) werkt de wifi niet of nauwelijks op mijn apple apparaten (mobiel,laptop). Mijn apparaten blijven:


  • Zoeken naar Wifi
of

  • Het WiFi icoontje is wel in beeld, alleen gebeurt er niets

Dit is alleen bij mijn telefoon en laptop. De amderen in huis gebruiken Android.

Voorheen heeft alles goed gewerkt. Tot veel weken terug. En nadat er een monteur langs is geweest doet de WiFi het nog slechter op mijn aparaten waardoor ik ook nog eens wel GB kwijt ben.

Kan iemand mij helpen?
18 Reacties 18
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Kim,

Welkom op de Community.
Het is zeer vreemd dat alleen de Apple apparaten bij jullie er last van hebben :thinking:

De modem heeft vaak wel twee Wifi zenders/netwerken, de 2.4G en de 5G. Wellicht dat één van deze problemen geeft. Kan je zien met welke je Apple en met welke de Android's verbinding maken? Eventueel kan je de naam aanpassen in de modem.

EnergieBoy bij jou geen last van Apple Wifi issues hé? Heb jij nog speciale dingen in je netwerk opgenomen, of misschien de winnende tip?

Gr,
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi Kim0404
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Bedankt Ronald Ziggo voor het noemen van mijn naam 🙂
Apple heeft vaak last van Wifi problemen bij een nieuwe iOS update. Daarom adviseer ik eigenlijk iedereen na een iOS update lekker even met een schone Netwerkinstellingen te beginnen. Dat is natuurlijk wel weer wat werk met opnieuw wachtwoorden invoeren, en als je veel Wifi punten hebt is dat best lastig, maar dat helpt vaak wel.

Als je Apple producten hebt die op 5Ghz werken, zet dan je 2,4Ghz eens uit en kijk wat er gebeurd met je toestellen van Apple. Werken ze dan wel goed of juist ook niet. 2,4Ghz en 5Ghz beide een hele andere naam geven is ook al een geweldige optie omdat ook Apple daarin soms toch de minste snelle pakt en dan zit je dat je soms geen bereik hebt.

Dus ik zou netwerkinstellingen even lekker helemaal wissen en daarna even je toestel een reset geven (herstarten) en dan eens zien wat er gebeurd. Werkt dit alles nog niet, kijk dan eens in je omgeving naar alle Wifi kanalen, misschien zit je wel op een kanaal dat heel druk is en dan gaat het ook goed mis!
Kale rob

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedendag
ik heb ook last van mijn Apple producten (iphone,s) als ik van buiten kom dus op 4g zit en wil mijn huis in gaat dan geeft het icoon WiFi wel vol bereik maar is niet verbonden
alles staat op de nieuwe software iOS 12.1
ds moet ik naar instelling WiFi uit zetten en weer aanzetten me router Keulse aanvinken dan heb ik pas WiFi dus internet en dan heb ik vol bereik 204 Mbps
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Dat heeft echt met je instellingen te maken Kale rob
Even je netwerken instellingen herstellen en dan moet het opgelost zijn.
Kale rob

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
EnergieBoy wrote:
Dat heeft echt met je instellingen te maken Kale rob
Even je netwerken instellingen herstellen en dan moet het opgelost zijn.

Bedankt voor u reactie EnergieBoy
maar dat heb ik ook al gedaan en nog heeft hij het probleem helaas
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Laat je je Wifi automatisch zoeken?
Misschien dat je die een keer handmatig moet zetten en dan weer terug naar zoeken. Ik zoek ook nu even ergens iets maar ken het probleem niet. Heb je met je toestel bij iemand anders geen last?
Kale rob

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedemiddag EnergieBoy
mij heb bij andere geen last mijn moeder heeft ook ziggo en daar gaat het wel goed
mij heb het alleen thuis
ik zal vanavond het zoeken van WiFi uit zetten en weer aan kijken wat het dan doet
alvast bedankt voor de tip
mvg rob
Frank zelf

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Er lijkt toch echt iets structureels aan de hand te zijn met ziggo en Apple. Hen sinds mijn verhuizing vorige week een connect box en alles werkt (Android, iPhone, MacBook air), behalve MacBook pro 2011. Er schijnt op afstand iets in mijn modem veranderd te zijn om de boel aan de praat te krijgen, maar het lukt niet.oude router ertussen gezet en dan doet alles het wel. Vreemd
Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
Kale rob wrote:
Goedemiddag EnergieBoy
mij heb bij andere geen last mijn moeder heeft ook ziggo en daar gaat het wel goed
mij heb het alleen thuis
ik zal vanavond het zoeken van WiFi uit zetten en weer aan kijken wat het dan doet
alvast bedankt voor de tip
mvg rob


Kale rob

Er is iets specifieks aan de hand met Apple produkten als er twee DHCP-servers zijn op een netwerk. Apple lijkt dan de 2e DHCP-server te gebruiken, alle andere apparaten de eerste.

Mijn vraag: heb je twee routers op je netwerk, of wellicht een ziggo router en een media box xl?
Debb

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Jbr67 wrote:
Er is iets specifieks aan de hand met Apple produkten als er twee DHCP-servers zijn op een netwerk. Apple lijkt dan de 2e DHCP-server te gebruiken, alle andere apparaten de eerste.

Mijn vraag: heb je twee routers op je netwerk, of wellicht een ziggo router en een media box xl?

Jbr67 ik kan niet voor Kale rob spreken uiteraard. Maar ik heb zelf ook veel problemen met wifi en door dit topic vraag ik me nu af of het bij mij ook aan de combi met Apple kan liggen. Wij hebben zowel een Ziggo router (Connect Box) als de Mediabox XL. Dus ik ben benieuwd of jij ideeën suggesties hebt om te achterhalen of dit het probleem veroorzaakt en vooral natuurlijk: hoe het dan op te lossen is.
Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
Debb wrote:


Jbr67 ik kan niet voor Kale rob spreken uiteraard. Maar ik heb zelf ook veel problemen met wifi en door dit topic vraag ik me nu af of het bij mij ook aan de combi met Apple kan liggen. Wij hebben zowel een Ziggo router (Connect Box) als de Mediabox XL. Dus ik ben benieuwd of jij ideeën suggesties hebt om te achterhalen of dit het probleem veroorzaakt en vooral natuurlijk: hoe het dan op te lossen is.


Debb
Een hele makkelijke test is even je mediabox XL uitzetten of van het netwerk ontkoppelen en dan even een test doen met je iphone. ALS dat helpt dan is de volgende stap om de DHCP-server in je mediabox xl uit te zetten. Maar doe eerst even een test met een ontkoppelde/uitgezette MediaBox. Gooi voor de zekerheid eerst nog het geleerde netwerk op je iphone weg(heb zelf geen iphone maar het is vast ets als "netwerk vergeten")
Debb

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Jbr67 wrote:
Debb
Een hele makkelijke test is even je mediabox XL uitzetten of van het netwerk ontkoppelen en dan even een test doen met je iphone. ALS dat helpt dan is de volgende stap om de DHCP-server in je mediabox xl uit te zetten. Maar doe eerst even een test met een ontkoppelde/uitgezette MediaBox. Gooi voor de zekerheid eerst nog het geleerde netwerk op je iphone weg(heb zelf geen iphone maar het is vast ets als "netwerk vergeten")


Bedankt voor je snelle reactie! Ik maak uit je bericht op dat het probleem dus alleen op zou moeten treden als de mediabox aanstaat? Dat klinkt ook logisch. Maar is de box alleen 'aan' als deze echt actief is, met beeld, lampjes aan etc? Of bedoel je met 'aan' simpelweg dat de knop (achterop) in ingeschakeld?

Het probleem dat ik ervaar, is er namelijk ook als de box niet actief is, maar de knop achterop is uiteraard wel altijd ingeschakeld.
Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
Debb wrote:

Jbr67 wrote:
Debb

Een hele makkelijke test is even je mediabox XL uitzetten of van het netwerk ontkoppelen en dan even een test doen met je iphone. ALS dat helpt dan is de volgende stap om de DHCP-server in je mediabox xl uit te zetten. Maar doe eerst even een test met een ontkoppelde/uitgezette MediaBox. Gooi voor de zekerheid eerst nog het geleerde netwerk op je iphone weg(heb zelf geen iphone maar het is vast ets als "netwerk vergeten")
Bedankt voor je snelle reactie! Ik maak uit je bericht op dat het probleem dus alleen op zou moeten treden als de mediabox aanstaat? Dat klinkt ook logisch. Maar is de box alleen 'aan' als deze echt actief is, met beeld, lampjes aan etc? Of bedoel je met 'aan' simpelweg dat de knop (achterop) in ingeschakeld?

Het probleem dat ik ervaar, is er namelijk ook als de box niet actief is, maar de knop achterop is uiteraard wel altijd ingeschakeld.


Debb dat weet ik eigenlijk niet (heb ook geen Mediabox zelf ?). Netwerkkabel eruit of de stroom er af, voor de zekerheid
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes
Vanaf het moment dat je een connectbox / eigen router gaat gebruiken: de wifi uitzetten van de mediabox xl (de 5.0 en 2.4).
Ikzelf doe na iedere update van Apple alle apparatuur herstarten. Ook als er ziggo werkzaamheden aan het netwerk zijn geweest. Tot nu toe werkt dat (bij mij).
Bij gebruik van Apple producten is de 5.0 ghz wifi echt fijn. De 2.4 ghz heb ik uit. Daardoor minder “netwerken in de lucht”.
Debb

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Jbr67 Andre Verbeek Bedankt allebei! Ik ga sowieso de wifi van de Mediabox dan even uitzetten (als ie aan staat.. kan me niet echt herinneren dat ingesteld te hebben). En zodra ik weer gedoe met m'n wifi heb, de knop van de Mediabox om, om te kijken of het daarmee beter wordt. Nu werkt alles even naar behoren, dus kan ik het niet testen. Voor- en nadelen 😉
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Zelf heb ik een eigen Apple router geplaatst. De router van Ziggo in Bridge gezet en daar achter de Apple router (2 stuks) en heb door het hele huis geweldig bereik met Wifi. Zoals Andre al zegt, is 5Ghz het beste (het fijnst) met Apple producten. Zelf heb ik nog wel 2,4 Ghz open staan omdat ik nog andere producten heb waarmee ik Wifi nodig heb. Maar mijn Apple devices staan allemaal op 5Ghz en heb daar super snel internet mee. Maar ja, wel zonder de router van Ziggo en zonder Mediabox XL.
Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
EnergieBoy wrote:
Zelf heb ik een eigen Apple router geplaatst. De router van Ziggo in Bridge gezet en daar achter de Apple router (2 stuks) en heb door het hele huis geweldig bereik met Wifi. Zoals Andre al zegt, is 5Ghz het beste (het fijnst) met Apple producten. Zelf heb ik nog wel 2,4 Ghz open staan omdat ik nog andere producten heb waarmee ik Wifi nodig heb. Maar mijn Apple devices staan allemaal op 5Ghz en heb daar super snel internet mee. Maar ja, wel zonder de router van Ziggo en zonder Mediabox XL.

Kleine nuance nog...5ghz is over het algemeen rustiger (wordt minder gebruikt en er zijn meer kanalen) en is ook sneller! Maar, het draagt ook minder ver....
Debb

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Jbr67 wrote:

EnergieBoy wrote:
Zelf heb ik een eigen Apple router geplaatst. De router van Ziggo in Bridge gezet en daar achter de Apple router (2 stuks) en heb door het hele huis geweldig bereik met Wifi. Zoals Andre al zegt, is 5Ghz het beste (het fijnst) met Apple producten. Zelf heb ik nog wel 2,4 Ghz open staan omdat ik nog andere producten heb waarmee ik Wifi nodig heb. Maar mijn Apple devices staan allemaal op 5Ghz en heb daar super snel internet mee. Maar ja, wel zonder de router van Ziggo en zonder Mediabox XL.
Kleine nuance nog...5ghz is over het algemeen rustiger (wordt minder gebruikt en er zijn meer kanalen) en is ook sneller! Maar, het draagt ook minder ver....


Ik heb dit vanmorgen nagekeken en bij ons is er eigenlijk maar 1 ander netwerk dat gebruik maakt van 5Ghz, dus ideaal zou je zeggen. Maar op 'kantoor' op de eerste verdieping is het bereik van onze 5Ghz verbinding slechts 20%. Niet te doen dus helaas.

Uitgelicht topic