1
Vraag
2
Reacties
HmmnD

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi via router enorm traag

Onlangs hebben we een nieuwe ziggo router, die de oude ziggo router vervangt. Nieuwe netwerk is veel sneller en sterker, maar het internet van de draadloze wifispot in de zolder die eraan gekoppeld zit is juist enorm traag. Ik snap niet hoe dit kan, gezien mijn nieuwe router dus sneller is, en de wifispot eerst juist heel snel was.. Soms werkt het eventjes goed, maar meestal is het tergend langzaam om kan het niet eens een fatsoenlijke verbinding starten.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan is dit mogelijk een oplossing met een nieuw modem.

Ik ga er even van uit dat je een Android toestel hebt, volg de stappen in dit topic: Problemen met trage/slechte verbinding op Android.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Bedraad of draadloos?

Welk modem en accesspoint/repeater heb je?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Heb je de draadloze wifispot al een keer gereset en opnieuw ingesteld?
Vaak is dit nodig bij een nieuw modem/router om weer een verse nieuwe verbinding op te bouwen.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
HmmnD Welkom op de Community! Je hebt al twee nuttige reacties gekregen. Om het weer vlot te trekken zien we je graag terug met info.
HmmnD
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank jullie voor jullie antwoorden. Ik zal het zo proberen, en laat jullie het weten!
HmmnD
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas. Ik heb zowel mijn modem die aan mijn router vast zit, als de wifispot op zolder gereset (wireless), maar nog steeds is het internet enorm traag, en wilt het soms niet connecten.. Wat kan ik nog meer proberen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hoe staat je modem?
In router mode of in bridge?

Waar zit de draadloze Wifispot op aangesloten.
Begrijp ik het goed als dit een Wifibooster is via het stopcontact?
HmmnD
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hij staat in ieder geval niét in bridge modus. Als ik het goed heb zou dit met mijn modum (de verticaal staande connectbox) enkel vanaf een afstandje kunnen worden ingesteld, en dit heb ik nooit laten doen. Ik heb hier dan ook weinig verstand van. Volgens mij staat hij dus in router mode.

Het gaat inderdaad over een Wifibooster via het stopcontact. Sorry, ik had het wat duidelijker moeten verwoorden. In mijn eerste reactie zou het woord router ook moeten worden vervangen door het woord modum. Ik zal het wel even voor de duidelijkheid opnieuw stellen :
Wij hebben dus onlangs een connectbox ontvangen, een nieuwe modum dus. De wifibooster die in mijn kamer in het stopcontact zat, en eerder een sterk signaal gaf, is nu enorm traag. Ik heb nog steeds 3 strepen bereik, maar op wat momenten na kan ik vaak niks op het internet, en zelfs verbinden is soms een probleem. Het resetten van zowel de wifibooster in mijn kamer, als de ontvanger van de wifibooster die beneden op het modum (de connectbox) is aangesloten, heeft het probleem niet verholpen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan is dit mogelijk een oplossing met een nieuw modem.

Ik ga er even van uit dat je een Android toestel hebt, volg de stappen in dit topic: Problemen met trage/slechte verbinding op Android.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic