Beantwoord

Wifi via router enorm traag

  • 18 augustus 2019
  • 8 Reacties
  • 202x Bekeken

Onlangs hebben we een nieuwe ziggo router, die de oude ziggo router vervangt. Nieuwe netwerk is veel sneller en sterker, maar het internet van de draadloze wifispot in de zolder die eraan gekoppeld zit is juist enorm traag. Ik snap niet hoe dit kan, gezien mijn nieuwe router dus sneller is, en de wifispot eerst juist heel snel was.. Soms werkt het eventjes goed, maar meestal is het tergend langzaam om kan het niet eens een fatsoenlijke verbinding starten.
icon

Best beantwoord door Be rt 22 augustus 2019, 23:12

Dan is dit mogelijk een oplossing met een nieuw modem.

Ik ga er even van uit dat je een Android toestel hebt, volg de stappen in dit topic: Problemen met trage/slechte verbinding op Android.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +8
Bedraad of draadloos?

Welk modem en accesspoint/repeater heb je?
Reputatie 7
Badge +35
Heb je de draadloze wifispot al een keer gereset en opnieuw ingesteld?
Vaak is dit nodig bij een nieuw modem/router om weer een verse nieuwe verbinding op te bouwen.
Reputatie 7
@HmmnD Welkom op de Community! Je hebt al twee nuttige reacties gekregen. Om het weer vlot te trekken zien we je graag terug met info.
Dank jullie voor jullie antwoorden. Ik zal het zo proberen, en laat jullie het weten!
Helaas. Ik heb zowel mijn modem die aan mijn router vast zit, als de wifispot op zolder gereset (wireless), maar nog steeds is het internet enorm traag, en wilt het soms niet connecten.. Wat kan ik nog meer proberen?
Reputatie 7
Badge +35
Hoe staat je modem?
In router mode of in bridge?

Waar zit de draadloze Wifispot op aangesloten.
Begrijp ik het goed als dit een Wifibooster is via het stopcontact?
Hij staat in ieder geval niét in bridge modus. Als ik het goed heb zou dit met mijn modum (de verticaal staande connectbox) enkel vanaf een afstandje kunnen worden ingesteld, en dit heb ik nooit laten doen. Ik heb hier dan ook weinig verstand van. Volgens mij staat hij dus in router mode.

Het gaat inderdaad over een Wifibooster via het stopcontact. Sorry, ik had het wat duidelijker moeten verwoorden. In mijn eerste reactie zou het woord router ook moeten worden vervangen door het woord modum. Ik zal het wel even voor de duidelijkheid opnieuw stellen :
Wij hebben dus onlangs een connectbox ontvangen, een nieuwe modum dus. De wifibooster die in mijn kamer in het stopcontact zat, en eerder een sterk signaal gaf, is nu enorm traag. Ik heb nog steeds 3 strepen bereik, maar op wat momenten na kan ik vaak niks op het internet, en zelfs verbinden is soms een probleem. Het resetten van zowel de wifibooster in mijn kamer, als de ontvanger van de wifibooster die beneden op het modum (de connectbox) is aangesloten, heeft het probleem niet verholpen.
Reputatie 7
Badge +35
Dan is dit mogelijk een oplossing met een nieuw modem.

Ik ga er even van uit dat je een Android toestel hebt, volg de stappen in dit topic: Problemen met trage/slechte verbinding op Android.