xdiooo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi versterker werkt niet

Hallo,

Wij hebben drie Devolo Wifi versterkers thuis waarvan er maar eentje werkt. De drie Devolo's geven wel allemaal groen licht van verbinding maar helaas.. De andere versterkers werken niet of geven de melding IP-adres niet beschikbaar. We hebben al verschillende dingen geprobeerd (ook de versterker ge-reset met een paperclip) maar werken nog steeds niet. Het snoer van Devolo naar de router zit ook correct aangesloten. Heeft iemand een idee wat het nu zou kunnen zijn? of tips wat we (nog) kunnen doen?

Alvast bedankt!

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke Devolo wifi versterkers heb je precies?

xdiooo
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De dLAN 500 WiFi

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Helaas ken ik de deze niet uit de praktijk.

Hopelijk komt er iemand anders langs die hier ervaring mee heeft.

Wat ik wel doe met dit soort apparaten, als ze niet werken, is alle componenten op één stekkerblok plaatsen en dan alles aanzetten en kijken of ze dan wel werken.

Mogelijk moeten er instellingen gewijzigd worden en als ze dan werken ze weer op de bestemde locaties plaatsen.

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

@xdiooo 

Wij hebben drie Devolo Wifi versterkers thuis waarvan er maar eentje werkt.

Wat bedoel je een basis modem unit en 2 accesspoint of 3 accesspoints.

of tips wat we (nog) kunnen doen?

De basis modem unit heeft een aansluiting van 100Mb/s zeker nu geen snelheidsduivel

Heb je ook de devolo cockpit geïnstalleerd om het opliet te installeren. recette met een paperclip betekent ook opnieuw installeren

​​​​​​​De vestersterkers of access points gebruiken 2.4 Ghz  en 2/3 “versterkers” is niet meer van deze tijd in deze opstellingen, en gaan t.z.t problemen of frustraties.

Mijn tip kijk hierna ziggo wifi booster

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Uitgelicht topic