Tjassoeninge

Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Wifi-verbinding valt weg op de iPad

Laatste weken heb ik last van dat de wifi verbinding op de ipad steeds wegvalt. Ik heb de modem gereset maar dit helpt niet. Wie weet wat dit kan zijn. Voorheen hadden nergens last van en er is niks veranderd. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tjassoeninge
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

5ghz er af gehaald, maar toen geen internet meer over. Ziggo gebeld en die heeft alles weer hersteld en het lijkt erop dat alles het nu goed doet.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

is dat ook via bedraad internet. 

kun je de up en de downstream eens posten 

 

Tjassoeninge
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Heb geen bedraad internet maar ik heb bij de smart tv geen problemen en macbook ook bij niet

 

Tjassoeninge
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

244 down en 25 up

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Op welk kanaal heeft u de Wifi staan? 2.4 en/of 5 GHz. Al eens een ander kanaal geprobeerd? Ik de 2.4 GHz band kunt het beste kanaal  1, 6 of 11 instellen met 20 MHz als bandbreedte. In de 5 GHz band kunt u de kanalen 36 - 48 gebruiken. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Tjassoeninge wrote:

Laatste weken heb ik last van dat de wifi verbinding op de ipad steeds wegvalt. Ik heb de modem gereset maar dit helpt niet. Wie weet wat dit kan zijn. Voorheen hadden nergens last van en er is niks veranderd. 

 

Heb je de ipad onlangs nog wel eens echt uit gezet en daarna weer aan ? 

Zo nee probeer dat is een keer 

Tjassoeninge
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Helaas, dat helpt niet. 
en de kanalen die we nu gebruiken is 11 voor 2,4 en 48 voor 5ghz. 
kan een wifibooster helpen? De snelheid is prima maar de wifi valt zo nu en dan weg en alleen op de ipad. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Tjassoeninge wrote:

Helaas, dat helpt niet. 
en de kanalen die we nu gebruiken is 11 voor 2,4 en 48 voor 5ghz. 
kan een wifibooster helpen? De snelheid is prima maar de wifi valt zo nu en dan weg en alleen op de ipad. 

 

Misschien dat @EnergieBoy nog iets weet ? 

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Hoi, natuurlijk heeft een iPad geen bedrade mogelijkheid ??. Heb je al eens netwerkinstellingen reset gedaan en/of je iPad helemaal uitgezet met een hard reset (niet opnieuw instellen, maar echt helemaal uit - zie Apple site hoe te doen). 

Lukt het nu helemaal niet dan zou ik een

backup maken in je iCloud en dan de iPad echt helemaal resetten en dan kijken wat die doet als die leeg is. En dan je backup terug zetten. 

Tjassoeninge
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Harde reset gedaan, nu even afwachten of dit werkt, thx

 

Tjassoeninge
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Heeft helaas niks geholpen

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Dan zou het aan je modem kunnen liggen. 
Daar moet dan een medewerker van Ziggo even naar kijken. 

Ik geef het even door, dan komen ze deze week hier op de topic met een reactie.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi Tjassoeninge, dit lijkt op een bekend probleem: Apple devices verliezen herhaaldelijk de verbinding op 5Ghz wifi i.c.m. Compal CH7465LG modems

Alleen zou jij hier volgens de omschrijving geen last van mogen hebben: Gedurende de uitval blijft de SSID zichtbaar, maar heeft klant geen verbinding. Dit speelt alleen met Apple devices en alleen i.c.m. IPv4 verbindingen.

 

Je hebt een Compal Connectbox (check), een Apple apparaat (check), maar geen IPv4 profiel (namelijk full-dual-stack).

Zou het toch opgelost zijn als je de 5GHz wifi verbinding uitschakelt in de Connectbox? Dan moeten we het onderzoek uitbreiden.

Tjassoeninge
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor uw reactie, ik hoorde vandaag dat mijn buurman het zelfde probleem ervaart maar dan met het gamen op de xbox. Wordt het dan een ander verhaal?

Tjassoeninge
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Het is ook raar vind ik dat bv. Ik gewoon internet verbinding heb en vervolgens heeft mijn vriend geen verbinding? Dit kan toch niet verklaard worden door de 5ghz? En het is nog niet zo lang zo en daarvoor hadden we dezelfde ipad en toen werkte die gewoon goed( ben een leek op dit gebied). Het is eigenlijk sinds ziggo met onderhoud bezig is geweest. 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Tjassoeninge wrote:

ik hoorde vandaag dat mijn buurman het zelfde probleem ervaart maar dan met het gamen op de xbox.

Dat is misschien een heel ander probleem, want het is geen iPad (of ander apple apparaat) en ik heb geen idee hoe hij zijn Xbox verbonden heeft met internet (bekabeld, wifi 2.4ghz of wifi 5ghz).

Zowel Ziggo als Apple voert regelmatig updates uit, wij op onze modems, op het netwerk en apple op hun apparatuur. Zo kan een probleem van de ene op de andere dag ontstaan.

 

Het is ook maar een gok van mij natuurlijk, omdat jouw probleem niet helemaal aansluit bij het bekende issue. Dus als het niet verbetert door de 5GHz uit te schakelen hoor ik het wel en dan zoeken we verder.

Tjassoeninge
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

5ghz er af gehaald, maar toen geen internet meer over. Ziggo gebeld en die heeft alles weer hersteld en het lijkt erop dat alles het nu goed doet.

Tjassoeninge
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor alle suggesties, thx

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Succes en bedankt voor de terug koppeling ?. Fijne Feestdagen!

Uitgelicht topic