R.l.82

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wifi verbinding valt weg

sinds enkele weken lijkt het wifi signaal/netwerk onstabieler. Vaak wegvallen van wifi en modem die zichzelf opnieuw opstart??? 

Ongeveer een jaar geleden is de hoofaansluiting al vervangen door ziggo. Drie dagen geleden heb ik een nieuwe splitter ontvangen inclusief nieuwe coax kabel.

Aansluiting nu is AOP-spitter Braun Poa 01 b- modem (CiscoEPC3928AD).

vanuit de splitter gaat er ook een coax naar een digitale ontvanger van ziggo (humax)

Ook na het aansluiten van de nieuwe splitter en coax naar de modem valt het signaal geregeld weg… help?

Geen overige apparaten in huis die wifi verbinding hebben behalve de tablets, laptops, nintendo en telefoons.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @R.l.82 , welkom op de Community!

 

Wat waardeloos dat je zoveel last hebt met je verbindingen via het modem. Toch goed om dat eens uitgebreid uit te zoeken, denk ik zo. 
 

Ik ben een kijkje gaan nemen in het modem en in het signaal. Ik zie dat de SNR af en toe inderdaad onder de maat is. Dit was bijvoorbeeld zo op 7 januari tot 14:30 uur. Het zijn dus wel hele specifieke momenten waarop je de verbinding dan kwijt bent. Op het moment dat die ruisverhouding goed is, heb je daar geen last meer van. 

 

Sowieso denk ik dat het ook handig is om je modem te vervangen. Het modem dat je nu hebt is al wat ouder en kan ervoor zorgen dat deze gevoeliger is voor een afwijkende ruisverhouding. Zodra je dan het nieuwe modem hebt, is het zaak om het signaal in de gaten te houden. Blijf je dan nog uitval ervaren, dan weten we dat we ook de hoofdaansluiting en het signaal moeten controleren. Ik, de Community en mijn mede-moderators gaan je daar dan verder bij helpen hier. 

Wat vind jij van dat idee? 

Bekijk in context

15 Reacties 15
R.l.82
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit zijn de laatste waardes en ik weet niet of dat nog uitmaakt, maar de system uptime is na de laatste keer zichzelf resetten nog geen uur en deze waardes zijn van zonder de splitter ertussen.

Channel 1:
Channel ID: 17
Downstream Frequency: 306000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 5.1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.2 dB
MER: 38.2 dB
Correctable FEC: 13 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 35 dBc
Channel 2:
Channel ID: 15
Downstream Frequency: 290000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 5.8 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.2 dB
MER: 38.4 dB
Correctable FEC: 14 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 35 dBc
Channel 3:
Channel ID: 16
Downstream Frequency: 298000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 5.4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.2 dB
MER: 38.2 dB
Correctable FEC: 10 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 36 dBc
Channel 4:
Channel ID: 18
Downstream Frequency: 314000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 5.0 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.6 dB
MER: 38.6 dB
Correctable FEC: 15 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 37 dBc
Channel 5:
Channel ID: 19
Downstream Frequency: 322000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 4.8 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.6 dB
MER: 38.6 dB
Correctable FEC: 17 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 37 dBc
Channel 6:
Channel ID: 20
Downstream Frequency: 330000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 4.5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.2 dB
MER: 38.3 dB
Correctable FEC: 10 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 37 dBc
Channel 7:
Channel ID: 21
Downstream Frequency: 338000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 5.7 dBmV
Signal to Noise Ratio: 33.0 dB
MER: 33.8 dB
Correctable FEC: 4621884 codewords
Uncorrectable FEC: 230629 codewords
Microreflections: 2 dBc
Channel 8:
Channel ID: 22
Downstream Frequency: 346000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 3.3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.2 dB
MER: 38.2 dB
Correctable FEC: 7 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 33 dBc
     
Upstream Channels    
     
   
Channel1:
Channel ID: 4
Upstream Frequency: 58800000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 41.8 dBmV
Channel2:
Channel ID: 1
Upstream Frequency: 52000000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 41.3 dBmV
Channel3:
Channel ID: 2
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 40.8 dBmV
Channel4:
Channel ID: 3
Upstream Frequency: 36000000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 40.3 dBmV
Statistics    
   
T3Timeouts: 2 timeouts
T4Timeouts: 0 timeouts
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@R.l.82 je hebt heel veel ruis op kanaal 7 van de downstream:

Correctable FEC: 4621884 codewords
Uncorrectable FEC:

230629 codewords

 

Deze ruis komt vooral van buiten, mede omdat intern bij jouw alles courant is heb je monteur nodig die moet gaan meten of wellicht dat een van de moderators kan zien of die ruis ook op de EV te zien is? @Alex Ziggo ?

R.l.82
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit zijn inmiddels de gegevens van kanaal 7 na 12 uur uptime van de router:

Channel 7:
Channel ID: 21
Downstream Frequency: 338000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 5.4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 32.9 dB
MER: 33.9 dB
Correctable FEC: 81357755 codewords
Uncorrectable FEC: 3362638 codewords
Microreflections: 2 dBc
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Heel veel ruis dus, een lage SNR tot gevolg, is maar 32.9, zit normaliter tegen de 40 dB.

Ziggo moet vaststellen of dit niet van de straat komt.

R.l.82
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Henno alvast bedankt voor het meekijken hopelijk kan een ziggo moderator er ook nog naar kijken/antwoord op geven

 

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @R.l.82 , welkom op de Community!

 

Wat waardeloos dat je zoveel last hebt met je verbindingen via het modem. Toch goed om dat eens uitgebreid uit te zoeken, denk ik zo. 
 

Ik ben een kijkje gaan nemen in het modem en in het signaal. Ik zie dat de SNR af en toe inderdaad onder de maat is. Dit was bijvoorbeeld zo op 7 januari tot 14:30 uur. Het zijn dus wel hele specifieke momenten waarop je de verbinding dan kwijt bent. Op het moment dat die ruisverhouding goed is, heb je daar geen last meer van. 

 

Sowieso denk ik dat het ook handig is om je modem te vervangen. Het modem dat je nu hebt is al wat ouder en kan ervoor zorgen dat deze gevoeliger is voor een afwijkende ruisverhouding. Zodra je dan het nieuwe modem hebt, is het zaak om het signaal in de gaten te houden. Blijf je dan nog uitval ervaren, dan weten we dat we ook de hoofdaansluiting en het signaal moeten controleren. Ik, de Community en mijn mede-moderators gaan je daar dan verder bij helpen hier. 

Wat vind jij van dat idee? 

R.l.82
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Marije Ziggo dit lijkt mij een goed idee.

Ik zie de modem graag tegemoet komen.

Daarna houden we de gegevens/waardes in de gaten en als het dan nog is kom ik erop terug in dit topic.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hij gaat bij deze op de post, @R.l.82 !

Laat je ons weten hoe het gaat wanneer je hem binnen hebt? 🙂 

R.l.82
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Lycke Ziggo inmiddels de nieuwe modem binnen gekregen en geïnstalleerd.

ik ga eind deze week de waardes eens bekijken en delen.

thanks

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
R.l.82 wrote:

@Lycke Ziggo inmiddels de nieuwe modem binnen gekregen en geïnstalleerd.

ik ga eind deze week de waardes eens bekijken en delen.

thanks



Top, alvast bedankt daarvoor   ​​​​​​​

R.l.82
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ik heb inmiddels de nieuwe waardes, ik ga ze delen, nadat hij er vanochtend weer uit leek te knallen

R.l.82
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

in de bijlage de waardes

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor het delen hiervan @R.l.82.
Al is de aanleiding natuurlijk minder.

Momenteel zie ik helaas ook een openstaande storing op je adres.
Ik vermoed dat het signaal daarom instabiel is.
Ging het de afgelopen 2 weken wel goed?

R.l.82
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Erik P 

ja afgelopen twee weken ging goed,  geen problemen gehad!

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Dat klinkt hoopvol R.l.82 🙂
Hopelijk merk je ook snel dat de storing is verholpen!

Uitgelicht topic