Vraag

Wifi-verbinding valt telkens weg bij Samsung Galaxy J3 2016

Hallo, bij mijn Samsung Galaxy valt de verbinding telkens weg. Al maandenlang, de hele dag door. Ik zet het toestel uit en weer aan, dan gaat het weer eventjes goed. De updates zijn allemaal binnen en ik heb het toestel zelfs teruggezet naar de fabrieks-instellingen. Heeft niets geholpen. Wie kan mij helpen? Ik ben 66 jaar en heb geen hulp hierbij. Is dit een probleem van mijn Samsung, of van de Ziggo-verbinding of van Tele2? Bedankt alvast.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +11
Het kan diverse oorzaken hebben, het kan bij de provider Tele 2 zitten, kan bij Ziggo liggen of aan het toestel.

Dit is moeilijk te beoordelen.

Hoe is de wifi op overige apparaten, als dit constant is en goed, dan moeten we het bij Samsung of Tele2 zoeken.
Ik heb geen wifi op andere apparaten. Ik heb een modem en mijn desktop is daarop verbonden met een kabel. Desktop werkt overigens goed. Bedankt alvast voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +11
Het topic wordt zekers opgepakt door mede Community gebruikers die er iets meer vanaf weten, je wordt straks wel geholpen, er is aandacht voor het probleem en dat gaan we proberen op te lossen. 🙂
Ik wacht het af en ben alvast blij met deze toezegging. Want op deze manier heb ik niets aan m'n Samsung en ben ook meestal niet telefonisch bereikbaar hierdoor. Ik gebruik hem toch al weinig, maar moet zeker in noodgevallen bereikbaar zijn. Hartstikke bedankt!🤗
Reputatie 7
Hey @Sonnyboy . Welkom hier!

Goed dat je de Community gevonden hebt om je verhaal neer te leggen. Ik zie dat je nog niet verder geholpen bent, dus ik zal bij deze aanhaken 🙂.
Je geeft aan dat de verbinding op de bekabelde computer wel goed blijft. Dat is goed om te horen! Grote kans dat het signaal op je modem dus nog wel goed is, maar dat het mis gaat in de communicatie tussen de modem en het signaal (door de lucht) op je mobiele telefoon.

Even een aantal vragen om een meer volledig beeld van de situatie te krijgen;
  • hoe lang speelt dit al?
  • werkte het eerder wel goed/beter?
  • Wat gebeurt er precies op het moment dat de verbinding wegvalt? Kan je enkel niet internetten, of bijvoorbeeld ook niet bellen? Zie je iets van een foutmelding? Met andere woorden; hoe constateer je dat de verbinding wegvalt?
We horen graag van je!
Bedankt voor je antwoord.
Dit speelt sinds een paar maanden, voor die tijd was het wel wat beter. Het werd langzaam aan steeds erger.
Als de verbinding wegvalt kan ik niet bellen/gebeld worden, geen Facebook gebruiken, niet internetten. Bij het internetten krijg ik de gevraagde pagina niet te zien, bij Facebook krijg ik de foto's en de opmerkingen niet te zien. Hij blijft dan als het ware 'hangen'. Ik zie geen foutmelding.
Tussen haakjes: eergisteravond heb ik mij modem gereset en tot nu toe doet mijn Samsung Galaxy het prima, internet is niet meer weggevallen. Wanneer dit zo blijft, heb ik geen verdere hulp nodig. Wanneer internet weer wegvalt, zal ik mij weer melden. Is dat een goed idee?
Reputatie 7
Bedankt voor je reactie, @Sonnyboy . Je geeft aan dat je niet gebeld kan worden en niet kunt bellen wanneer de verbinding wegvalt. Gezien je dit niet over het internet doet, lijkt het er op dat je volledige verbinding van je telefoon wegvalt, of je telefoon problemen heeft.

Kijk inderdaad even aan hoe het gaat en laat het ons weten wanneer het weer mis gaat. Laat op dat moment dan ook even weten of dus bijvoorbeeld het bellen wel of niet werk en of andere apparaten wel/geen verbinding met het internet hebben.

Wellicht tot de volgende keer!

Reageer