Beste Ziggo leden,
Ik heb de laatste tijd een probleem met wifi op mijn laptop. Ik heb in principe gewoon verbinding, maar valt hij steeds even kort weg waardoor internetpagina's of e-mails vaak niet laden. Als ik het dan nog een keer probeer laden ze wel, soms ook erg snel. Zware programma's zoals Microsoft Teams (audio + video) werkt voor geen meter meer door de haperende verbinding. Internet op mijn desktop werkt wel goed (bedraad).
Als ik een verbindingstest doe op bijv www.openspeedtest.com, dan haal ik vaak tegen de 50 Mbps, maar zie ik steeds haperingen waar de verbinding enkele seconden naar 0 Mbps gaat. Ook als ik via het opdrachtprompt ‘ping google.com’ of ‘tracert google.com’ doe, dan krijg ik vaak request timed out, zo'n 50 tot 100% van de keren.
Als ik de probleemoplosser draai krijg ik ofwel dat alles in orde is, ofwel dat de DNS server niet reageert. Ik heb al handmatig DNS servers ingesteld van OpenDNS, mijn firewall uitgezet van de router en in Windows, en het probleem blijft zich voordoen. Wat zou dit kunnen veroorzaken?
Ik heb een Asus laptop met Windows 10, en een Connect Box van Ziggo.
Alvast heel erg bedankt!