Smudje

Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

wifi verbinding valt spontaan weg

Ik heb heb een technicolor modem met 2,4 & 5 GB wifi regelmatig valt de 5G verbinding weg en soms vallen allebei de verbindingen weg.

Dit gebeurd soms wel meerdere keren per dag zoon lief is veel thuis voor school en klaagt hier veel over.
Het modem resetten werkt lang niet altijd net als het uitschakelen van de wifi op mijn apparaten.

Het modem stat op ongeveer 5 meter van de huiskamer en de ontvangst is overal goed en vol bereik.

Dit is soms wel een oplossing maar een enkele x wil er alleen verbinding worden gemaakt met de ziggo app die op zolder staat..

Ik werk met een snelle imac en mijn zoon heeft een goede laptop verder zijn de mobiele apparaten van Apple.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn en wat is een goede oplossing zodat storing voortaan minder voorkomen.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Smudje
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Eerder deze week gebeld door een monteur met de vraag of het misschien via de telefoon opgelost kon worden zodat er geen monteur aan huis hoefde te komen. Hij heeft een nieuw modem geadviseerd omdat de ervaring is dat het huidige technicolor modem na verloop van jaren wat trager wordt.
via een live camera verbinding keek hij mee en zijn de aanpassingen gedaan, die hier ook zijn geadviseerd en heeft hij een nieuw modem opgestuurd.
Gisteren de ziggo connectie box binnen gekregen vandaag tijd gehad om alles te installeren en helemaal geconfigureerd.
Alles werkt volgens mij net iets sneller hopelijk ben ik nu van de slechte verbinding af ben.

Iedereen bedankt voor de hulp en advies 

Bekijk in context

19 Reacties 19
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Heb je er bedraad ook last van?

 

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

Smudje
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hier de resultaten waarom je vroeg.

Status

Connection  :  This page displays information on the status of the cable modem's HFC and IP network connectivity.

 

 

Startup Procedure
Procedure Status Comment
Acquire Downstream Channel   Locked
Connectivity State OK Operational
Boot State OK Operational
Configuration File OK  
Security Enabled BPI+
 
Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 4 6952000 626000000 Hz 4.8 dBmV 40.4 dB
2 Locked QAM256 1 6952000 602000000 Hz 5.3 dBmV 40.7 dB
3 Locked QAM256 3 6952000 618000000 Hz 5.0 dBmV 40.2 dB
4 Locked QAM256 2 6952000 610000000 Hz 5.2 dBmV 40.8 dB
5 Locked QAM256 5 6952000 634000000 Hz 4.6 dBmV 40.3 dB
6 Locked QAM256 6 6952000 642000000 Hz 4.5 dBmV 40.3 dB
7 Locked QAM256 7 6952000 650000000 Hz 4.6 dBmV 40.4 dB
8 Locked QAM256 8 6952000 658000000 Hz 4.4 dBmV 40.3 dB
9 Locked QAM256 9 6952000 666000000 Hz 4.4 dBmV 40.1 dB
10 Locked QAM256 10 6952000 674000000 Hz 4.3 dBmV 36.2 dB
11 Locked QAM256 11 6952000 682000000 Hz 4.3 dBmV 40.2 dB
12 Locked QAM256 12 6952000 690000000 Hz 4.1 dBmV 40.2 dB
13 Locked QAM256 13 6952000 698000000 Hz 4.1 dBmV 40.1 dB
14 Locked QAM256 14 6952000 706000000 Hz 4.2 dBmV 40.1 dB
15 Locked QAM256 15 6952000 714000000 Hz 4.3 dBmV 40.1 dB
16 Locked QAM256 16 6952000 722000000 Hz 4.3 dBmV 40.1 dB
 
Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 44.3 dBmV
2 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 44.3 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 42.8 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 42.8 dBmV
 
CM IP Address Duration Expires
---.---.---.--- 😧 -- H: -- M: -- S: -- --- --- -- --:--:-- ----

 


Current System Time: Sun Oct 18 19:35:52 2020
© - Technicolor - 2014
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

Smudje
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hierbij de 2 foto,s van de aop

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Een modem op een signaalversterker aansluiten is niet de juiste aansluitwijze en geeft bij veel mensen problemen.

 

Ik raad je aan om het volgende te doen:

 

Vraag kostenloos aan:

POA-01-B splitter.

Passende modem kabel.

 

De splitter rechts op je foto heb je zo te zien niet nodig. 

Die kabels kun je beter op de signaalversterker aansluiten.

 

De aansluitwijze word dan als volgt:

 

Je kunt contact opnemen met Ziggo om de materialen kostenloos aan te vragen of een Ziggo moderator kan je daarbij helpen:

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 dagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Smudje
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

dank voor je antwoord opmerkelijk want alles is door een ziggo monteur aangesloten en gecontroleerd.

Welke invloed heeft de andere aansluit wijze op de haperende wifi ook de app op zolder vertoond regelmatig de zelfde problemen

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Haperende wifi is een van de mogelijke gevolgen van een modem op de signaalversterker aansluiten.

 

Jammer dat de ziggo monteur zich niet aan de juiste aansluitwijze had gehouden.

De aansluitwijze zoals ik um beschrijf is toch al ongeveer 8 jaar zo.

 

Als je in andere topics zou kijken zul je zien dat iedereen die een modem op de signaalversterker heeft zitten er op word aangesproken wegens een verkeerde aansluitwijze.

Smudje
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank je ik ga er mee aan de slag zal vanmiddag ziggo bellen

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Houd je ons op de hoogte?

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedenavond @Smudje

Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag! Ik zie dat @Tom. je al goed op weg heeft geholpen. Hoe staat het er momenteel voor? Zijn de juiste spullen al toegezonden en aangesloten? 

Smudje
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nee ben helaas nog niet in de gelegenheid geweest te bellen ga dit gelijk doen en houd jullie op de hoogte.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Had je de 2 kabels van de splitter al op de signaal versterker aangesloten?

Smudje
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heb net gebeld en de medewerker stuurt alles op.

Installatie met bovenstaand stappenplan moet goed komen gaf hij aan bedankt nogmaals voor t meedenken als de installatie gelukt is laat ik t weten. 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Als ik je goed begrijp ga je de splitter er nog tussenuit halen zoals ik je had gevraagd??

Smudje
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

zodra alles binnen is pas ik het aan

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4351Posts
  • 574Oplossingen
  • 2125Likes

@Smudje Top! Hierna is alles goed aangesloten. Ik ben benieuwd hoe je internet hierna functioneert. 

Smudje
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heb het geprobeerd alleen zijn de aansluitingen anders huidig is schroef nieuw is plug de hoofdaansluiting past niet op de nieuwe splitter.

Misschien toch handig een monteur te laten komen voor ik de boel in t honderd laat lopen.

Smudje
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Eerder deze week gebeld door een monteur met de vraag of het misschien via de telefoon opgelost kon worden zodat er geen monteur aan huis hoefde te komen. Hij heeft een nieuw modem geadviseerd omdat de ervaring is dat het huidige technicolor modem na verloop van jaren wat trager wordt.
via een live camera verbinding keek hij mee en zijn de aanpassingen gedaan, die hier ook zijn geadviseerd en heeft hij een nieuw modem opgestuurd.
Gisteren de ziggo connectie box binnen gekregen vandaag tijd gehad om alles te installeren en helemaal geconfigureerd.
Alles werkt volgens mij net iets sneller hopelijk ben ik nu van de slechte verbinding af ben.

Iedereen bedankt voor de hulp en advies 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Super bedankt voor de terugkoppeling @Smudje en wat fijn om te lezen dat het sinds je nieuwe modem zo soepel werkt. 

Uitgelicht topic