Vraag

wifi verbinding valt spontaan weg

  • 18 oktober 2020
  • 15 reacties
  • 183 keer bekeken

Ik heb heb een technicolor modem met 2,4 & 5 GB wifi regelmatig valt de 5G verbinding weg en soms vallen allebei de verbindingen weg.

Dit gebeurd soms wel meerdere keren per dag zoon lief is veel thuis voor school en klaagt hier veel over.
Het modem resetten werkt lang niet altijd net als het uitschakelen van de wifi op mijn apparaten.

Het modem stat op ongeveer 5 meter van de huiskamer en de ontvangst is overal goed en vol bereik.

Dit is soms wel een oplossing maar een enkele x wil er alleen verbinding worden gemaakt met de ziggo app die op zolder staat..

Ik werk met een snelle imac en mijn zoon heeft een goede laptop verder zijn de mobiele apparaten van Apple.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn en wat is een goede oplossing zodat storing voortaan minder voorkomen.

 


15 Reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heb je er bedraad ook last van?

 

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem-29212 

Hier de resultaten waarom je vroeg.

Status

Connection  :  This page displays information on the status of the cable modem's HFC and IP network connectivity.

 

 

Startup Procedure
Procedure Status Comment
Acquire Downstream Channel   Locked
Connectivity State OK Operational
Boot State OK Operational
Configuration File OK  
Security Enabled BPI+
 
Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 4 6952000 626000000 Hz 4.8 dBmV 40.4 dB
2 Locked QAM256 1 6952000 602000000 Hz 5.3 dBmV 40.7 dB
3 Locked QAM256 3 6952000 618000000 Hz 5.0 dBmV 40.2 dB
4 Locked QAM256 2 6952000 610000000 Hz 5.2 dBmV 40.8 dB
5 Locked QAM256 5 6952000 634000000 Hz 4.6 dBmV 40.3 dB
6 Locked QAM256 6 6952000 642000000 Hz 4.5 dBmV 40.3 dB
7 Locked QAM256 7 6952000 650000000 Hz 4.6 dBmV 40.4 dB
8 Locked QAM256 8 6952000 658000000 Hz 4.4 dBmV 40.3 dB
9 Locked QAM256 9 6952000 666000000 Hz 4.4 dBmV 40.1 dB
10 Locked QAM256 10 6952000 674000000 Hz 4.3 dBmV 36.2 dB
11 Locked QAM256 11 6952000 682000000 Hz 4.3 dBmV 40.2 dB
12 Locked QAM256 12 6952000 690000000 Hz 4.1 dBmV 40.2 dB
13 Locked QAM256 13 6952000 698000000 Hz 4.1 dBmV 40.1 dB
14 Locked QAM256 14 6952000 706000000 Hz 4.2 dBmV 40.1 dB
15 Locked QAM256 15 6952000 714000000 Hz 4.3 dBmV 40.1 dB
16 Locked QAM256 16 6952000 722000000 Hz 4.3 dBmV 40.1 dB
 
Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 44.3 dBmV
2 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 44.3 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 42.8 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 42.8 dBmV
 
CM IP Address Duration Expires
---.---.---.--- D: -- H: -- M: -- S: -- --- --- -- --:--:-- ----

 


Current System Time: Sun Oct 18 19:35:52 2020
© - Technicolor - 2014
Reputatie 7
Badge +12

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

Hierbij de 2 foto,s van de aop

Reputatie 7
Badge +12

Een modem op een signaalversterker aansluiten is niet de juiste aansluitwijze en geeft bij veel mensen problemen.

 

Ik raad je aan om het volgende te doen:

 

Vraag kostenloos aan:

POA-01-B splitter.

Passende modem kabel.

 

De splitter rechts op je foto heb je zo te zien niet nodig. 

Die kabels kun je beter op de signaalversterker aansluiten.

 

De aansluitwijze word dan als volgt:

 

Je kunt contact opnemen met Ziggo om de materialen kostenloos aan te vragen of een Ziggo moderator kan je daarbij helpen:

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 dagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

dank voor je antwoord opmerkelijk want alles is door een ziggo monteur aangesloten en gecontroleerd.

Welke invloed heeft de andere aansluit wijze op de haperende wifi ook de app op zolder vertoond regelmatig de zelfde problemen

Reputatie 7
Badge +12

Haperende wifi is een van de mogelijke gevolgen van een modem op de signaalversterker aansluiten.

 

Jammer dat de ziggo monteur zich niet aan de juiste aansluitwijze had gehouden.

De aansluitwijze zoals ik um beschrijf is toch al ongeveer 8 jaar zo.

 

Als je in andere topics zou kijken zul je zien dat iedereen die een modem op de signaalversterker heeft zitten er op word aangesproken wegens een verkeerde aansluitwijze.

Dank je ik ga er mee aan de slag zal vanmiddag ziggo bellen

Reputatie 7
Badge +12

Houd je ons op de hoogte?

Goedenavond @Smudje

Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag! Ik zie dat @Tom. je al goed op weg heeft geholpen. Hoe staat het er momenteel voor? Zijn de juiste spullen al toegezonden en aangesloten? 

Nee ben helaas nog niet in de gelegenheid geweest te bellen ga dit gelijk doen en houd jullie op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +12

Had je de 2 kabels van de splitter al op de signaal versterker aangesloten?

Heb net gebeld en de medewerker stuurt alles op.

Installatie met bovenstaand stappenplan moet goed komen gaf hij aan bedankt nogmaals voor t meedenken als de installatie gelukt is laat ik t weten. 

Reputatie 7
Badge +12

Als ik je goed begrijp ga je de splitter er nog tussenuit halen zoals ik je had gevraagd?🙂

zodra alles binnen is pas ik het aan

Reageer