michelboutsma

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi verbinding op laptop traag, op andere apparaten werkt alles goed.

Goedenavond,

Mijn internet verbinding is enorm traag op één apparaat. Iemand tips?
Betreft een HP 17- CA0980ND, met windows 10.

Alvast bedankt,

Michel
5 Reacties 5
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Michel,

De oplossing voor de meeste Windows problemen is het apparaat opnieuw opstarten, heb je dat al geprobeerd? 🙂

Hoe is die HP met internet verbonden, via wifi of met een netwerk kabel? Is via beide opties je internet verbinding traag?

Trouwens, wat bedoel je precies met traag? Gaan websites laden langzaam of zijn de resultaten uit een speedtest te laag?
Als je een speedtest wil gaan doen, kun je het beste deze gebruiken: http://dslreports.com/speedtest

Groet,
Evert
michelboutsma
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Evert,

Bedankt voor je reactie.

Opstarten is inderdaad al eens geprobeerd.
Laptop is via WiFi verbonden, met kabel zou ik niet weten.
Websites laden gaat heel langzaam, denk hierbij aan onder andere uploaden van foto's en haperingen filmpjes.
Speedtest is voor de rest trouwens prima.

Heb je wellicht tips?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Misschien je netwerkkaart updaten?
Rechtermuisknop op het windows logo > Apparaatbeheer > Netwerk Adapters > rechtermuisknop op je driver en klik dan op update driver.
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Gebeurt er dan niet wat anders op die computer? Een of ander proces wat het allemaal loopt te verstieren?

Kijk eens met Broncontrole of iets dergelijks haar je processor of harde schijf gebruik.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo michelboutsma, welkom op onze Community.

Dit soort zaken zijn lastig om te ontdekken. Het is erg frustrerend wanneer 1 apparaat traag is maar alle andere apparaten wel snel, want het is niet tastbaar waarom dat zo is. Het kan aan heel veel zaken liggen, de kans is groot dat er iets op die specifieke laptop niet in orde is.

Je kan op dit moment alleen maar zaken gaan uitsluiten om een beetje een richting te bepalen waar we het moeten moet zoeken.


  • Probeer eens een andere browser.
  • Stel eens 5Ghz wifi in in plaats van 2,4Ghz, of andersom.
  • Zet wifi uit en sluit een internetkabel aan.
  • Heeft kort uitzetten van een firewall / beveiliging software effect?
  • Etc.

Uitgelicht topic