Beantwoord

Wifi van de Connectbox valt periodiek weg

  • 12 november 2018
  • 139 Reacties
  • 18121x Bekeken

hallo iedereen!

ik heb sinds een tijdje het probleem dat mijn wifi regelmatig weg valt en is ook niet zichtbaar als wifi punt voor een minuut ofzo en dit herhaalt zich steeds

heb alles geprobeerd hard reset etc maar niets maar dan ook niets wilt helpen

morgen komt er een monteur dus hoop dat hij het op kan lossen..

hebben meerdere mensen hier last van?

gr vincent
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 29 november 2018, 15:14

UPDATE 10-12: De oorzaak bleek een verkeerd geconfigureerde wifispots beveiligingsfunctie te zijn. Deze is 9 december aangepast. Iedereen kan wifispots weer aanzetten in Mijn Ziggo, de wifi valt dan niet meer periodiek weg :)

*** *** ***
Sommige van jullie zullen last hebben van signaalproblemen, maar ik denk niet dat deze te maken hebben met de storing die hier gemeld wordt gezien het feit dat wifi wegvalt terwijl bekabeld blijft werken. Laten we docsis signaalproblemen daarom alsjeblieft buiten dit topic houden.
Ervaar je een docsis signaalprobleem en kom je er niet uit met de Klantenservice? Start dan een nieuw topic.

Het probleem: de 2.4 en 5Ghz wifi netwerken vallen gelijktijdig weg en zijn dan niet meer zichtbaar in de lijst met beschikbare netwerken, terwijl bekabeld internet blijft werken.
Alle voorbeelden tot nu toe komen uit voormalig UPC gebied en hebben allemaal een Arris Connectbox, verdere overéénkomsten heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Dit is inmiddels aangemeld als incident voor verder onderzoek met dank aan alle voorbeelden die ik uit dit topic heb kunnen verzamelen. Met andere woorden: met dank aan jullie wordt dit verder onderzocht!
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

139 Reacties

Ik lees helaas veelal dezelfde klacht. Dit is exact dezelfde die ik ook ervaar. Ik ben inmiddels 1 1/2 jaar bezig om Ziggo ervan te overtuigen dat de connectbox waardeloos is. Ik heb nu de tweede maar het probleem blijft bestaan. Ik had een abonnement van 400 maar ben terug gegaan naar 200 aangezien de 400 consequent bleef steken rond de 180 a 230. Ook is er 2 keer een monteur bij geweest en tot twee keer toe een nieuwe connectbox mogen ontvangen. Eergisteren maar weer eens gaan bellen, want na de snelheidsverhoging kwam hij weer eens uit rond de 100. Bovenaan de trap ben ik het signaal alweer kwijt. Inmiddels heb ik het modem 5 keer verplaatst (want dat was het probleem volgens de klantenservice). Ten einde raad gisteren een Netgear Orbi aangeschaft en geïnstalleerd. Modem op bridge laten zetten, en wat dacht u.... ineens heb ik wel 250 mb downstream. En dan nog beweren dat het niet aan de slechte kwaliteit ligt van de connectbox. Ik ben gelukkig geen digibeet dus kan uiteidnelijk mijn eigen boontjes wel doppen. Maar als je overal roept dat je een "powerpromise" hebt, en deze vervolgens niet naar je klanten nakomt, dan heb je een serieus probleem. Mijn advies aan Ziggo, neem je klanten serieus. Ik ben al 20 jaar klant! Tot de connectbox een tevreden klant zullen we maar zeggen, nu moet ik het zelf oplossen met een dure oplossing. Nogmaals bedankt voor de verleende service.
Reputatie 7
Badge +35
@Died91
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Hoi,

Ik ervaar al een tijdje dezelfde problemen. Op verschillende momenten van de dag valt de Wifi van mijn Arris Connectbox op al mijn apparaten volledig weg. Als ik naast mijn modem sta is het Wifi netwerk ook totaal niet meer zichtbaar. Na ongeveer 30 seconden zie ik mijn Wifi lampje knipperen en na ongeveer 1 a 2 minuten word mijn netwerk weer zichtbaar voor al mijn apparaten. Ik kan dan ook weer prima verbinding maken en de snelheid en ping zijn weer optimaal.
Reputatie 7
Hoi @VinnDiesel89,

Sorry voor de late reactie! Hm, geen goed teken dat je hier weer regelmatig last van hebt. Sinds wanneer ervaar je deze problemen weer?

Zijn er verder nog mensen die dezelfde wifiproblemen als in dit topic met hun Arris Connectbox hebben? We horen graag van jullie.
goedemiddag iedereen!

sinds kort valt me wifi weer regelmatig weg.. internet via de kabel blijt wel gewoon werken zoals eerder bekend was..


hoop dat er snel iets aan gedaan word!

mvg vincent van der heijden
The wifi is starting to drop off again for the past few days. I am done with Ziggo.
I will switch to another internet supplier. I suggest other users here do the same.
Enough is enough.


Also tried bridge mode ('brute force' method). Doesn't work.

Plus, Ziggo said will send me some new cables for the modem. But I don't quite trust Ziggo anymore as I have seem too much for the past two months.

What's next?

  1. ZIGGO must refund for the past two months.
  2. I will change the supplier.
The wifi is starting to drop off again for the past few days. I am done with Ziggo.
I will switch to another internet supplier. I suggest other users here do the same.
Enough is enough.
Dan lees je niet goed. Jammer.
Ik heb alles ondernomen nu werkt het, ik kijk het een maandje aan of er niks uitvalt, zo ja dan ben ik weg, heel simpel.
Ik ga niet ziggo verdedigen tot de bodem, blijkbaar jij wel.
Althans die indruk krijg ik heel erg.
Als Ziggo zijn werk niet goed doet dan zul je meer moeten ondernemen.
Bv een betere probleemstelling met overtuigende testresultaten.
Hier kan je daar hulp bij krijgen.
Zoiets kan, als je pech hebt,,bij KPN ook zo uitwerken. Maak je geen illusies.
Alles is al vervangen en gebeurd en monteurs zijn in 2 jaar tijd 5 keer geweest ook voor de coax.
Op een gegeven moment is je geduld op, ik moet helemaal niks, we betalen heel veel geld dus het moet gewoon werken simpel, bij KPN nooit zoveel gedoe gehad.
@Rolandwiegel
Een probleem kan vanzelf weg gaan. dan zit je goed.
Meestal is dat niet zo. Dan moet je iets ondernemen, om het opgelost te krijgen.

Je kunt dan simpelweg een Ziggo monteur bestellen.
Als je probleem aan Ziggo spulletjes blijkt te liggen, dan wordt dat gratis opgelost.
Anders wordt het niet voor je opgelost (probleem met eigen apparatuur in je conputernetwerk) of tegen betaling (werk aan UTP of coax-bekabeling die niet in orde is).

Zie dus maar.

Gr Han

https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/#binnen
Ik hoef niks op te lossen, ziggo moet dat doen. :)
Ik heb nu de afgelopen dagen geen issues, los van een vage uitvaller weer vandaag.
Ik hou het in de gaten.
Mocht het probleemloos gaan de komende tijd dan ben ik tevreden klant zo niet da stap ik gewoon op en ga ik naar KPN of XS4ALL, genoeg is genoeg.
@Rolandwiegel
Nee. Gewoon klant. Hoezo? Hoe heb je het weten op te lossen?
Gr Han
Ik heb geen problemen meer Han.
Maar werk je voor Ziggo?
Hi @caonima ,
Remember me?
Since the original problem seemed to be solved, I think we must
take a good look into your problem now.
An important question is:
does your Internet Connection drop or is it 'just' a Wifi problem again?
You can test this on a system that has a connection with an UTP_cable to the ConnectBox.
Does this give a stable connection, especially when the Wifi drops?

If not, then your Internet Connection needs more investigation.
Let your test result know.

Let's assume it's only the Wifi that causes problems.
In that case .............
Earlier in this discussion I gave you a suggestion for a brute force solution.
See below. This still holds.

You have bad luck, that's for sure, but don't get mad.
Otherwise you may have to move to China.

Regards Han
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
There's however also a fast brute force solution possible. Buy a decent Router with Wifi and let Ziggo put the ConnectBox in Bridge Mode; only the Cable Modem in the Box will be in use afterwards- for Internet and telephony services. You will become the boss in your network with your own Router equipment.
Not everybody will appreciate this approach. Is this something for you?

Note.
If you decide using an own Router, contact the 24/7 365:
www.ziggo.nl/chat
for a request to put your ConnectBox in Bridge Mode.
It comes back again! Shit.
Since 10 December, the wifi problem seems to be solved. Then, for the past few days, it came back and started to haunt me! Bad service! You can never imagine things like these could happen for two months! So angry. In China, company like Ziggo will be eliminated from the market immediately for this kind of bad service. Unbelievable. Feels like living a third world country.

No wifi today so far. What a nice Xmas gift from Ziggo.
Maar ik heb hier genoeg over verteld aan Ziggo...whaha

Niet aan mij. Weet dus verder van niks. Nu wel.

Ik concludeer nu: er is iets mis met de Wifi, niet met de Internetverbinding.
Hoeveel Wireless Access points heb je. Alleen van de ConnectBox?
Zo ja:
Dat is bij de meeste huizen niet genoeg. Ook omdat ie volgens Ziggo
kort moet worden aangesloten aan het centrale aansluitpunt (AOP).
Dan staat ie slecht voor de dekking van Wifi.

Op te losssen met:
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/
op een gunstige plek.
Die via het stopcontact is af te raden, wegens mogelijk gezeur. Proberen kan natuurlijk.

Voorts: Wifi kun je proberen te verbeteren:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/valt-je-wifi-weg-lees-dit-topic-22640

Tot slot nog dit:
  • als de Wifi verbindingen wegvallen uit het lijstje in bv een Phone, terwijl je dichtbij het Access Point staat (metertje ofzo), dan is er iets mis met de Wireless van het Access Point; daar moet dan op worden voortgeborduurd; laten vervangen ofzo als het apparaat van Ziggo in bruikleen is.
  • gebruik zoveel mogelijk bekabeling om gezeur met Wifi te voorkomen; Wifi is aardig voor Phones en Tablets- verder eigenlijk niet.
Han
Bij de eerste router twee maanden geleden, wel verbinding geen netwerk.
Na de monteur geen centje pijn meer, coax koppelstuk blak blah blah

Tweede router wifi viel gewoon weg uit de ether als het ware en niks knipperde verkeerd.
Bekabeld prima.

Maar ik heb hier genoeg over verteld aan Ziggo...whaha
.
Klopt.
Eerste vraag is: hoe gaat het bekabeld?
Vooral tijdens de uitval van Wifi.
Zijn de namen van de Wireless Access Points ineens verdwenen uit je Phone of Tablet lijstje?

Lastig, maar zo moet je beginnen om het probleem scherp te krijgen.
De kwestie is: valt je Ziggo Internetverbinding weg of valt alleen Wifi weg.
Dat scheelt.
Nou jij weer,
Gr Han
Ja maar ik doe ook niet moeilijk over een storing....maar als je 2 maanden aanmoddert met een monteursbezoek en het vervangen van een wandcontactdoos en een router en opeens valt je wifi weg wat eerst niet gebeurde dan ga je wel denken of je spoken ziet....
2 maanden lang...en ook compensatie gekregenvan Ziggo, dat is wel hel erg netjes.
Maar wij betalen er genoeg voor.
En als je dagelijks 6 Wifi uitvallen hebt en je hebt je internet ook weleens nodig voor je werk dan is dat behoorlijk vervelend.
Ja dat denk ik ook. Het woord 'expres' wil ik niet gaan gebruiken. Eerder 'onbeholpenheid'. Meestal weet de Helpdesk helemaal van niets, maar je kunt iemand treffen.....
Er is weinig bekend over de Update policy.
Soms zie je ineens een explosietje van gelijke klachten, hier, en denkt dan ............
wie nog meer..... is er een Update gaande die maar beter afgestopt kan worden?
Ik heb recent eens gevraagd aan een Ziggo Moderator of hier meer inzicht in is te krijgen. Dan kun je makkelijker klachten behandelen, toch?
Die weten het ook niet precies. Laat staan dat er publieke info over is.
En zo modderen we voort.

Schrale troost: de meeste klanten merken niks of klagen niet.
Dat is mij verteld door de klantenservice vorige week maar volgens mij worden we allemaal dom gehouden
Wacht even. Gaat dit wel over het probleem van dit Topic?
Dat is 1 maand geleden begonnen.
Het is volgens mij uiteindelijk opgelost.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wifi-van-de-connectbox-valt-periodiek-weg-33559/index5.html#post345132
En niet met een Update van de Firmware, vorig weekend.

Vlgs mij gaat waar jij het over hebt over iets anders.
Ben wel benieuwd naar details hierover.
Ziggo heeft vorig weekend een landelijke firmware update op de witte Router Arris gezet...
Ik heb met de klantenservice geemaild over al mij WIfi problemen.
Toen kwamen ze met dit verhaal....

Ik gaf aan dat ik wekenlang issues heb met het wifi ontvangst en waarom geven jullie dit niet aan op de website als mensen wekenlang problemen hebben? dan weten we dat tenminste....
Ja daar kon meneer geen antwoord op geven want ze wisten niet wat voor "probleem" ik had.