Beantwoord

Wifi van de Connectbox valt periodiek weg

  • 12 november 2018
  • 139 reacties
  • 23322 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

139 Reacties

Reputatie 7
@Bigbauzz - Daar ben je misschien iets op het spoor. Ik zie in de signaalhistorie wisselende resultaten op jouw modem, vooral 's avonds veel meer CCER (van 0,x% naar 18-28%) en een lagere US SNR (van 38,2dB naar 33,1dB) (voor de techneuten die meelezen).

Heb je misschien een Sony tv? Ik herinner me een paar topics daarover (bijv: deze, en deze). Alhoewel daar juist over problemen op tv wordt geklaagd hebben de apparaten wel degelijk invloed op elkaar.
Tips uit die topics: zet LNA uit en/of zet een filter tussen de TV en de signaalverdeler.

Kun je het probleem alleen reproduceren wanneer de tv aan staat? Dan hebben we de oorzaak te pakken.
Ik heb hetzelfde probleem, de WiFi valt een minuut weg en komt daarna weer terug. Internet via de kabel lijkt het wel altijd te doen. Heb al meerdere malen de Arris-box gereset en heb de kanalen van de WiFi ook meerdere malen gewijzigd. Tot nu toe heeft nog niets geholpen.
@Mark Ziggo
Helaas... Zojuist (iets voor 9) met de TV uit mijn werklaptop incl. telefoon beide tegelijk geen wifi meer, de pc met kabel wel gewoon netwerk.

Ik heb gekeken in de network logs op het modem maar daar is de laatste log van 15 november dus denk niet dat die relevant is voor dit issue aangezien het nu net weer gebeurd is.

En wat @ajharthoorn heeft gedaan heb ik ook meerdere malen gedaan, het is niet t einde van de wereld maar soms wel rete irritant.

TV is btw niet van Sony maar van HKC.

Heel vreemd allemaal.
@Mark Ziggo
En nog een keer.

Als ik in de event logs kijk van windows zie ik dit:

The system failed to register host (A or AAAA) resource records (RRs) for network adapter
with settings:

The reason the system could not register these RRs was because the update request it sent to the DNS server timed out. The most likely cause of this is that the DNS server authoritative for the name it was attempting to register or update is not running at this time.

You can manually retry DNS registration of the network adapter and its settings by typing 'ipconfig /registerdns' at the command prompt. If problems still persist, contact your DNS server or network systems administrator.

Daar tussen in staat mijn IP adres en mijn connectie mn werk. Ik heb wat getallen weggelaten.

Adapter Name : {F1******-****-*******-**************}
Host Name : computername
Primary Domain Suffix : nl.werk.com
DNS server list :
2001:***:***:******::53, 20**:**:**e**::53, 192.168.178.1
Sent update to server :
IP Address(es) :
2a02:****:2b83****:847:****:e7d9:9aa3, 192.168.178.16

Lijkt op een DNS issue.
hallo iedereen er is nu 2 maal een monteur geweest de 2e was een senior monteur en ook hij kon het probleem niet vinden.. wifi signaal blijft regelmatig weg vallen totaal dus ook niet vindbaar op dat moment

gr vincent
ik heb al 2 nieuwe arris modems gekregen zijn de nieuwste en de beste volgends Ziggo.. ik snap er echt helemaal niets meer van.. er is in me huis ook niets veranderd kwa apparatuur oid dus ik weet het echt niet meer
@Bigbauzz welke modem heb jij dan? gr vincent
@Mark Ziggo
Helaas... Zojuist (iets voor 9) met de TV uit mijn werklaptop incl. telefoon beide tegelijk geen wifi meer, de pc met kabel wel gewoon netwerk.

Ik heb gekeken in de network logs op het modem maar daar is de laatste log van 15 november dus denk niet dat die relevant is voor dit issue aangezien het nu net weer gebeurd is.

En wat @ajharthoorn heeft gedaan heb ik ook meerdere malen gedaan, het is niet t einde van de wereld maar soms wel rete irritant.

TV is btw niet van Sony maar van HKC.

Heel vreemd allemaal.


Sinds een week heb ik Ziggo, met de Arris Connect Box. Zelfde verschijnsel dat wifi meerdere keren per dag uitvalt. Of op dat moment wel bekabelde internet toegang is heb ik zo snel niet kunnen checken. Zou continu een ping op laptop (bekabeld) en op laptop/mobiel (wifi) moeten draaien om dat te controleren. Wel zie ik op de router WAN en wifi LED in wisselende combinaties knipperen. Lijkt wel of de router geheel of gedeeltelijk een herstart doet van services.

Vragen:
1)@Bigbauzz 'met de TV uit' bedoel je daarmee alleen de tv of heb je ook de MediaXL stroomloos op dat moment? Ben momenteel zelf hier bezig om wifi helemaal uit te schakelen op de MediaXL en geen netwerkkabel aan te sluiten. (Overigens verbaasd het me dat de MediaXL en de Connect Box in combinatie worden uitgeleverd door Ziggo, terwijl bekend is dat deze elkaar (kunnen) storen. En bijzonder dat afgeraden wordt om LAN/wifi te activeren op de MediaXL. Hoe kan je dan media afspelen vanaf je NAS (behalve als je een smart tv of andere mediaplayer hebt)?
2) Is er geen debug level in te stellen op de Connect Box? Met zoveel gevallen/klanten die met hetzelfde probleem zitten, moet daar toch meer op geanalyseerd kunnen worden?

'Het is niet het einde van de wereld ..'. Dat is waar, maar een haperende wifi is mateloos storend. Als je ergens in aan het werk bent kan je je connecties weer opnieuw opbouwen, je wordt onderbroken bij je werkzaamheden.
@VinnDiesel89 ik heb ook de arris connectbox.

@Blue-Ray ik heb de tv rechtstreeks op mn wifi zonder mediabox ertussen en met uit bedoel standby uit.

Maar ik heb geen flauw idee wat het veroorzaakt. Als ik mn tv met kabel verbindt heb ik geen problemen met het netwerk en valt nog wel de wifi weg op m'n smartphone en werk laptop.
Reputatie 3
Badge
@Bigbauzz wat jij beschrijft over problemen van je wifi verbinding heb ik ook ...
Verbinding valt weg en maakt een verbinding en is willekeurig moment op de dag ...


Heb je ook netwerk diagnose gedaan als je ingelogt hebt bij je CB ?

Bij mij krijg ik dit te zien:

Controle wifi status en via wifi aangesloten apparaten.
signaal sterkte is te laag.

Terwijl de meeste diveces op geen 3 meter afstand van CB aanwezig is... en geen belemmering zoals muren tussen zit.
Hoi @ice0angel

Ik heb hem zojuist gedaan maar alles komt groen uit de test.

Bij mij gebeurd het zelfs als ik er naast zit ongeveer 50 cm.

Heb zojuist in de network log gekeken en daar kwam ik wel een critical tegen:

2018-11-23 02:09:10.00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=**********3:ce:**:5b;CMTS-MAC=00:*****************=1.*;CM-VER=3.0;
@Bigbauzz Herken je de MAC adressen uit de critical logregel? Misschien nuttig om alle mac adressen van al je devices op te lijsten, incl de CB (intern en extern). Wellicht geeft dat een verdere richting om in te zoeken.

Eerlijk gezegd weet ik niet wat de melding exact impliceert (geen idee wat voor bericht er naar het MAC adres gestuurd wordt en wat er verwacht wordt).

Ik zal hier de logging ook eens doorlopen.
@Blue-Ray
Ik herken 1 mac adres en dat is die van de Arris Connectbox zelf.

Dus weet niet in hoeverre deze *critical* te maken heeft met het probleem.

Wat wel opvalt en wat ook eerder vermeld is, is dat alle apparaten er 2x in staan bij connected devices met 2 verschillende ip adressen. Ipv4 en Ipv6.
@Bigbauzz ik heb precies hetzelfde als ik de netwerk diagnose doe..

het lijkt wel of er gewoon een bug in de modem zit...