Beantwoord

Wifi van de Connectbox valt periodiek weg

• 12 november 2018
  • 139 Reacties
  • 18584x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

139 Reacties

Reputatie 7
@Bigbauzz - Daar ben je misschien iets op het spoor. Ik zie in de signaalhistorie wisselende resultaten op jouw modem, vooral 's avonds veel meer CCER (van 0,x% naar 18-28%) en een lagere US SNR (van 38,2dB naar 33,1dB) (voor de techneuten die meelezen).

Heb je misschien een Sony tv? Ik herinner me een paar topics daarover (bijv: deze, en deze). Alhoewel daar juist over problemen op tv wordt geklaagd hebben de apparaten wel degelijk invloed op elkaar.
Tips uit die topics: zet LNA uit en/of zet een filter tussen de TV en de signaalverdeler.

Kun je het probleem alleen reproduceren wanneer de tv aan staat? Dan hebben we de oorzaak te pakken.
@Mark Ziggo
Zul je zien gister geen last gehad, maar de tv ook niet aangehad... zou het wellicht daar door komen... ik ga vanavond weer testen.
Reputatie 3
Badge
Vraag is het al langer aan de gang of niet want ook herken het probleem dat wifi af en toe weg valt..
terwijl bedraad geen problemen zie ...
Dat kan ik nu niet zien, maar ik zal vanavond direct uit werk thuis even kijken 🙂.
Reputatie 7
Graag! Kun je die hier openbaar posten of staat er een hoop privé info in?
Hoi @Mark Ziggo

Jazeker, de verbinding is er gewoon nog wel via de kabel.

Maar de wifi verdwijnt gewoon eventjes en komt later weer terug.
Zowel op mijn Telefoon, Tv. Enige wat ik veranderd heb is het wifi kanaal, want met de wifi analyzer app zag ik dat het standaard op een hele drukke kanaal stond. Voor de rest zijn het fabrieksinstellingen.

Ik kan je vanavond wel even een kopie van de logbestanden geven.

Mvg,
BB
Reputatie 7
Hmm, helaas geen update meer van @VinnDiesel89. Jij ervaart hetzelfde @Bigbauzz, dat het wifi netwerk een minuut (ongeveer) helemaal niet meer zichtbaar is. Jullie hebben beide hetzelfde type modem: de Arris Connectbox.

Werkt op dat moment een bekabelde verbinding met het modem nog wel?
Zie je ook afwijkende LEDjes op het modem op dat moment?
Staat het modem op fabrieksinstellingen of heb je hierin wijzigingen gedaan?

Op kantoor heb ik ook dit modem staan, maar daarbij is me dit fenomeen nog niet opgevallen.
Hey heb je al een update?

Ik heb dit probleem namelijk ook.

Heel vervelend.
Reputatie 7
Hi @jlvandenhout
Ik ga niets voor je uitzoeken want ik ben niet werkzaam bij Ziggo, ben zelf ook maar een klant. Ik moet het ook doen met zoeken naar mogelijke oplossingen.
Reputatie 6
Badge +19
@EnergieBoy Volgens mij moet je er als klantenservice van zo'n groot bedrijf vanuit gaan dat als iemand een probleem meldt, het waarschijnlijk ook anderen aangaat. Even zoeken op "wifi valt regelmatig weg" en je ziet toch redelijk wat resultaten, zonder antwoord. Dus ga het toch maar even uitzoeken alstublieft!
1) Het probleem kan voor iedereen een andere oorzaak hebben
2) Dit is een klanten-helpen-klanten-forum waarbij Moderators (Ziggo-medewerkers) zo nu en dan onze topics doorneuzen om te kijken of ze nodig zijn.

'Wifi valt regelmatig weg', een uitgebreide (maar niet uitputtende) opsomming:
  • modem via internetkabel verbonden met Mediabox XL waardoor problemen kunnen optreden
  • slecht signaal naar het modem door 1) verouderd/defecte coaxkabel, 2) splitter, 3) AOP, 4) groene kabel van buiten, 5) wijkkast etc.
  • verstoring in de buurt door 4G-zendmast of politiebureau/brandweer/ziekenhuis met P2000-system
  • Defect modem
  • (Wifi) MAC Filtering staat op Deny List
  • verstorende router of andere apparaten die ook (Wifi)signalen uitzenden
  • en ga zo maar door.
12 wifiproblemen, 13 oorzaken 🙂
@EnergieBoy Volgens mij moet je er als klantenservice van zo'n groot bedrijf vanuit gaan dat als iemand een probleem meldt, het waarschijnlijk ook anderen aangaat. Even zoeken op "wifi valt regelmatig weg" en je ziet toch redelijk wat resultaten, zonder antwoord. Dus ga het toch maar even uitzoeken alstublieft!
Reputatie 7
Hi Vincent, welkom op onze Community! Nu ben ik wel heel benieuwd wat onze monteur heeft gedaan om het probleem bij jou op te lossen...
Dat is afwachten, want vandaag komt die. Wat die gaan doen ben ik ook benieuwd naar. Spannend hoor!
Reputatie 7
Hi Vincent, welkom op onze Community! Nu ben ik wel heel benieuwd wat onze monteur heeft gedaan om het probleem bij jou op te lossen...
Reputatie 7
Hoi @VinnDiesel89
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Goed dat je hier je probleem laat weten. Echter, het heeft eigenlijk niet zoveel zin om dit voor te leggen aan andere klanten. Jij hebt er last van en heel veel andere klanten waarschijnlijk niet. Daarom is het beter om tot morgen te wachten, dan komt er een monteur en die kan je helpen om dit probleem op te lossen. Misschien met een nieuwe modem/router of iets heel anders.

Succes in ieder geval en laat morgen nog even weten of het verholpen is 🙂