Beantwoord

Wifi van de Connectbox valt periodiek weg

  • 12 november 2018
  • 139 Reacties
  • 17389x Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

139 Reacties

@Rolandwiegel
Nee. Gewoon klant. Hoezo? Hoe heb je het weten op te lossen?
Gr Han
Ik hoef niks op te lossen, ziggo moet dat doen. :)
Ik heb nu de afgelopen dagen geen issues, los van een vage uitvaller weer vandaag.
Ik hou het in de gaten.
Mocht het probleemloos gaan de komende tijd dan ben ik tevreden klant zo niet da stap ik gewoon op en ga ik naar KPN of XS4ALL, genoeg is genoeg.
@Rolandwiegel
Een probleem kan vanzelf weg gaan. dan zit je goed.
Meestal is dat niet zo. Dan moet je iets ondernemen, om het opgelost te krijgen.

Je kunt dan simpelweg een Ziggo monteur bestellen.
Als je probleem aan Ziggo spulletjes blijkt te liggen, dan wordt dat gratis opgelost.
Anders wordt het niet voor je opgelost (probleem met eigen apparatuur in je conputernetwerk) of tegen betaling (werk aan UTP of coax-bekabeling die niet in orde is).

Zie dus maar.

Gr Han

https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/#binnen
Alles is al vervangen en gebeurd en monteurs zijn in 2 jaar tijd 5 keer geweest ook voor de coax.
Op een gegeven moment is je geduld op, ik moet helemaal niks, we betalen heel veel geld dus het moet gewoon werken simpel, bij KPN nooit zoveel gedoe gehad.
Als Ziggo zijn werk niet goed doet dan zul je meer moeten ondernemen.
Bv een betere probleemstelling met overtuigende testresultaten.
Hier kan je daar hulp bij krijgen.
Zoiets kan, als je pech hebt,,bij KPN ook zo uitwerken. Maak je geen illusies.
Ik heb alles ondernomen nu werkt het, ik kijk het een maandje aan of er niks uitvalt, zo ja dan ben ik weg, heel simpel.
Ik ga niet ziggo verdedigen tot de bodem, blijkbaar jij wel.
Althans die indruk krijg ik heel erg.
Dan lees je niet goed. Jammer.
The wifi is starting to drop off again for the past few days. I am done with Ziggo.
I will switch to another internet supplier. I suggest other users here do the same.
Enough is enough.
The wifi is starting to drop off again for the past few days. I am done with Ziggo.
I will switch to another internet supplier. I suggest other users here do the same.
Enough is enough.


Also tried bridge mode ('brute force' method). Doesn't work.

Plus, Ziggo said will send me some new cables for the modem. But I don't quite trust Ziggo anymore as I have seem too much for the past two months.

What's next?

  1. ZIGGO must refund for the past two months.
  2. I will change the supplier.
goedemiddag iedereen!

sinds kort valt me wifi weer regelmatig weg.. internet via de kabel blijt wel gewoon werken zoals eerder bekend was..


hoop dat er snel iets aan gedaan word!

mvg vincent van der heijden
Reputatie 7
Hoi @VinnDiesel89,

Sorry voor de late reactie! Hm, geen goed teken dat je hier weer regelmatig last van hebt. Sinds wanneer ervaar je deze problemen weer?

Zijn er verder nog mensen die dezelfde wifiproblemen als in dit topic met hun Arris Connectbox hebben? We horen graag van jullie.
Hoi,

Ik ervaar al een tijdje dezelfde problemen. Op verschillende momenten van de dag valt de Wifi van mijn Arris Connectbox op al mijn apparaten volledig weg. Als ik naast mijn modem sta is het Wifi netwerk ook totaal niet meer zichtbaar. Na ongeveer 30 seconden zie ik mijn Wifi lampje knipperen en na ongeveer 1 a 2 minuten word mijn netwerk weer zichtbaar voor al mijn apparaten. Ik kan dan ook weer prima verbinding maken en de snelheid en ping zijn weer optimaal.
Reputatie 7
Badge +35
@Died91
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Ik lees helaas veelal dezelfde klacht. Dit is exact dezelfde die ik ook ervaar. Ik ben inmiddels 1 1/2 jaar bezig om Ziggo ervan te overtuigen dat de connectbox waardeloos is. Ik heb nu de tweede maar het probleem blijft bestaan. Ik had een abonnement van 400 maar ben terug gegaan naar 200 aangezien de 400 consequent bleef steken rond de 180 a 230. Ook is er 2 keer een monteur bij geweest en tot twee keer toe een nieuwe connectbox mogen ontvangen. Eergisteren maar weer eens gaan bellen, want na de snelheidsverhoging kwam hij weer eens uit rond de 100. Bovenaan de trap ben ik het signaal alweer kwijt. Inmiddels heb ik het modem 5 keer verplaatst (want dat was het probleem volgens de klantenservice). Ten einde raad gisteren een Netgear Orbi aangeschaft en geïnstalleerd. Modem op bridge laten zetten, en wat dacht u.... ineens heb ik wel 250 mb downstream. En dan nog beweren dat het niet aan de slechte kwaliteit ligt van de connectbox. Ik ben gelukkig geen digibeet dus kan uiteidnelijk mijn eigen boontjes wel doppen. Maar als je overal roept dat je een "powerpromise" hebt, en deze vervolgens niet naar je klanten nakomt, dan heb je een serieus probleem. Mijn advies aan Ziggo, neem je klanten serieus. Ik ben al 20 jaar klant! Tot de connectbox een tevreden klant zullen we maar zeggen, nu moet ik het zelf oplossen met een dure oplossing. Nogmaals bedankt voor de verleende service.