Beantwoord

Wifi van de Connectbox valt periodiek weg

  • 12 november 2018
  • 139 reacties
  • 23324 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

139 Reacties

Herkenbaar probleem!
Ik had tot een aantal maanden geen probleem met WIFI nu opeens wel.
Uitvallers ook op mijn mobiel beneden, enkele meters van mijn Arris router af.
Ik wil nu mijn boven etage die open is van de eerste etage (vide) bekabelen want ik ben helemaal klaar mee.
Ik haal bij verbining 30mbit van de 40mbit, dan denk ik...de afstand valt dus wel mee.
Ik vertrouw eerlijk gezegd die Arris router niet meer en Ziggo heeft al een keer een nieuwe opgestuurd.
Ik overweeg dus ook zelf maar eeen TP link router aan te schaffen want ik word er eerlijk gezegd niet goed van met die Arris Router.
@hanh I tried turning off Wifispots. However, the wifi connection still falls away from time to time, even more frequently than before.. Now I am desperate...
@caonima
Ok. I understand your feelings. The problem is that other Ziggo customers, like me, can't help you out on this.
You'll have to wait for a Ziggo Moderater that will give an update here about a solution for the problem you and others experience on the ConnectBox. Work is in progress.........,but can take some time.

There's however also a fast brute force solution possible. Buy a decent Router with Wifi and let Ziggo put the ConnectBox in Bridge Mode; only the Cable Modem in the Box will be in use afterwards- for Internet and telephony services. You will become the boss in your network with your own Router equipment.
Not everybody will appreciate this approach. Is this something for you?
Regards, Han

Note.
If you decide using an own Router, contact the 24/7 365:
www.ziggo.nl/chat
for a request to put your ConnectBox in Bridge Mode.
Reputatie 2
Bij mij heeft uitschakelen WIFIspots ook geen effect. WIFI blijft om de zoveel tijd uitvallen.

Iets soortgelijks stond op nu.nl trouwens:

https://www.nu.nl/internet/5616074/modems-van-vodafoneziggo-klanten-herstarten-spontaan.html

Daar gaat het echter over volledig herstarten modem, terwijl het probleem nu is dat alleen de WIFI wegvalt.

Zit nu in chat met Ziggo. Had mijn Compal Connect Box nog niet retour gestuurd, dus ik ga vragen of ze daarop internet weer kunnen openzetten.
Dan stuur ik de Arris lekker weer retour
Daar gaat het echter over volledig herstarten modem, terwijl het probleem nu is dat alleen de WIFI wegvalt.

@pieterdevlaam
Ha Pieter,
Inderdaad. Is iets anders, dat ik op het Forum recent ook regelmatig langs zie komen.
Ik denk dan: wat is dit nu weer met die ConnectBox?
Niet iedereen heeft last van die Restarts (of van jouw andere probleem), anders zou de Community vastlopen door de vele meldingen, denk ik zo.

Het probleem van jou e.a. hier, is behoorlijk scherp vastgesteld.
Dat andere, met die Restarts, nog niet: is er bv een verschil tussen Compal en Arris, etc?

En zo modderen we voort. Keep up the good spirit! Het zal goed komen.
Wanneer precies? Don't ask me!
Han
Bij mij lijkt het wel te werken om de wifispots uit te zetten. Sinds gistermiddag is de wifi niet uitgevallen, dat is vrij uitzonderlijk
Misschien duurt het erg lang alvorens de Spots uit zijn..................
Een hoopvolle reaktie @rulingnose .
---------------------------------------------------------------------------------
Maybe that disabling of the Ziggo Hotspot can take 'some' time, before it can solve the problem.
This latest reaction of @rulingnose gives some hope.

Gr Han
Hoi,

Net een account hier gemaakt om dit probleem uit te zoeken, ik ontdek dan dat het probleem heel algemeen is! Ik ben net (sinds 5 november) verhuisd naar Amsterdam (dus oud-UPC gebied), en een nieuwe ConnectBox van Ziggo gekregen (ARRIS model TG2492LG-ZG) om die hier aan te sluiten (we zaten eerst in Assen, en konden ons Mediabox wel meenemen maar niet de ConnectBox die we daar gebruikten). Sinds die aangesloten is hebben we ook last van dezelfde WiFi-uitval dat door iedereen hier is omschreven. WiFi valt uit, SSID niet meer zichtbaar, en dan na twee tot drie minuten maximum komt ie weer aan. Het gebeurt vaak maar zonder regelmaat (soms elke tien minuten, soms uren voordat het weer gebeurt), en ik heb al alles geprobeerd zonder succes. Omdat mijn vaste computer ook via de WiFi op Internet is aangesloten (via een Wireless Bridge) is het heel irritant!

Nu begrijp ik dat WiFiSpots uitschakelen lijkt het probleem te verhelpen. Dat ga ik uitproberen, maar ik hoop dat het probleem op een betere manier kan worden opgelost, omdat ik graag WiFiSpots gebruik!

Wat moet ik verder doen, moet ik ook de Ziggo helpdesk inschakelen, of kan het via hier?

Groeten,
Christophe
OK, er is wat raars aan de hand: ik probeer WifiSpots uit te schakelen op de Mijn Ziggo site, maar het lukt niet. Ik zet het uit en klik op "bevestigen", maar ik krijg geen email met bevestiging, en als ik Mijn Ziggo afsluit en weer openmaak is WifiSpots gewoon weer aan! Wat is er aan de hand?
Goede vraag, misschien kan de chat je verder helpen @Tsela

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Bedankt Be rt, het lijkt nu opgelost. De bevestigingsemail is uiteindelijk wel gekomen (wel met een halfuur vertraging) en ik had toch de helpdesk gebeld om daarover te vragen. Op de mail staat dat het 24 uur kan duren voordat de wijziging op de Mijn Ziggo pagina zichtbaar is. Beetje vreemd, maar ja. "Ziggo" is verdwenen van de lijst SSIDs als ik een WiFi scan doe, dus ik ga ervan uit dat het inderdaad uit is.

Nu is het afwachten of de WiFiSpots uitzetten inderdaad helpt. In ieder geval nemen ze dit probleem serieus, dit werd afgekondigd (samen met de tijdelijke oplossing) op het bandje zelf, en de medewerker zei dat ze echt hard bezig zijn een oplossing te vinden. Nou, we zien het wel.

Groeten,
Christophe.
Ook hier sinds vorige week het steeds wegvallen van de WIFI verbinding (willekeurig) op de witte connectbox (voormalig UPC gebied), net de helpdesk gebeld en er wordt een nieuwe connectbox opgestuurt. Nog gevraagd of dit bekend is maar dit werd ontkend nu lees ik dat er heel veel klachten hierover zijn (zelfs in de krant zie ik net) , hopelijk gaat de nieuwe connectbox helpen al hoeft dit niet na de ervaringen hiervoor gelezen te hebben (wordt vervolgd).

Groet Pieter
Na ruim 24uur kan ik langzaam toch wel concluderen dat het uitzetten van de wifispots het probleem verhelpt. Wifi is nog steeds niet uitgevallen.
Ook hier dezelfde voorzichtige conclusie. Wifispots uitgezet rond de middag, tot nu toe geen uitval. Het was met name te merken met online gamen - net een paar potjes gespeeld en er was niets aan de hand. Ben dus hoopvol 🙂
Top, ga het weer aanzetten.
Ik ervaar hetzelfde probleem.

Bekabeld blijft wel werken(al werkt dat ook niet helemaal lekker, hij lijkt niet alles door te laten, Runescape valt meerdere keren per uur een minuut lang uit terwijl andere internetdiensten blijven werken en ook werkt twitch heel slecht. Speedtest is wel goed)

Klantenservice gebeld, die erkende niet dat het een vaker voorkomend probleem is, al lijkt uit de forumosts van wel. Ze gaven aan dat het vermoedelijk aan de wifi van de buren lag en dat die mij wegdrukken. Aangegeven dat ik zelf denk dat dat niet het geval is, en uiteindelijk van de vriendelijke medewerker een nieuw modem gekregen. Op het nieuwe modem bekabeld nog niet getest, maar draadloos valt wel nog steeds weg.

Wat me bij het uitvallen van draadloos zojuist opgevallen is(heb het net weer ervaren), is dat als ik inlog op het modem, hij "denkt" dat het een eerste installatie is. Hij vraagt me het wachtwoord in te geven en dat die onderop de box staat terwijl ik moet inloggen met het wachtwoord dat ik zelf gemaakt heb. Vervolgens geeft hij aan dat ik het SSID en wachtwoord kan wijzigen.

Ik hoop dat dit probleem snel opgelost kan worden. Ik vind het vervelend dat ik vooral bij het gamen niet kan vertrouwen op mijn netwerk.

Ik ga proberen de netwerknaam van 5ghz te wijzigen, in de hoop dat dat het probleem oplost.
Ook bij mij valt de wifi telkens weer naar 25 mbit vorige week is de monteur geweest en toen bleek dat ef een kast in de straat was aan gereden door een auto,en was het een en ander beschadigd,de kast is vernieuwd,en de wifi weer boven de 60 mbit,toch tekens moet ik telkens de witte ziggo modem herstarten om dat de wifi terugvalt.
Ziggo heeft vorig weekend een landelijke firmware update op de witte Router Arris gezet...
Ik heb met de klantenservice geemaild over al mij WIfi problemen.
Toen kwamen ze met dit verhaal....

Ik gaf aan dat ik wekenlang issues heb met het wifi ontvangst en waarom geven jullie dit niet aan op de website als mensen wekenlang problemen hebben? dan weten we dat tenminste....
Ja daar kon meneer geen antwoord op geven want ze wisten niet wat voor "probleem" ik had.
Wacht even. Gaat dit wel over het probleem van dit Topic?
Dat is 1 maand geleden begonnen.
Het is volgens mij uiteindelijk opgelost.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wifi-van-de-connectbox-valt-periodiek-weg-33559/index5.html#post345132
En niet met een Update van de Firmware, vorig weekend.

Vlgs mij gaat waar jij het over hebt over iets anders.
Ben wel benieuwd naar details hierover.
Dat is mij verteld door de klantenservice vorige week maar volgens mij worden we allemaal dom gehouden
Ja dat denk ik ook. Het woord 'expres' wil ik niet gaan gebruiken. Eerder 'onbeholpenheid'. Meestal weet de Helpdesk helemaal van niets, maar je kunt iemand treffen.....
Er is weinig bekend over de Update policy.
Soms zie je ineens een explosietje van gelijke klachten, hier, en denkt dan ............
wie nog meer..... is er een Update gaande die maar beter afgestopt kan worden?
Ik heb recent eens gevraagd aan een Ziggo Moderator of hier meer inzicht in is te krijgen. Dan kun je makkelijker klachten behandelen, toch?
Die weten het ook niet precies. Laat staan dat er publieke info over is.
En zo modderen we voort.

Schrale troost: de meeste klanten merken niks of klagen niet.
Ja maar ik doe ook niet moeilijk over een storing....maar als je 2 maanden aanmoddert met een monteursbezoek en het vervangen van een wandcontactdoos en een router en opeens valt je wifi weg wat eerst niet gebeurde dan ga je wel denken of je spoken ziet....
2 maanden lang...en ook compensatie gekregenvan Ziggo, dat is wel hel erg netjes.
Maar wij betalen er genoeg voor.
En als je dagelijks 6 Wifi uitvallen hebt en je hebt je internet ook weleens nodig voor je werk dan is dat behoorlijk vervelend.
Klopt.
Eerste vraag is: hoe gaat het bekabeld?
Vooral tijdens de uitval van Wifi.
Zijn de namen van de Wireless Access Points ineens verdwenen uit je Phone of Tablet lijstje?

Lastig, maar zo moet je beginnen om het probleem scherp te krijgen.
De kwestie is: valt je Ziggo Internetverbinding weg of valt alleen Wifi weg.
Dat scheelt.
Nou jij weer,
Gr Han
Bij de eerste router twee maanden geleden, wel verbinding geen netwerk.
Na de monteur geen centje pijn meer, coax koppelstuk blak blah blah

Tweede router wifi viel gewoon weg uit de ether als het ware en niks knipperde verkeerd.
Bekabeld prima.

Maar ik heb hier genoeg over verteld aan Ziggo...whaha
.
@Died91
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Maar ik heb hier genoeg over verteld aan Ziggo...whaha

Niet aan mij. Weet dus verder van niks. Nu wel.

Ik concludeer nu: er is iets mis met de Wifi, niet met de Internetverbinding.
Hoeveel Wireless Access points heb je. Alleen van de ConnectBox?
Zo ja:
Dat is bij de meeste huizen niet genoeg. Ook omdat ie volgens Ziggo
kort moet worden aangesloten aan het centrale aansluitpunt (AOP).
Dan staat ie slecht voor de dekking van Wifi.

Op te losssen met:
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/
op een gunstige plek.
Die via het stopcontact is af te raden, wegens mogelijk gezeur. Proberen kan natuurlijk.

Voorts: Wifi kun je proberen te verbeteren:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/valt-je-wifi-weg-lees-dit-topic-22640

Tot slot nog dit:
  • als de Wifi verbindingen wegvallen uit het lijstje in bv een Phone, terwijl je dichtbij het Access Point staat (metertje ofzo), dan is er iets mis met de Wireless van het Access Point; daar moet dan op worden voortgeborduurd; laten vervangen ofzo als het apparaat van Ziggo in bruikleen is.
  • gebruik zoveel mogelijk bekabeling om gezeur met Wifi te voorkomen; Wifi is aardig voor Phones en Tablets- verder eigenlijk niet.
Han