Beantwoord

Wifi van de Connectbox valt periodiek weg

  • 12 november 2018
  • 139 reacties
  • 23322 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

139 Reacties

@Be rt Bedankt.

De bovenste groene kabel is hoe Ziggo het huis binnenkomt (meterkast in de gang). Vervolgens een splitter waarbij de witte kabel naar boven gaat, en het vervolg van de groene kabel richting het modem die in het TV-meubel staat in de huiskamer.


In de TV_meubel komt de groene kabel (van bovenstaande foto) op onderstaande foto binnen. Hieruit is de witte kabel direct met de connectbox verbonden en de zwarte kabel met de mediabox.

Dat ziet er niet uit zoals het er uit moet zien, bij binnenkomst in je huis moet een AOP zitten die allerlei signalen buitenhoudt en een goede verbinding waarborgt.

Chat met Ziggo en plaats daar ok de link met de foto's: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wifi-van-de-connectbox-valt-periodiek-weg-33559?postid=338853

Dan komt een monteur gratis de boel op orde maken in het eerste deel, de rest kan mogelijk voor je eigen kosten zijn, maar de monteur kan het voor kostprijs oplossen.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Reputatie 7
@VinnDiesel89 @Bigbauzz @ice0angel @ajharthoorn @Blue-Ray @TnV @Lvinus

Hoi allemaal, jullie hebben allemaal de Arris Connectbox. Deze heb ik bekeken en ik zie in ieder geval één overeenkomst: jullie hebben de SSID's (wifi netwerknamen) van het 2.4 en het 5GHz netwerk exact gelijk ingesteld.

Zouden jullie de naam van de beide netwerken verschillend in kunnen stellen (bijv: "Wifi netwerk" en "Wifi netwerk 5G")? Een stap-voor-stap handleiding vind je hier. Ik ben benieuwd of dat het probleem oplost.


Verder zie ik bij sommige van jullie wat signaalproblemen, maar niet bij iedereen. Laten we deze niet in dit topic afhandelen, want ik denk niet dat dit met elkaar te maken heeft. Ik noem ze hier wel even:
@Bigbauzz - 'S avonds blijft het signaal bij jou inzakken terwijl het overdag prima is, lijkt me verstandig om 's avonds een keer een monteur bij je langs te sturen.
@Blue-Ray - Dramatische verbinding tussen ons en jouw modem. Je bent net nieuwe klant dus maak snel een afspraak met een monteur onder de installatiegarantie.
@Lvinus - Jouw US TX is aan de hoge kant (52,5dBmV) en je hoofdaansluiting ziet er niet origineel uit (splitter tussen groene kabels?), een monteur lijkt me verstandig.
@Mark Ziggo Ik krijg vandaag of morgen een nieuw modem. Mocht dit nog geen oplossing zijn dan zal ik de namen van beide netwerken even wijzigen. Het zou toch wel gewoon mogelijk moeten zijn om dezelfde netwerknaam te hanteren?
@ajharthoorn schreef: "Het zou toch wel gewoon mogelijk moeten zijn om dezelfde netwerknaam te hanteren? "

Nee, helaas werkt dit niet goed met allerlei Wifi adapters en systemen in de vele verschillende telefoons/PC's/laptops/tablets.

Er zijn een aantal merken en Wifi adapter fabrikanten en computer bouwers die wel deze standaard aanhouden, maar dit zijn meestal de gevestigde merken en betere laptops/computers/telefoons/tablets.

Ik heb hier alles nu op één naam en dat werkt goed hier met Nokia Microsoft Windows telefoons en HP en Acer laptops op Windows 10.

Ik lees heel veel op dit forum dat het niet werkt met dezelfde naam en dat de splitsing van 2,4 en 5 de oplossing is.
Veel apparatuur kan ook niet omgaan met vreemde tekens in de SSID naam of in de beveiligingssleutel.
Je kunt ook proberen om eerst in de SSID naam en de beveiligingssleutel alleen Hoofletters, kleine letters en cijfers te gebruiken, geen spaties of vreemde tekens.
Ik heb de 2,4 ghz uitgezet, sindsdien geen problemen meer.
Ik heb de SSID van mijn 5 GHz netwerk afwijkend gemaakt van die van 2,4 GHz netwerk.
Afwachten of dit positief resultaat gaat hebben.

Zojuist een afspraak gemaakt voor een monteur.

Overigens is mijn aansluiting in de meterkast vergelijkbaar met die van Lvinus. Groene coax van buiten aangesloten op splitter. Geen andere AOP aanwezig in de meterkast. De monteur zal het wel gaan fixen.
@Mark Ziggo
Ik heb de namen even verschillend gemaakt, maar dan keert het probleem weer terug.

Zodra ik de 2,4 Ghz uitzet heb ik geen problemen.

ps: In de avond merk ik trouwens niks van dat inzakken.
Hier ook na het aanpassen van de SSID name nog steeds last van wegvallende wifi netwerk.

Ik ga nu ook proberen om of 2,4 GHz of 5 GHz actief te hebben.
@Blue-Ray
Pfff ik was iets te voorbarig zojuist viel de wifi weer uit, met 2,4Ghz uit... Dus ik heb nu echt helemaal geen idee meer wat de oorzaak zou kunnen zijn...
Ik ervaar hetzelfde probleem.

Bekabeld blijft wel werken(al werkt dat ook niet helemaal lekker, hij lijkt niet alles door te laten, Runescape valt meerdere keren per uur een minuut lang uit terwijl andere internetdiensten blijven werken en ook werkt twitch heel slecht. Speedtest is wel goed)

Klantenservice gebeld, die erkende niet dat het een vaker voorkomend probleem is, al lijkt uit de forumosts van wel. Ze gaven aan dat het vermoedelijk aan de wifi van de buren lag en dat die mij wegdrukken. Aangegeven dat ik zelf denk dat dat niet het geval is, en uiteindelijk van de vriendelijke medewerker een nieuw modem gekregen. Op het nieuwe modem bekabeld nog niet getest, maar draadloos valt wel nog steeds weg.

Wat me bij het uitvallen van draadloos zojuist opgevallen is(heb het net weer ervaren), is dat als ik inlog op het modem, hij "denkt" dat het een eerste installatie is. Hij vraagt me het wachtwoord in te geven en dat die onderop de box staat terwijl ik moet inloggen met het wachtwoord dat ik zelf gemaakt heb. Vervolgens geeft hij aan dat ik het SSID en wachtwoord kan wijzigen.

Ik hoop dat dit probleem snel opgelost kan worden. Ik vind het vervelend dat ik vooral bij het gamen niet kan vertrouwen op mijn netwerk.

Ik ga proberen de netwerknaam van 5ghz te wijzigen, in de hoop dat dat het probleem oplost.
Reputatie 7
Aan de anderen met problemen: plaats eens schermprints van alle status schermen van het modem. Daar valt uit af te leiden of er sprake is van een signaalprobleem of dat er iets anders aan de hand is.
@ArChie.DVB

[h4]Downstream bonded channels[/h4]
ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)SNR (dB)ModulationChannel ID13067500008.938256 qam124587500009.138256 qam2034507500009.438256 qam1944427500009.538256 qam1854347500009.838256 qam1764267500009.938256 qam1674187500009.838256 qam1584107500009.638256 qam1494027500009.538256 qam1310394750000938256 qam12113867500009.338256 qam11123787500009.438256 qam10133707500009.538256 qam9143627500009.938256 qam8153547500009.638256 qam7163467500009.638256 qam6173387500009.538256 qam518330750000938256 qam4193227500008.938256 qam3203147500008.938256 qam2

[h4]Downstream bonded channels[/h4]
ChannelLocked StatusRxMER (dB)Pre RS ErrorsPost RS Errors1Locked38.918002Locked38.653103Locked38.930104Locked38.931105Locked38.934106Locked38.931007Locked38.931808Locked38.934109Locked38.9311010Locked38.6294011Locked38.9277012Locked38.9360013Locked38.9238014Locked38.9203015Locked38.6225016Locked38.6222017Locked38.9209018Locked38.6201019Locked38.6236020Locked38.62250

[h4]Upstream bonded channels[/h4]
ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulationChannel ID14400000041.5512064 qam323710000041.5512064 qam433180000042256064 qam545090000042512064 qam255780000043512064 qam162860000042.8256064 qam6

[h4]Upstream bonded channels[/h4]
ChannelChannel TypeT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts1ATDMA002702ATDMA0042313ATDMA001604ATDMA001705ATDMA002206ATDMA00200

[h4]General Configuration[/h4]
Network accessAllowed
Maximum Number of CPEs2
Baseline PrivacyEnabled
DOCSIS ModeDocsis30
Config fileinternet200_20_v6.bin


[h4]Primary Downstream Service Flow[/h4]
SFID528506906Max Traffic Rate214000000Max Traffic Burst42600Min Traffic Rate0

[h4]Primary Upstream Service Flow[/h4]
SFID528498713Max Traffic Rate21400000Max Traffic Burst42600Min Traffic Rate0Max Concatenated Burst42600Scheduling TypeBestEffort

Cable Modem StatusItemStatusCommentsAcquired Downstream Channel (Hz)306750000
Locked
Ranged Upstream Channel (Hz)44000000
Locked
Provisioning StateOnline

Reputatie 7
@Bigbauzz Helaas is deze kopie zo nagenoeg onleesbaar waardoor het niet mogelijk is om er iets over te zeggen.
@ArChie.DVB voor de rest is er niks wat iets aangeeft.

Ziggo moet iets kunnen aflezen nee? Het gebeurd bij steeds meer gebruikers t lijkt op een problem icm connectbox.
Reputatie 3
Badge
Ook hier de 2.5G en 5G de namen veranderd door 2 verschillende namen de situatie die ik eerder geschets hebt blijft bestaan.

Wat mijn zorgen baat dat ik voor de verhuizing ook een CB heb gehad en er nooit problemen mee hebt gehad...

Ben dan ook nieuwsgierig wat de serie nr: van de CB zijn ivm er telkens meer mensen aansluiten met de zelfde probleem zou best wel eens kunnen dat het om de zelfde series reeks geproduceerde CB zijn.
@Bigbauzz Heb je het modem achter een versterker hangen?
Reputatie 7

Heel veel informatie maar ik ga even terug naar het probleem waar dit topic mee begon. Wegvallende wifi.

Heb je er ook aan gedacht dat een modem op het moment dat deze als gevolg van een reset van de kabel interface misschien ook de WLAN adapter tijdens de reset uitschakelt tot er weer een werkende internet verbinding is?

Voor wie af en toe een T3 foutmelding in zijn modem ziet staan. Ik zou me er niet druk om maken. Mocht je dagelijks een hele berg van deze T3 foutmeldingen zien dan zou ik even bij de klantenservice langs gaan om je signaal te laten controleren.

Tja, ze hebben kennelijk bij CableLabs besloten om dergelijke DOCSIS foutmeldingen voor de grap verplicht het level Critical te geven?
Reputatie 6
Badge +8

Heel veel informatie maar ik ga even terug naar het probleem waar dit topic mee begon. Wegvallende wifi.Heb je er ook aan gedacht dat een modem op het moment dat deze als gevolg van een reset van de kabel interface misschien ook de WLAN adapter tijdens de reset uitschakelt tot er weer een werkende internet verbinding is?


Volgens mij heb ik het niet over een reset gehad. Maar het klopt wel; als je modem reset of opnieuw opstart dan je wifi dus ook. Maar dit is niet specifiek voor wifi.

Voor wie af en toe een T3 foutmelding in zijn modem ziet staan. Ik zou me er niet druk om maken. Mocht je dagelijks een hele berg van deze T3 foutmeldingen zien dan zou ik even bij de klantenservice langs gaan om je signaal te laten controleren.
Tja, ze hebben kennelijk bij CableLabs besloten om dergelijke DOCSIS foutmeldingen voor de grap verplicht het level Critical te geven?


Een T3 foutmelding betekend dat deze geen antwoord krijgt vanuit het CMTS. Dit wordt vaak door ruis op het signaal veroorzaakt; veelal op de upstream. Het modem zal dan opnieuw een verzoek naar het CMTS sturen. Dit gebeurt in een fractie van een seconde. Als het modem dan wel verbinding krijgt zal de T3 zich niet herhalen en is er dus niet zoveel aan de hand. Is er veel ruis op de lijn dan zullen de T3's zeker vaker voorkomen en zal er geschakeld moeten worden. Dat betekend vaak een monteur.
@Mark Ziggo Ik heb het nieuwe modem vandaag geïnstalleerd, netwerken van 2.4 en 5 allebei een aparte naam gegeven & kanalen handmatig vastgezet, echter valt de WiFi nog steeds af en toe uit. Het bekabelde netwerk netwerk blijft wel gewoon functioneren.

Is dit type modem het enige modem wat er bij Ziggo wordt gebruikt of zijn er nog andere types?
@Mark Ziggo Ook ik heb er sinds een maand last van dat WiFi uitvalt op al mijn devices en bedraad blijft werken en ook ik woon in exUPC gebied. Sinds een maand ook de simpele mediabox (omdat ik Movies en Series L gratis kon krijgen via Vodafone en On demand niet werkt in UPC gebied op een CI+ kaartje) gekregen, maar kan me nauwelijks voorstellen dat dat verband met elkaar heeft.
Bottomline: WiFi heeft perfect gewerkt tot ongeveer maand geleden. Wat is ongeveer de response tijd van het uitzoeken van een incident en dat je dus een update kan geven?
Reputatie 3
Badge
Heb mijn "oude" router maar uit de kast gehaald om te kijken als het zelfde euvel hebt.
en wifi van CB uit gezet, nu iets meer dan 24h verder nog geen onder breking gehad van het wifi signaal zowel op 2.4G als 5G .

De oplossingen die wordt aangedragen zijn niet de oplossingen voor het weg vallen van de wifi en zit daarom ook wer aan te denken om naast de modem gewoon weer een Router te behouden als standaard config.

Het probleem: de 2.4 en 5Ghz wifi netwerken vallen gelijktijdig weg en zijn dan niet meer zichtbaar in de lijst met beschikbare netwerken, terwijl bekabeld internet blijft werken.
Alle voorbeelden tot nu toe komen uit voormalig UPC gebied en hebben allemaal een Arris Connectbox, verdere overéénkomsten heb ik nog niet kunnen ontdekken.


Ook hier hetzelfde probleem: ex-UPC gebied, Arris Connectbox, beide netwerken (verschillend benaamd) vallen meermaals per dag voor 30 sec - 1 min uit, ook ongeveer sinds een maand. Ben benieuwd naar verdere updates... en wacht nog even met helpdesk bellen, anders loopt het onnodig uit op een nieuw modem.
Reputatie 3
Badge
Vandaag monteur langs geweest en CB Arris om geruild voor compal box in de hoop nu wel goed blijft doen ook de monteur had er ook over dat hij veel problemen herkent met weg vallende wifi signaal.
Klopt het dat je bij verbonden apparaten specifiek bij wifi apparaat 2x in de lijst staat ?
bij bij bedraad staat aangesloten apparaat 1x :/

Ik heb gisteren Ziggo aan de lijn gehad en heb aangegeven dat dit bij mij ook het geval is. Is het bij jou ook zo dat er zowel een IPv4 als IPv6 adres aan alle WiFi apparaten wordt uitgegeven?
Ik kreeg te horen dat dit niet de bedoeling is. Wellicht heeft dit er dus ook mee te maken.

Ze nemen dit nu in ieder geval mee in het onderzoek.

Mij is verteld te wachten tot woensdag. Als er dan nog geen verbetering is, bel ik weer en zal ik het hier laten weten.