Beantwoord

Wifi van de Connectbox valt periodiek weg

  • 12 november 2018
  • 139 reacties
  • 22523 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

139 Reacties

Hoi @ice0angel

Ik heb hem zojuist gedaan maar alles komt groen uit de test.

Bij mij gebeurd het zelfs als ik er naast zit ongeveer 50 cm.

Heb zojuist in de network log gekeken en daar kwam ik wel een critical tegen:

2018-11-23 02:09:10.00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=**********3:ce:**:5b;CMTS-MAC=00:*****************=1.*;CM-VER=3.0;
@Bigbauzz Herken je de MAC adressen uit de critical logregel? Misschien nuttig om alle mac adressen van al je devices op te lijsten, incl de CB (intern en extern). Wellicht geeft dat een verdere richting om in te zoeken.

Eerlijk gezegd weet ik niet wat de melding exact impliceert (geen idee wat voor bericht er naar het MAC adres gestuurd wordt en wat er verwacht wordt).

Ik zal hier de logging ook eens doorlopen.
@Blue-Ray
Ik herken 1 mac adres en dat is die van de Arris Connectbox zelf.

Dus weet niet in hoeverre deze *critical* te maken heeft met het probleem.

Wat wel opvalt en wat ook eerder vermeld is, is dat alle apparaten er 2x in staan bij connected devices met 2 verschillende ip adressen. Ipv4 en Ipv6.
@Bigbauzz ik heb precies hetzelfde als ik de netwerk diagnose doe..

het lijkt wel of er gewoon een bug in de modem zit...
Ik heb zojuist ook een ticket geopend over precies hetzelfde probleem met de connect box. het is vreemd volgensmij is dit probleem al veel langer bekent. vrienden van me hebben ook zo'n box en hebben al meer dan een jaar het probleem.
Ik heb precies hetzelfde probleem met de connect box. 6 maanden lang geen enkel probleem gehad (sinds ik er woon) en de afgelopen dagen valt continu de wifi voor een minuut ongeveer weg en komt vervolgens weer terug.
Gezien het feit dat de laatste dagen blijkbaar ook anderen hier last van hebben, en ik daarnaast niks heb veranderd in huis, lijkt het niet aan mijn bekabeling o.i.d. te liggen. Ook heb ik de afgelopen dagen/weken geregeld een ziggo busje gezien bij de wijkkast die met bekabeling e.d. bezig was. Wellicht heeft dit er mee te maken? Betreft het plaatsje Heinenoord by the way (Hoeksche Waard)
Reputatie 7
Is er toevallig recent onderhoud geweest? Plaats eens schermprints van alle status schermen van het modem.
Met status schermen bedoeld @ArChie.DVB je downstream en upstream en log pagina's uit je modem.

Is er toevallig recent onderhoud geweest? Plaats eens schermprints van alle status schermen van het modem.
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
[h4]Gebundelde downstream-kanalen[/h4]
KanaalFrequentie (Hz)Vermogen (dBmV)SNR (dB)ModulatieKanaalnummer1730000000-0.238256 qam82858000000-2.737256 qam243850000000-2.437256 qam234842000000-2.237256 qam225834000000-2.237256 qam216826000000-2.437256 qam207786000000-138256 qam158778000000-138256 qam149770000000-0.938256 qam1310762000000-0.738256 qam1211754000000-0.238256 qam1112746000000-0.238256 qam1013738000000038256 qam9146740000000.738256 qam115722000000038256 qam716714000000038256 qam617706000000038256 qam518698000000-0.238256 qam419690000000038256 qam3206820000000.738256 qam2

[h4]Gebundelde downstream-kanalen[/h4]
KanaalLocked StatusSNR (dB)Pre Reed Solomon ErrorsPost Reed Solomon Errors1Locked38.9602Locked37.6203Locked37.3704Locked37.3617989485Locked37.654499807486Locked37.6407Locked38.6508Locked38.6409Locked38.95010Locked38.94011Locked38.68012Locked38.94013Locked38.96014Locked38.95015Locked38.66016Locked38.65017Locked38.97018Locked38.95019Locked38.97020Locked38.980

[h4]Gebundelde upstream-kanalen[/h4]
KanaalFrequentie (Hz)Vermogen (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulatieKanaalnummer15780000053.3512064 qam722860000051.5256064 qam1233180000052256064 qam1143710000052512064 qam1054400000053.3512064 qam965090000053.3512064 qam8

[h4]Gebundelde upstream-kanalen[/h4]
KanaalKanaal soortT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts1ATDMA00002ATDMA00003ATDMA00104ATDMA00005ATDMA00106ATDMA0000

[h4]Netwerk historie[/h4]
TijdPrioriteitOmschrijving2018-11-22 15:39:28.00Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:47:c8:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:d5:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;2018-11-22 19:50:04.00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:47:c8:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:d5:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;2018-11-22 20:38:56.00Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:47:c8:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:d5:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;2018-11-22 20:40:24.00Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:47:c8:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:d5:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;2018-11-22 20:40:30.00Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:47:c8:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:d5:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;2018-11-22 21:25:12.00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:47:c8:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:d5:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;2018-11-22 21:52:29.00Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:47:c8:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:d5:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;2018-11-23 00:01:23.00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:47:c8:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:d5:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;2018-11-23 01:30:10.00Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:47:c8:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:d5:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;2018-11-23 03:48:03.00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:47:c8:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:d5:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;2018-11-23 21:21:27.00Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:47:c8:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:d5:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;2018-11-23 22:05:53.00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:47:c8:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:d5:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;2018-11-24 13:33:47.00Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:47:c8:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:d5:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;2018-11-24 14:29:07.00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:47:c8:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:d5:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;2018-11-24 14:30:31.00Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:47:c8:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:d5:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;2018-11-24 19:58:22.00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:47:c8:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:d5:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;2018-11-25 09:38:23.00noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:47:c8:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:d5:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;2018-11-25 10:49:13.00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:47:c8:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:d5:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;2018-11-25 11:19:59.00Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:47:c8:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:d5:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;2018-11-25 15:22:18.00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:47:c8:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:d5:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Schermprinten:

Reputatie 7
De ondertussen bekende problemen als gevolg van 4G interferentie na de aanpassing van het frequentieplan door Ziggo in jouw regio. Over het algemeen valt ook hier weer op dat de signaal sterkte van juist downstream kanalen op de frequenties die gevoelig zijn voor 4G interferentie lager is dan de overige downstream kanalen. Jammer dat Ziggo daar uit zichzelf niets aan doet. Het zou ondertussen toch bekend moeten zijn bij Ziggo dat dit vragen om problemen is? Ook bijzonder is dat Ziggo nogal eens meldt dat ze hun netwerk actief monitoren, maar dan vallen dit soort problemen bij klanten na onderhoud ze kennelijk niet op. Moeten we daaruit concluderen dat het ze aan kennis ontbreekt om dit juist te kunnen interpreteren of hebben ze de verkeerde middelen?
Bedankt voor je antwoord. Ik begrijp dat ik dit dus niet kan oplossen? Moet ik contact opnemen met Ziggo?
Reputatie 7
Ik zou refereren aan het onderhoud en Ziggo dit laten oplossen. Men heeft het één en ander veranderd en is er als zodanig ook voor verantwoordelijkheid om problemen als gevolg van die aanpassingen op te lossen.
Je upstream kanalen van je modem zijn veel te hoog. @Lvinus
Er zit een ergens obstructie tussen je modem en Ziggo.

Dit hoort onder de 49 dBmV te zijn.

Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters erop?
En de aansluiting naar je modem toe?
@Lvinus Vervolg op bericht hierboven.

Je kunt het best contact opnemen met Ziggo via de chat en dan deze link ook delen, daar is duidelijk te zien dat er een upstream blokkade ergens is, dat kan bij je thuis zijn, maar ook in de straatkast: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wifi-van-de-connectbox-valt-periodiek-weg-33559?postid=338783

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
@Be rt Bedankt.

De bovenste groene kabel is hoe Ziggo het huis binnenkomt (meterkast in de gang). Vervolgens een splitter waarbij de witte kabel naar boven gaat, en het vervolg van de groene kabel richting het modem die in het TV-meubel staat in de huiskamer.


In de TV_meubel komt de groene kabel (van bovenstaande foto) op onderstaande foto binnen. Hieruit is de witte kabel direct met de connectbox verbonden en de zwarte kabel met de mediabox.

Dat ziet er niet uit zoals het er uit moet zien, bij binnenkomst in je huis moet een AOP zitten die allerlei signalen buitenhoudt en een goede verbinding waarborgt.

Chat met Ziggo en plaats daar ok de link met de foto's: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wifi-van-de-connectbox-valt-periodiek-weg-33559?postid=338853

Dan komt een monteur gratis de boel op orde maken in het eerste deel, de rest kan mogelijk voor je eigen kosten zijn, maar de monteur kan het voor kostprijs oplossen.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Reputatie 7
@VinnDiesel89 @Bigbauzz @ice0angel @ajharthoorn @Blue-Ray @TnV @Lvinus

Hoi allemaal, jullie hebben allemaal de Arris Connectbox. Deze heb ik bekeken en ik zie in ieder geval één overeenkomst: jullie hebben de SSID's (wifi netwerknamen) van het 2.4 en het 5GHz netwerk exact gelijk ingesteld.

Zouden jullie de naam van de beide netwerken verschillend in kunnen stellen (bijv: "Wifi netwerk" en "Wifi netwerk 5G")? Een stap-voor-stap handleiding vind je hier. Ik ben benieuwd of dat het probleem oplost.


Verder zie ik bij sommige van jullie wat signaalproblemen, maar niet bij iedereen. Laten we deze niet in dit topic afhandelen, want ik denk niet dat dit met elkaar te maken heeft. Ik noem ze hier wel even:
@Bigbauzz - 'S avonds blijft het signaal bij jou inzakken terwijl het overdag prima is, lijkt me verstandig om 's avonds een keer een monteur bij je langs te sturen.
@Blue-Ray - Dramatische verbinding tussen ons en jouw modem. Je bent net nieuwe klant dus maak snel een afspraak met een monteur onder de installatiegarantie.
@Lvinus - Jouw US TX is aan de hoge kant (52,5dBmV) en je hoofdaansluiting ziet er niet origineel uit (splitter tussen groene kabels?), een monteur lijkt me verstandig.
@Mark Ziggo Ik krijg vandaag of morgen een nieuw modem. Mocht dit nog geen oplossing zijn dan zal ik de namen van beide netwerken even wijzigen. Het zou toch wel gewoon mogelijk moeten zijn om dezelfde netwerknaam te hanteren?
@ajharthoorn schreef: "Het zou toch wel gewoon mogelijk moeten zijn om dezelfde netwerknaam te hanteren? "

Nee, helaas werkt dit niet goed met allerlei Wifi adapters en systemen in de vele verschillende telefoons/PC's/laptops/tablets.

Er zijn een aantal merken en Wifi adapter fabrikanten en computer bouwers die wel deze standaard aanhouden, maar dit zijn meestal de gevestigde merken en betere laptops/computers/telefoons/tablets.

Ik heb hier alles nu op één naam en dat werkt goed hier met Nokia Microsoft Windows telefoons en HP en Acer laptops op Windows 10.

Ik lees heel veel op dit forum dat het niet werkt met dezelfde naam en dat de splitsing van 2,4 en 5 de oplossing is.
Veel apparatuur kan ook niet omgaan met vreemde tekens in de SSID naam of in de beveiligingssleutel.
Je kunt ook proberen om eerst in de SSID naam en de beveiligingssleutel alleen Hoofletters, kleine letters en cijfers te gebruiken, geen spaties of vreemde tekens.
Ik heb de 2,4 ghz uitgezet, sindsdien geen problemen meer.
Ik heb de SSID van mijn 5 GHz netwerk afwijkend gemaakt van die van 2,4 GHz netwerk.
Afwachten of dit positief resultaat gaat hebben.

Zojuist een afspraak gemaakt voor een monteur.

Overigens is mijn aansluiting in de meterkast vergelijkbaar met die van Lvinus. Groene coax van buiten aangesloten op splitter. Geen andere AOP aanwezig in de meterkast. De monteur zal het wel gaan fixen.
@Mark Ziggo
Ik heb de namen even verschillend gemaakt, maar dan keert het probleem weer terug.

Zodra ik de 2,4 Ghz uitzet heb ik geen problemen.

ps: In de avond merk ik trouwens niks van dat inzakken.
Hier ook na het aanpassen van de SSID name nog steeds last van wegvallende wifi netwerk.

Ik ga nu ook proberen om of 2,4 GHz of 5 GHz actief te hebben.
@Blue-Ray
Pfff ik was iets te voorbarig zojuist viel de wifi weer uit, met 2,4Ghz uit... Dus ik heb nu echt helemaal geen idee meer wat de oorzaak zou kunnen zijn...