Beantwoord

Wifi valt steeds weg

• 16 april 2020
  • 7 reacties
  • 5085 keer bekeken

Badge

Hi! Sinds afgelopen maandagmiddag valt, vooral in de middag, de WiFi steeds weg. Op de Connectbox knippert het WiFi symbool dan groen en opeens dan weer verbonden. Het is niet constant maar afgelopen dagen vanaf een uur of 9 in de ochtend en daarbij de gehele middag deze uitvallingen. Vanmiddag was het heel erg, iedere 5 minuten ging ie van de Wi-Fi af. Op de website staat dat er geen storingen of werkzaamheden zijn, kan het te maken hebben met dat iedereen thuis werkt en daardoor het WiFi netwerk overbelast is? Ik werk al vanaf 16 maart thuis maar heb deze problemen niet eerder gehad. Alvast bedankt voor de reactie!

icon

Best beantwoord door Paul Ziggo 17 april 2020, 15:25

Welkom op de Community @MKos !

Ik zie dat @Jan F. je al hele goede tips gegeven heeft om de Wifi te verbeteren. Via deze pagina kun je ook de gratis Wifi Assistant App downloaden en installeren. Zodoende kun je op alle plekken in je woning controleren hoe de Wifi verbeterd kan worden. Succes met de tips die gegevens zijn:wink:
Als je nog vragen hebt, laat het gerust onder dit topic weten. 

Wil je zelf kanalen wijzigen op de Connectbox? Bekijk dan deze video:

Bekijk origineel

7 Reacties

Uw wifi netwerk kan interferentie vertonen met het wifi netwerk van andere gebruikers in uw direct omgeving. Nu met het vele thuiswerken zullen er veel mensen bezig zijn hun eigen wifi netwerk zo goed mogelijk te maken, zonder dat ze beseffen dat een verandering die zij in hun netwerk aanbrengen mogelijk van invloed is op het netwerk van hun buren. Kijk regelmatig met een Wifi Analyser of u nog wel op het voor u beste kanaal zit.

Badge

@Jan F.  Bedankt voor je snelle reactie, ik had al zo'n vermoeden inderdaad. Ga ik zeker doen, nogmaals dank!

Reputatie 7

Welkom op de Community @MKos !

Ik zie dat @Jan F. je al hele goede tips gegeven heeft om de Wifi te verbeteren. Via deze pagina kun je ook de gratis Wifi Assistant App downloaden en installeren. Zodoende kun je op alle plekken in je woning controleren hoe de Wifi verbeterd kan worden. Succes met de tips die gegevens zijn:wink:
Als je nog vragen hebt, laat het gerust onder dit topic weten. 

Wil je zelf kanalen wijzigen op de Connectbox? Bekijk dan deze video:

Badge

@Paul Ziggo bedankt voor je aanvullende tips! Gelukkig is de Wi-Fi vandaag (even afkloppen 😉) erg stabiel. Waarschijnlijk hoop mensen vrij van (thuis)werk haha. Bedankt voor de aanvullingen, gaan we mee aan de slag. Groet!

Reputatie 7

Hoe meer mensen tegelijk op 1 Wifi frequentie zitten hoe meer hinder je daarvan zou kunnen ondervinden. Dit zou dan te merken kunnen zijn in de snelheid en de performance van de draadloze connectie. Wel fijn om te horen dat het vandaag weer goed lijkt te werken.
Succes met de tips :wink: En alvast een goed weekend!

Badge

@Paul Ziggo nogmaals dank en een fijn weekend!!

Goedenmorgen, zoals gevraagd op dit topic gereageert.

Onze wifi valt sinds 2 weken geregeld uit, op  mobile telefoon en tablet zien we dat niet iedere keer omdat deze weer zelf verbind.

Wel de thermostaat de E twist daar zien we dan op verbindings probleem. En moeten we deze weer opnieuw met wachtwoord instellen. 

Apparaat informatie:

Softwareversie 1.88.3

Serienummer: 1816022D

Ik heb niet op de modem gekeken dus weet niet of die dan wel funtioneerd.

We hebben geen bekabelde verbinding.

Volgens mij is de 2,4 en 5GHz  gelijk gezet, maar kan ook zijn dat ze apart staan. Want mijn tablet gaat op de 5GHz.

De thermostaat gaat via de 2,4.

Telefoon doet het gewoon wel.

Vandaag zelfs 2 x uitgevallen, ik dacht vanmiddag rond 14.00 en vanavond rond 20.30.

Hoop dat jullie hier wat mee kunnen.

Vr gr Joke.

Reageer