Leander96

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Geen draadloze verbinding zonder reboot.

Sinds een paar dagen valt om de zoveel tijd de WiFi weg. Wanneer dit gebeurd blijven alle apparaten verbonden, maar staat er zo'n uitroeptekentje bij het WiFi-signaal. Als we de WiFiBox dan opnieuw opstarten, lijkt die het even weer helemaal te doen. Maar dit duurt vaak nog geen uur, of het ligt er alweer uit. Help ons!?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dan zou ik contact opnemen met Ziggo via de chat (24/7 open) en vragen om een netwerkmonteur.
Om problemen te voorkomen, moet het modem met een kabel van maximaal een meter op het AOP met eventueel een splitter ertussen aangesloten zijn, maar als er dan nog steeds uitval is, kun jij als klant niets meer doen.

Stuur dan direct een linkje van dit topic mee, kunnen ze zelf ook lezen wat er allemaal al gedaan is 🙂

Bekijk in context

17 Reacties 17
dukster

Level 6
  • 94Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
Is de wifi nog wel aanwezig of ook niet. Ik denk namelijk dat je het verkeerd verwoord maar goed bedoeld. en voordat iedereen over kabels enz begint. het is een vaker voorkomend iets , wel wifi maar geen datatransfer.

Dus is mijn vraag kun je bijvoorbeeld nog wel andere dingen benaderen IN huis zoals een laptop, printer, of NAS waar films op staan? dan is namelijk wifi niet het probleem maar misschien de data doorvoor en daar hebben velen last van. en er kan idd een probleem met een kabel of het wifi signaal zijn in jouw huis maar als wifi wel werk dus je kunt wel printen naar je printer maar niet internetten, zoals je beschrijft dan ligt het vaak aan de verbinding van Zippo. in de browser kun je inloggen op je router met 192.168.178.1 enz en als je daar dan veel T3 of T4 errors ziet weet ik genoeg. Dan kun je iedereen langs laten komen maar is het herstarten van je router veel al de enige oplossing en zal 'dit' probleem over enkele weken als sneeuw voor de zon verdwijnen. Ik heb inmiddels een homekit schakelaar waarmee ik op ieder moment de router kan herstarten zonder er naar toe te lopen. En ik heb dit even geen internet via wifi ook af en toe. Dan zie je WhatsApp zoeken in een chat bv en dan ineens komen berichten met plukjes binnen.

Dus probeer iets meer info te verstrekken. want misschien is het wel iets anders en kunnen zij die dat willen en kunnen je verder helpen.
Leander96
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hi,
Dank voor je reactie. Het gaat overigens niet alleen over de draadloze verbinding, alles op de internetkabel valt ook weg. Ik krijg geen Errors op de pagina van de connect box. Wel staat er elke keer als het internet wegvalt: Partial DS only. Even hierna gaat de box zich automatisch opnieuw opstarten. Na 5-10 min lijkt het internet het dan weer te doen (wel langzamer dan voorheen). En na een half uur, doet die dit weer allemaal opnieuw. Lijkt mij toch geen probleem dat zich vanzelf oplost? De test met de printer kan ik helaas niet doen, aangezien ik die niet heb. Heb Ziggo ook even gebeld, en die begonnen inderdaad over kabels en dat de box niet op de juiste manier is aangesloten. Maar we hebben toch meer dan een jaar nergens last van gehad in deze opstelling. Kan het zijn dat de ConnectBox vervangen moet worden?
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Plaats eens schermprints van alle status pagina's van het modem inclusief de DOCSIS log.
Leander96
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Weet niet precies wat het DOCSIS log is. Hoop dat die erbij zit.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Ook hier weer signaalproblemen als gevolg van 4G interferentie. Werk voor Ziggo aangezien Ziggo ervoor gekozen heeft om deze 4G interferentie gevoelige frequenties in gebruik te nemen voor DOCSIS.
Leander96
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dat heeft dus met de 4G apparaten in huis te maken? Ik kan die moeilijk allemaal uitschakelen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
De 4G apparaten uischakelen heeft (gelukkig) geen zin, de 4G straling blijft aanwezig.

Kun je een foto posten van het AOP (Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt) en van hoe het modem aangesloten is?
Leander96
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Leander96
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Als je die splitter op het AOP plaatst dus zonder die kabel ertussen, gaat het dan beter?
Leander96
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Nee wordt er niet of nauwelijks beter op.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dan zou ik contact opnemen met Ziggo via de chat (24/7 open) en vragen om een netwerkmonteur.
Om problemen te voorkomen, moet het modem met een kabel van maximaal een meter op het AOP met eventueel een splitter ertussen aangesloten zijn, maar als er dan nog steeds uitval is, kun jij als klant niets meer doen.

Stuur dan direct een linkje van dit topic mee, kunnen ze zelf ook lezen wat er allemaal al gedaan is 🙂
Leander96
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ja dat is hoe het nu staat: een splitter op het AOP en daarop een 1m kabel naar de ConnectBox. Afspraak met de monteur staat voor volgende week woensdag. Hoopte het op z'n minst iets dragelijker te maken, want de modem blijft zich nu om de paar minuten rebooten. Anyway, toch heel erg bedankt voor je tijd, en ik hoop dat de ziggo monteur ons verder kan helpen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ouch, dat is niet te doen! Ik hou m'n vingers crossed voor je! :fingers_crossed_tone2:
Wil je volgende week nog een update geven? 🙂
Leander96
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Thanks!
En yes, zal ik doen!
Leander96
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
In afwachting van de monteur kwam ik vandaag dit artikel tegen: https://www.nu.nl/internet/5616074/modems-van-vodafoneziggo-klanten-herstarten-spontaan.html

Ben bang dat het niet iets van binnenhuis is, maar eerder een probleem bij Ziggo zelf...
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Leander96. Hoe gaat het nu? 🙂

Uitgelicht topic