Gesloten

WIFI valt steeds weg

Toon eerste bericht

391 Reacties

@Thijs Ziggo Ik kom op dit topic omdat m'n wifi tegenwoordig regelmatig een uitval heeft. Duurt dan ff en het komt weer terug. Maar het is uitermate irritant zoals je begrijpt.
Kun je op afstand zien wat er misgaat in het modem, of maar direct een Connect-Box opsturen? 🙂

Hoor het graag,
met groet.
Reputatie 4
Badge +9
Welke kanalen gebruik je?
kies voor de 2.4 ghz kanaal 1 of 6 of 11
en evt bij 5ghz bv kanaal 44 of 48 ( dit werkt bij mij het best)
@robbo Ik heb 2.4 ghz nu op kanaal 13 (omdat ik op 11 dacht last te ondervinden van die van de buren... ook al connectieproblemen). En heb ook ee 5ghz aanstaan.
Maar of t helpt...
Ik heb thuis sinds enkele dagen problemen internet. Hij valt steeds weg en dan 10 minuten later is er weer verbinding. Heb alle stekkers er in en eruit gehad, maar het probleem blijft bestaan. Ik heb een voormalig UPC-mediabox als modem. Is er iemand die nog een oplossing heeft?
Reputatie 4
Badge +9
@Edusilvakanaal 13 is niet officieel een 2.4 kanaal dat is echt 1,6,of 11

geef de 5ghz wel even een andere sidd naam. bv jou sidd van de 2.4 is jan.
maak dan voor de 5ghz bv jan5g
Reputatie 4
Badge +9
Paulien291 schreef:

Ik heb thuis sinds enkele dagen problemen internet. Hij valt steeds weg en dan 10 minuten later is er weer verbinding. Heb alle stekkers er in en eruit gehad, maar het probleem blijft bestaan. Ik heb een voormalig UPC-mediabox als modem. Is er iemand die nog een oplossing heeft?

idem even een andere kanaal proberen. zie mijn reacties.
Reputatie 4
Edusilva schreef:

@robbo Ik heb 2.4 ghz nu op kanaal 13 (omdat ik op 11 dacht last te ondervinden van die van de buren... ook al connectieproblemen). En heb ook ee 5ghz aanstaan.
Maar of t helpt...

Hoi Edusilva,

Jouw modem was wel een keer aan vervanging toe. Je krijgt binnen enkele dagen de nieuwe in huis. Er zit een begeleidend schrijven bij. Hoor graag hoe deze bevalt!

Groet,
Thijs
Reputatie 4
Paulien291 schreef:

Robbo geeft je goede tips. Let bij je Mediabox XL er wel op dat het 5 Ghz netwerk een andere naam heeft. Indien je gebruik kan maken van 5 Ghz dan heeft dat de voorkeur. Wil jij liever een los modem en geen internet via de box, laat het dan weten.
@Thijs Ziggo

As requested, bij deze een tweetal overzichtsfoto's; de zwarte coax (met groen accent) gaat rechtstreeks naar de modem en de tweede kabel gaat middels splitter naar boven en richting mijn mediabox.

Reputatie 4
Badge +9
Als ik mijn mening even mag geven: ik zou in iedergeval het aop laten vervangen door een 1 gats aop door een monteur. Deze is al erg verouderd. Verder de connector van de tv coax kabel voldoet niet meer, inz. De instraling storing 4g etc. Al met al lijkt mij het beste om even een afspraak te maken.
Reputatie 4
Die hoofdaansluiting is inderdaad aan vernieuwing toe! Ik ga daarvoor een monteur inplannen voor Ereprijs. Ik stuur daarvoor zo een PM.
Bij mij valt sinds een paar weken ook de wifi steeds weg , en kan dan mijn laptop en telefoons niet meer verbinden met wifi.
Ook is hij erg traag 55 Mbps ipv 200
Heb een Ubee evw321b modem.
Nooit eerder problemen mee gehad , maar de laatste weken steeds vaker.
Ik heb al meerdere keren van kanaal veranderd , dit probleem is zowel bij 2.4 als 5 ghz.

Zou iemand van Ziggo mijn modem een keer kunnen uitlezen .
Alvast bedankt voor de moeite.
Reputatie 4
Hoi henrij,

Ik heb voor jou het signaal op je modem nagekeken en dat ziet er niet optimaal uit. Jouw modem krijgt te 'sterk' signaal binnen op 15 dBmV. Daarnaast komt er regelmatig ruis mee in het signaal. Zou je eens een foto willen sturen van de hoofdaansluiting van Ziggo? Dat is het punt waar het signaal als eerste je woning binnenkomt.

Groet,
Thijs
Reputatie 2
Badge +4
henrij schreef:

Bij mij valt sinds een paar weken ook de wifi steeds weg , en kan dan mijn laptop en telefoons niet meer verbinden met wifi.
Ook is hij erg traag 55 Mbps ipv 200
Heb een Ubee evw321b modem.
Nooit eerder problemen mee gehad , maar de laatste weken steeds vaker.
Ik heb al meerdere keren van kanaal veranderd , dit probleem is zowel bij 2.4 als 5 ghz.

Zou iemand van Ziggo mijn modem een keer kunnen uitlezen .
Alvast bedankt voor de moeite.

Je kunt ook de Basic/Docsis pagina van je modem hier posten, dan kunnen wij meekijken en hulp bieden.
Heb je met een WiFi analyzer gekeken op welke kanalen je het gunstigst zit (2.4 GHz; kanaal 1, 6 of 11)?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer&hl=nl

gr, Henno
Hoi,

Wij hebben sinds een aantal weken veel last van wegvallen van wifi verbindingen.
WifiAnalyzer gebruikt en de meest optimale kanalen zijn actief.

Bijgaand een printscreen van de doscis pagina.
Alle suggesties welkom!

grt

Bas

Reputatie 2
Badge +4
Hoi Bas,

Je hebt een signaal probleem:
Kanaal 5 Downstream heeft 10 dB verschil in reflecties.
Je correctables en uncorrectables, zijn erg hoog.
Kanaal 3 van de upstream staat 6 dB harder te toeteren.
Je hebt 12 T3's, door de problemen hierboven.
Kun je een foto van je AOP en de bekabeling maken en dan hier posten?
Op welke kanalen en met welke bandbreedte staat de WiFi ingesteld?

Gr, Henno
Hoi Henno,
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Ik heb een aantal foto's gemaakt die de vragen volgens mij beantwoorden.

dank!

grt
Bas

Reputatie 2
Badge +4
Goedemorgen Bas,

Over het AOP:
* De doos waar je de foto van gemaakt hebt is eigenlijk niet het AOP, daar zit niet de groene buitenkabel van Ziggo op. Dat is eigenlijk de plek waar het modem op moet zitten. Waar komt de groene kabel je woning binnen?
Dit probleem moet opgelost worden; daar komen je signaal problemen vandaan...
* De kabel die van je doos naar het modem gaat is niet goed afgeschermd, deze zou ik zeker vervangen voor een kabeltje van de laatste spec.

Over WiFi:
Ik heb zelf het 5 GHz kanaal in het onderste segment gezet, van 36 tot 64, omdat veel apparaten wel 5 GHz kunnen maar niet voldoende antenne hebben om in die bovenste kanalen een verbinding te maken, met name bij telefoons een dingetje.
Als er in het onderste segment ook zenders zitten dan moet je hier terug naar 20 MHz kanaal breedte.
Over de 2.4 GHz;
Kanaal 12 is geen valide kanaal om te configureren. Je mag hier alleen de kanalen 1, 6 of 11 gebruiken.
Nu verstoor je andere accesspoints van je buren die op kanaal 11 zitten doordat je deze overlapt.
Kijk maar eens met deze WiFi analyzer:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer&hl=nl
Om overlap tegen te gaan moet je dus op 1, 6 of 11 gaan zitten, daar stapelen de zenders zich op, wat niet erg is, als je maar het kanaal kiest waar jij ruim het sterkste signaal hebt, dus de grootste afstand naar de eerstvolgende.

gr, Henno
Hoi Henno,

De wifi instellingen heb ik aangepast naar jouw suggesties. WifiAnalyzer stelde dat 12 het beste kanaal was, dus ik had hem daar blind op gezet 🙂 .

Nog 3 foto's van het AOP (denk ik). het komt daar de muur uit via de kruipruimte gaat het direct naar buiten.
Dankjewel!

Reputatie 2
Badge +4
Ok, dat is inderdaad de grondkabel, rechtstreeks op het AOP.
De kabel die van het modem naar de AOP loopt, is dat een zelfgemaakte kabel met 2x F-connector?
Is deze zo kort mogelijk?
Zit de mantel van de Coax wel goed tegen de F-connectoren aan?
Kun je het modem ook rechtstreeks op het AOP aansluiten, zonder de SQ-601 (Dat is de splitter die je er met een draaibeweging op zet), en wat zijn je signalen dan?
Hi,

Volgens mij is het de kabel die bij het modem zat. In elk geval niet zelf gemaakt.
De kabel is 1 meter. (Het kan korter).
Ik kan dus niet zien of de Coax mantel goed tegen de F-connector aan zit (want geen zelf gemaakte).

Rechtstreek aansluiten gaat niet lukken, heb geen verloop stukje.

Zojuist bij allekabels.nl in elk geval kortere f-connector kabel besteld en een verloopstukje om de test te kunnen doen.

Ik zie overigens qua signalen een stabielen downstream channel (zover ik het kan beoordelen).
Die upstream doet nog steeds lastig. Heb natuurlijk wat zitten hannes met die kabels en los en vast gedaan.

grt
Bas

Reputatie 4
@bvennik Ik denk dat het het beste is om een monteur kosteloos het signaal op je hoofdaansluiting na te laten kijken. De buitenmantel van de groene kabel lijkt iets geoxideerd namelijk. Misschien kun je de bestelling van allekabels nog annuleren. Ik stuur je zo een PM om een afspraak in te plannen.
Super! Nieuw kabeltje wil ik toch, mag best wat korter. Staat ook netter 🙂

Thanks.

(ps. @Thijs Ziggo volgens mij kan ik je geen reply sturen op je PM)
Beste Ziggo,

Sinds een paar dagen krijg ik helemaal geen wifi signiaal van de wifi signiaal van de modem. Als ik probeer mijn apparaten met dat signiaal te laten verbinden geeft het aan dat het niet eens in het bereik is. Waar kan dit aan liggen. Kan mijn modem ook worden uitgelezen om te kijken wat er aan de hand is?
Hallo,

Ik heb thuis al een tijdje last van erg onstabiel internet. Dit geldt zowel voor wifi als bedraad via een extender op het stopcontact. Pogingen met andere kanalen zijn helaas niet de oplossing geweest. Wat kan ik doen?

Met vriendelijke groet,
G.Elstgeest
Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics