WIFI valt steeds weg


Sinds een maand problemen met de WIFI. Een aantal dagen werkt alles naar behoren en dan plots werkt WIFI niet meer (Ubee modem). Moet dan de stroom er af halen en dan werkt die weer een aantal dagen, zo gaat het maar door. iemand een idee?

390 Reacties

Welk type ubee is het? Ook 5g beschikbaar? Is het probleem op meerdere apparaten?
Reputatie 4
Badge +10
Heb je gekeken op welke kanalen je zelf met je modem zit en welke druk gebruikt worden.
Wifi Analyzer in de verschillende app stores.
Reputatie 4
Welkom op de Community, A. Pieters,

Ik heb je modem uitgelezen en verwacht dat deze aan vervanging toe is. Je krijgt binnen een week een nieuw exemplaar in huis. Ik ga ervan uit dat je problemen daarmee opgelost zullen zijn!
Hoi Thijs, ik heb precies hetzelfde probleem. Kan je mijn modem ook uitlezen of dit dezelfde oorzaak heeft?
Reputatie 4
Daar lijkt het inderdaad op! Ik heb voor jou ook een vervangend modem geregeld. Die krijg je binnen een week. 🙂
Hoi Thijs, ik heb dit probleem ook sinds een dag of 3, terwijl ik toch vrij recent al een nieuw modem heb gekregen. Ongeveer om de vijf minuten klapt overal de wifi uit. Heb al verschillende malen modem en router gereset, maar dit helpt echter niet. Ik heb zelf niets veranderd aan mijn netwerk of instellingen, maar misschien dat Ziggo de afgelopen dagen iets heeft aangepast? Heb jij enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Het omschreven probleem lijkt op wat heb met mijn Apple devices (4e generatie Ipad en Ipad Air 2). Die hebben al een paar jaar ruzie met mijn Cisco 3925 modem. WiFi werkt een paar dagen lang, daarna kunnen ze geen verbinding meer maken tot ik de kabelmodem uit en aan zet. Na een reset zijn download- en uploadsnelheid ook nog 'ns vele malen hoger.
Thijs Ziggo schreef:

Welkom op de Community, A. Pieters,

Ik heb je modem uitgelezen en verwacht dat deze aan vervanging toe is. Je krijgt binnen een week een nieuw exemplaar in huis. Ik ga ervan uit dat je problemen daarmee opgelost zullen zijn!



Hoi Thijs,
Ik ben echt niet blij want heb internet nodig, als inkomen! Ik werk online met klanten en geef les online.
De afgelopen weken heb ik zo vaak internet die wegvalt, ik word er niet blij van.
steeds kabel in en uit maar gisteren was Ziggo niet eens bereikbaar en kon ik niet bellen.
Maar die telefoons duren me ook echt veel te lang om dan niets op te lossen.

Wat kan je nog voorstellen?
Is Ziggo niet meer betrouwbaar?
Reputatie 4
@Eastwood1979 Ik zie dat je inderdaad een recent modem van Technicolor hebt. Dit modem zendt twee netwerken uit, één op 2.4 en één op 5 Ghz. Standaard doet dit modem dit beide onder dezelfde naam en wachtwoord.
Wanneer je apparatuur hebt die beide frequenties kunnen ontvangen, zoals de meeste nieuwere telefoons/tablets/laptops, dan kan hierdoor de verbinding instabiel worden. Dit kun je oplossen door het 5 Ghz netwerk een andere naam te geven. Zo kun je zelf kiezen met welk netwerk je verbinding maakt. Hoe je dat doet zie je in dit http://bit.ly/5GHzInstellen stappenplan.

@sasvdk en Rachels Ik neem contact met jullie op.
Hoi Thijs,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb achter mijn modem nog een Netgear router staan, omdat deze toch een iets beter bereik heeft dan het modem. Ik zit inderdaad al met zo veel mogelijk apparaten op het 5Ghz netwerk, welke ook een andere naam heeft dan het 2,4Ghz netwerk. Tot enkele dagen geleden heeft deze opstelling perfect gewerkt. Met de signaalsterkte is verder niet mis, alleen erg instabiel. Nu lees ik links en recht dat de wifi van modem en router elkaar in de weg kunnen zitten, maar ik hoop niet dat we naar bridge mode moeten gaan, want ik zou wel graag gebruik willen blijven maken van de wifi hotspots.

Groeten
Reputatie 4
Badge +10
Eastwood1979 schreef:

Hoi Thijs,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb achter mijn modem nog een Netgear router staan, omdat deze toch een iets beter bereik heeft dan het modem. Ik zit inderdaad al met zo veel mogelijk apparaten op het 5Ghz netwerk, welke ook een andere naam heeft dan het 2,4Ghz netwerk. Tot enkele dagen geleden heeft deze opstelling perfect gewerkt. Met de signaalsterkte is verder niet mis, alleen erg instabiel. Nu lees ik links en recht dat de wifi van modem en router elkaar in de weg kunnen zitten, maar ik hoop niet dat we naar bridge mode moeten gaan, want ik zou wel graag gebruik willen blijven maken van de wifi hotspots.
Groeten


Je kunt met Wifi Analyzer, uit de app store, zien welke kanalen je gebruikt en/of ze elkaar in de weg zitten, als je ziet dat er betere en/of vrijere kanalen zijn, dan kun je daarop de kanalen vastzetten.
Standaard staan ze op automatisch en blijven ze switchen, soms wordt het dan beter, soms slechter.
Ik heb de diverse nu op 1 6 en 11 staan en ze "bijten" elkaar niet meer.
Hoi Be rt,

Bedankt voor je reactie.
Deze actie had ik inderdaad ook al uitgevoerd, helaas geen verschil.

Groet
Hi Thijs,

Ik heb ook een Ubee modem en hetzelfde probleem. Vaak valt wifi weg. Kids klagen steen en been. We resetten ons modem nu zo'n 2x per week. Maar het is nooit een blijvende oplossing.

Kan je ons modem ook eens uitlezen om te kijken wat er mis is?

Paul
Zelfde probleem met een Ubee 3200 modem. Internet blijft werken via de ethernetkabel maar de Wifi valt weg. Alleen stroom eraf (en erop) helpt tijdelijk. Er is geen relatie met het gebruik, ook als de Wifi niet gebruikt is, kan het probleem zich voor doen. Ook is er geen patroon in wanneer en hoe vaak het voorkomt; soms een paar keer per dag en soms gaat het een week goed. Probleem doet zich overigens sinds een aantal maanden voor (en wordt steeds frequenter), daarvoor geen last (modem is niet verplaatst).
Reputatie 2
Badge +4
Heb je met een WiFi analyser (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer) gekeken of je met je gekozen kanaal (1, 6 of 11) niet door een ander wordt weggedrukt?

gr, Henno.
Reputatie 4
@Eastwood1979 Gebruik je alleen het draadloze netwerk uit je Netgear? Zo ja, dan kun je er ook voor kiezen om de draadloze netwerken in je Technicolor uit te schakelen. In bridge kan natuurlijk ook maar dat gaat dan inderdaad wel ten kosten van de Wifispot.

@Atop & sammie999 Ik neem contact met jullie op.
Hallo Thijs,
Zou je ons modem (ubee evw321b) ook kunnen uitlezen?
Wij moeten ook regelmatig de stroom eraf halen om weer een WiFi signaal te krijgen.
Als hij werkt hebben we zowel een goed 2.4 als 5 GHz signaal.
Alvast bedankt voor de moeite
Reputatie 2
Badge +4
Werkt het bekabeld wel goed?

Groetjes, Henno
Goedenavond. Ik heb ook een ubee modem die steeds uit valt. Paar keer per week de modem uit en aan zetten werkt maar is niet heel handig. Denk dat onze modem ook aan vervanging toe is.

Groet robert
Zit geen bekabelde apparatuur aan. Zou daarvoor ouwe pc van zolder moeten halen.
Reputatie 2
Badge +4
Robertbu schreef:

Goedenavond. Ik heb ook een ubee modem die steeds uit valt. Paar keer per week de modem uit en aan zetten werkt maar is niet heel handig. Denk dat onze modem ook aan vervanging toe is.

Groet robert



Modems gaan niet zomaar stuk. Trek eens niet de stekker er uit en post de Docsis pagina van je modem hier op de community.
Dat geeft een beter beeld van je problematiek.
Reputatie 2
Badge +4
Robertbu schreef:

Goedenavond. Ik heb ook een ubee modem die steeds uit valt. Paar keer per week de modem uit en aan zetten werkt maar is niet heel handig. Denk dat onze modem ook aan vervanging toe is.

Groet robert


Copy paste:
Modems gaan niet zomaar stuk. Trek eens niet de stekker er uit en post de Docsis pagina van je modem hier op de community.
En ook, hoe zit het met de kanalen, gebruik:
(https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer)
Dat geeft een beter beeld van je problematiek.
Reputatie 4
@Robertbu en delfgauwseweg21 Ik zie op afstand geen indicatie van problemen. Henno geeft jullie goede tips, biedt dat uitkomst?
@Thijs ik heb nu ongeveer 1 a 2 maanden last dat de internet op de wifi regelmatig wegvalt, bijna dagelijks. Dit duurt dan meestal maar enkele minuten maar het is zeer hinderlijk. Wanneer dit gebeurt hebben alle toestellen er last van (voornamelijk android toestellen en MacBook) en geven dan ook iets aan van "Verbonden met Wifi maar geen internet" of iets dergelijks. Mijn vermoeden is dat het aan de modem ligt. Ik heb een Cisco EPC3928. Is deze ook verouderd misschien?
Reputatie 2
Badge +4
Kijk eens in de log bestanden van het modem, worden daar T3 fouten gelogd en zo ja vallen de tijdstippen samen met de onderbrekingen?

Groetjes, Henno

Reageer

    Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics