Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Sinds een week of 3 hebben we heel veel problemen met ons WiFi-signaal. Beneden valt de tv (Netflix, YouTube) regelmatig stil en op de eerste verdieping waar de werkkamer is, kunnen calls of videobellen vaak niet normaal verlopen. Ook op de telefoons gebeurt het regelmatig dat er gedurende enkele minuten geen verbinding is, ondanks de 3 streepjes WifI-signaal. Tot een week of 3 geleden hadden we hier geen problemen mee. Hebben jullie een idee wat we kunnen aanpassen?
Bijgevoegd een foto van onze meterkast. Signaal komt in het midden links binnen. Gaat vervolgens via de splitter (onderaan) naar de ConnectBox (andere kabel gaat van de splitter naar volgens mij de woonkamer waar de tv staat). Op de ConnectBox is een home plug aangesloten en een alarmsysteem (midden onder).
Bedankt voor je reactie. Bijgevoegd een foto van een splitter die ik nog had liggen. Deze heb ik er nu tussen gezet. Internet werkt weer. Ff afwachten wat dit doet met de stabiliteit.
Die andere kabel past inderdaad niet meer. Hoe kan ik die het beste laten aansluiten? Kun je zo’n connector bij een electrozaak halen, dan kabel afknippen, strippen en aansluiten?
Even voor mijn beeldvorming: waarom was de splitter die er nu tussen zat niet goed?
je kunt het beste bij ziggo een nieuwe spitter vragen , met daar bij een bij behorendekabel vanuit de splitter naar de modem de anderekabel die op.de f connectorsplitter zit zou een andere coaxstekker op moeten de splitter die er nu zit kan er dan tussen uit en ophet aop komt dan een nieuwe splitter meestal is dit een poa 01 splitter
Bedankt voor je reactie. Bijgevoegd een foto van een splitter die ik nog had liggen. Deze heb ik er nu tussen gezet. Internet werkt weer. Ff afwachten wat dit doet met de stabiliteit.
Die andere kabel past inderdaad niet meer. Hoe kan ik die het beste laten aansluiten? Kun je zo’n connector bij een electrozaak halen, dan kabel afknippen, strippen en aansluiten?
Even voor mijn beeldvorming: waarom was de splitter die er nu tussen zat niet goed?
de f connector splitter heeft meedtal 4,5 demping en depoa 3.5 .
besteisom de f connectot stekjer vervangen in een goede kwaliteit coaxstekker verloopstukje kan ook maar hoemeer koppelstukjes hoe meer verlies daarom het beste om direct een coaxstekker aan de kabel
Bedankt voor de verduidelijking. Heb er een nieuwe connector op gezet en alles werkt weer. Nu een tijdje aankijken of de stabiliteit van het WiFi verbeterd is.
Hoewel ik het idee heb dat het iets beter werkt, is het nog steeds niet top. Gemiddeld word ik denk ik 1x per half uur uit een Teams meeting gegooid, waarbij meestal binnen 10 seconden de verbinding weer wordt hersteld. Zijn er nog andere dingen die ik aan kan passen?
GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.52];CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
dit nadat je flink wat fouten hebt op de post rs errors er komt verstoort singaal je woning binnen dit lijkt van buiten af te komen . je hebt allws nu zoals het hoord aan gesloten aop splitter ene uitgang na de modem en de ander uitgang naar de tv misschien dat @Mark Ziggo je verder kan helpen . of je kunt kontackt opnemen met ziggo of er een mogelijkheid is om een monteur te laten komen omdat dit vanuit de verdeelkast kan komen dat daar een stekjer die naar jou woning gaat niet helemaal meer top is wat sleche verbinding en storingen veroorzaakt
Hi goedemiddag @Sjefke222 en welkom hier op de Community!
Mega irritant zeg, dat je wifiverbinding je nu al een aantal weken in de steek laat. Ik kan me voorstellen dat dit, zeker tijdens een meeting in teams, super irritant is.
Zo te lezen heeft @Fester 538 je al een behoorlijk eind op weg geholpen, klasse! Eerlijk gezegd neig ik er ook naar om een monteur in te plannen die het signaal buitenshuis onder de loep neemt echter op dit moment is dit nog niet mogelijk in verband met de maatregelen van het RIVM waardoor monteurs enkel worden ingepland als je helemaal geen verbinding hebt. Daarom kunnen we het beste nog zoveel mogelijk uitsluiten. Ik lees in alle berichten dat de splitter uit is gesloten. Had je ook al een nieuwe coax kabel aangesloten? Laat het gerust weten, anders stuur ik je kosteloos een nieuwe toe. Zou je ook kunnen checken of je de verbinding verliest op het moment dat je laptop/pc bekabeld verbonden is met ons modem? Ik ben erg benieuwd naar de uitkomsten!
Deze week slechts 2 meetings gehad, waarvan er een op WiFi was en het signaal 1x uitviel en de andere meeting via een homeplug was aangesloten en wel goed ging.
Mijn vriendin had deze week wel weer enkele meetings via WiFi en ze was ook niet altijd tevreden over het signaal.
Ik had nog geen nieuwe coaxkabel geprobeerd. Wel een nieuwe stekker op een oude coaxkabel gezet, maar die gaat naar de tv en daar geen problemen mee (alleen wel Netflix/YouTube ed kijken via tv).
Ik hoor graag wat er verder nog mogelijk is en wanneer er eventueel een monteur zou kunnen komen.
Hi @Sjefke222 Ik heb je een nieuwe coax-kabel toegestuurd voor het modem. Deze zit binnen 3 werkdagen in de bus.
Wat ik je ook wil vragen om te testen is het volgende. Het lijkt alsof meerdere apparaten geen IP-adres verkrijgen van je modem. Om die reden wil ik je vragen om het Ziggo modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit kun je doen door het reset-knopje op de achterzijde van je modem 30 seconden ingedrukt te houden met een paperclip of ander puntig voorwerp. Het modem heeft dan ongeveer 10 minuutjes nodig om weer in de lucht te komen. Houdt er rekening mee dat na deze handeling alle instellingen weer terug zijn naar de basis, zoals de netwerknaam en het bijbehorende wachtwoord.
Op dit moment heb je beide frequenties (2.4 en 5.0 Ghz) ingesteld met dezelfde netwerknaam. Na de fabrieksinstellingen gelden de gegevens zoals deze staan vermeld op de sticker van je modem. Wat gebeurt er als je vervolgens de netwerken afzonderlijk van elkaar instelt? Bijvoorbeeld Sjefke2.4 en Sjefke5.0 en deze instelt op jouw apparaten in huis?
Daarnaast had Mariska ook nog het volgende gevraagd: Zou je ook kunnen checken of je de verbinding verliest op het moment dat je laptop/pc bekabeld verbonden is met ons modem?
Ik zal morgen de modem resetten en de netwerknamen opnieuw instellen. Laat jullie weten wat er uitkomt.
Een homeplug via het stopcontact gebruiken en daar de laptop bedraad op aansluiten geldt zeker niet als bedraad op het modem aansluiten? Ik heb morgen een korte Teams meeting en zou dan wel bij de modem kunnen zitten en ‘m daar aansluiten. Werkplek bij het modem zelf is niet ideaal voor langere meetings.
Vandaag trouwens weer heel slechte verbinding gehad bij Netflix via de tv.
Kijk ook even met Wifi Analyzer van Matt Hafner uit de Microsoft app store of er geen buren of je eigen homeplug op hetzelfde kanaal zitten, dat kan elkaar behoorlijk in de weg zitten.
Kies dan een rustiger kanaal en zet dit dan vast in het modem en in de homeplug. Als je 2,4 en 5 GHz dezelfde naam geeft en het apparaat springt over, dan ben je de verbinding heel kort kwijt en breekt videobellen af.
Als je alle 2,4 wifipunten een andere naam geeft en de 5 GHz ook, dan blijft de verbinding die je dan hebt, stabieler verbonden met 1 punt.
@Cecilia Ziggo Ik heb de modem gereset en de 2.4 en 5.0 een andere naam gegeven (Krokodil2.4 en Krokodil5.0). Ik heb de tv en Bose speaker beneden met 5.0 verbonden en de laptops, telefoons en iPad met de 2.4. Dit leek mij het beste aangezien 5.0 minder goed door muren kan en we met de draagbare apparaten door het hele huis lopen. Is dat correct?
@Be rt Wifi Analyzer is volgens mij alleen voor Windows. Ik heb NetSpot gebruikt en onderstaande screenshot gemaakt. Is er iets dat ik aan zou moeten passen en, zo ja, hoe?
Wat bedoel je verder met alle WiFi-punten een andere naam geven? Bedoel je wat Cecilia in een post hierboven zei en wat ik nu gedaan heb, dus Korkodil2.4 en Krokodil5.0 of moet ik de verschillende apparaten nog hernoemen?
We wonen trouwens vrijstaand. Betekent dat dat de netwerken die op de foto een hoog signaal (Level) hebben veel sterker zijn dan die van ons?
Is die groen aangeduide Netgear ook van jullie, want die knalt over je eigen 2,4 heen op kanaal 11.
Ik zou de 2,4 op kanaal 1 vastzetten.
Even helemaal off-topic, zie ik hier een PSTN telefooncentrale?
Althans, ik denk het te herkennen, het lijkt sterk op alle onderdelen die ooit hier in de meterkast hebben gestaan en gehangen in een iets andere KPN kast.
Die groen aangeduide Netgear is inderdaad ook van ons. Dit is het basisstation voor ons camerasysteem.
Ik zal het kanaal op 1 zetten.
Het zou goed kunnen dat de afbeelding linkt nar een telefooncentrale. Dit was de basismodule van het alarmsysteem dat hier aanwezig was toen wij het huis kochten. Deze was echter dusdanig verouderd, dat we hem niet meer in gebruik hebben.
Wellicht gerelateerd: we zitten met een volle meterkast met onduidelijke verbindingen en deels niet meer werkende onderdelen, dus we willen hier een elektricien eens naar laten kijken om het op te schonen.
Het signaal kun je niet versterken, het hangt van de afstand tot het modem af hoe sterk het signaal is. Op een schoner kanaal is er wel meer stabiliteit en kwaliteit.
Als de afstand te groot is of er zitten stevige muren tussen is het lastiger met wifi.
Die Netgear heeft een mooi sterk signaal, kun je daar geen internet verbinding mee maken als extra wifipunt?
Mocht dit niet mogelijk zijn:
Vanwege de afstand en muren heb ik hier voor een betere wifi ervaring een Wifibooster = Acces Point bij gehuurd voor € 1,00 per maand en nu door heel het huis een goede verbinding.
Via Marktplaats en andere tweedehands platformen worden de zeshoekige
SmartWifi pods van Ziggo regelmatig aangeboden. Wat op het eerste
gezicht een mooie deal lijkt, blijkt het toch vaak een spreekwoo...