Sjefke222

Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Wifi valt regelmatig weg

Sinds een week of 3 hebben we heel veel problemen met ons WiFi-signaal. Beneden valt de tv (Netflix, YouTube) regelmatig stil en op de eerste verdieping waar de werkkamer is, kunnen calls of videobellen vaak niet normaal verlopen. Ook op de telefoons gebeurt het regelmatig dat er gedurende enkele minuten geen verbinding is, ondanks de 3 streepjes WifI-signaal. Tot een week of 3 geleden hadden we hier geen problemen mee. Hebben jullie een idee wat we kunnen aanpassen? 

Bijgevoegd een foto van onze meterkast. Signaal komt in het midden links binnen. Gaat vervolgens via de splitter (onderaan) naar de ConnectBox (andere kabel gaat van de splitter naar volgens mij de woonkamer waar de tv staat). Op de ConnectBox is een home plug aangesloten en een alarmsysteem (midden onder).

De down- en upstreamwaarden zijn als volgt:

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 292000000 5 37 256qam 201
2 228000000 3 37 256qam 193
3 236000000 3 37 256qam 194
4 244000000 4 37 256qam 195
5 252000000 4 37 256qam 196
6 260000000 4 37 256qam 197
7 268000000 4 37 256qam 198
8 276000000 4 37 256qam 199
9 284000000 4 37 256qam 200
10 300000000 5 36 256qam 202
11 308000000 5 37 256qam 203
12 316000000 5 37 256qam 204
13 324000000 5 37 256qam 205
14 332000000 6 37 256qam 206
15 340000000 6 36 256qam 207
16 348000000 6 37 256qam 208
17 356000000 6 37 256qam 209
18 364000000 6 37 256qam 210
19 372000000 7 37 256qam 217
20 380000000 7 37 256qam 218
21 388000000 6 37 256qam 219
22 396000000 6 37 256qam 220
23 404000000 6 37 256qam 221
24 412000000 6 36 256qam 222

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.356 3333774854 130
2 Goed (Locked) 37.356 3330769148 291707
3 Goed (Locked) 37.356 3331063461 167
4 Goed (Locked) 37.356 3331058921 194
5 Goed (Locked) 37.356 3331064158 218
6 Goed (Locked) 37.356 3331064900 177
7 Goed (Locked) 37.356 3331057591 182
8 Goed (Locked) 37.356 3331065311 168
9 Goed (Locked) 37.356 3331065931 129
10 Goed (Locked) 36.610 3331067127 171
11 Goed (Locked) 37.356 3331066296 138
12 Goed (Locked) 37.356 3331059647 163
13 Goed (Locked) 37.356 3331067226 182
14 Goed (Locked) 37.356 3331057938 136
15 Goed (Locked) 36.610 3331067669 121
16 Goed (Locked) 37.356 3331059676 126
17 Goed (Locked) 37.356 3331068013 121
18 Goed (Locked) 37.356 3331068551 116
19 Goed (Locked) 37.636 3331069014 119
20 Goed (Locked) 37.356 3331069490 122
21 Goed (Locked) 37.356 3331060678 139
22 Goed (Locked) 37.636 3331070065 135
23 Goed (Locked) 37.356 3331074331 138
24 Goed (Locked) 36.610 3331070310 170

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 52000000 47 5.120 64qam 1
2 58800000 47 5.120 64qam 4
3 36000000 47 5.120 64qam 3
4 44500000 47 5.120 64qam 2

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0

 

Hartelijk dank,

Tom

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sjefke222
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Fester,

Bedankt voor je reactie. Bijgevoegd een foto van een splitter die ik nog had liggen. Deze heb ik er nu tussen gezet. Internet werkt weer. Ff afwachten wat dit doet met de stabiliteit.

 

Die andere kabel past inderdaad niet meer. Hoe kan ik die het beste laten aansluiten? Kun je zo’n connector bij een electrozaak halen, dan kabel afknippen, strippen en aansluiten?

 

Even voor mijn beeldvorming: waarom was de splitter die er nu tussen zat niet goed?

 

Tom

 

Bekijk in context

23 Reacties 23
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

je kunt het beste bij ziggo een nieuwe spitter vragen , met daar bij een bij behorendekabel vanuit de splitter naar de modem de anderekabel die op.de f connectorsplitter zit zou een andere coaxstekker op moeten  de splitter die er nu zit kan er dan tussen uit  en ophet aop komt dan een nieuwe splitter meestal is dit een poa 01 splitter

Sjefke222
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Fester,

Bedankt voor je reactie. Bijgevoegd een foto van een splitter die ik nog had liggen. Deze heb ik er nu tussen gezet. Internet werkt weer. Ff afwachten wat dit doet met de stabiliteit.

 

Die andere kabel past inderdaad niet meer. Hoe kan ik die het beste laten aansluiten? Kun je zo’n connector bij een electrozaak halen, dan kabel afknippen, strippen en aansluiten?

 

Even voor mijn beeldvorming: waarom was de splitter die er nu tussen zat niet goed?

 

Tom

 

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

de f connector splitter heeft meedtal 4,5 demping en depoa 3.5   .

besteisom de f connectot stekjer vervangen in een goede kwaliteit coaxstekker  verloopstukje kan ook maar hoemeer koppelstukjes hoe meer verlies daarom het beste om direct een coaxstekker aan de kabel

Sjefke222
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de verduidelijking. Heb er een nieuwe connector op gezet en alles werkt weer. Nu een tijdje aankijken of de stabiliteit van het WiFi verbeterd is.

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

ga er vanuit dat dit nu al een stuk beter werkt .

laat even een post achter of het echt heeft geholpen  mag er toch weer brak zijn  dan zoeken we verder wat het nog kan zijn 

Sjefke222
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoewel ik het idee heb dat het iets beter werkt, is het nog steeds niet top. Gemiddeld word ik denk ik 1x per half uur uit een Teams meeting gegooid, waarbij meestal binnen 10 seconden de verbinding weer wordt hersteld. Zijn er nog andere dingen die ik aan kan passen?

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

kun je van de modem uit  nog maals de up en de downstream  en de netwerk history posten

Sjefke222
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hieronder de gegevens:

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 292000000 6 37 256qam 201
2 228000000 5 37 256qam 193
3 236000000 5 37 256qam 194
4 244000000 5 37 256qam 195
5 252000000 5 37 256qam 196
6 260000000 5 37 256qam 197
7 268000000 5 37 256qam 198
8 276000000 5 37 256qam 199
9 284000000 6 37 256qam 200
10 300000000 6 37 256qam 202
11 308000000 7 37 256qam 203
12 316000000 7 37 256qam 204
13 324000000 7 37 256qam 205
14 332000000 7 37 256qam 206
15 340000000 7 36 256qam 207
16 348000000 7 37 256qam 208
17 356000000 8 37 256qam 209
18 364000000 8 37 256qam 210
19 372000000 8 37 256qam 217
20 380000000 8 37 256qam 218
21 388000000 8 37 256qam 219
22 396000000 8 37 256qam 220
23 404000000 8 36 256qam 221
24 412000000 8 36 256qam 222

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.356 31915710494 1019
2 Goed (Locked) 37.356 31912008037 1036329
3 Goed (Locked) 37.356 31913041799 1038
4 Goed (Locked) 37.636 31913041781 894
5 Goed (Locked) 37.636 31913042361 844
6 Goed (Locked) 37.356 31913043881 1051
7 Goed (Locked) 37.636 31913045007 1312
8 Goed (Locked) 37.356 31913045381 1584
9 Goed (Locked) 37.636 31913050011 1547
10 Goed (Locked) 37.356 31913051068 1024
11 Goed (Locked) 37.636 31913046787 1045
12 Goed (Locked) 37.356 31913051299 1174
13 Goed (Locked) 37.356 31913051736 1222
14 Goed (Locked) 37.356 31913048326 1092
15 Goed (Locked) 36.610 31913052307 1048
16 Goed (Locked) 37.356 31913041586 1038
17 Goed (Locked) 37.636 31913052747 970
18 Goed (Locked) 37.356 31913047250 843
19 Goed (Locked) 37.356 31913053529 901
20 Goed (Locked) 37.356 31913048191 949
21 Goed (Locked) 37.356 31913045773 1112
22 Goed (Locked) 37.356 31913044078 1257
23 Goed (Locked) 36.610 31913053891 1180
24 Goed (Locked) 36.610 31913053053 1154

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 52000000 45 5.120 64qam 1
2 58800000 45 5.120 64qam 4
3 36000000 45 5.120 64qam 3
4 44500000 45 5.120 64qam 2

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 1 0
2 2.0 0 0 1 0
3 2.0 0 0 4 0
4 2.0 0 0 2 0

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
15-05-2020 12:08:25 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2603:1026:0204:0002:0000:0000:0000:0005 MAC=15:F9:2A:66:D9:86;CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-05-2020 12:02:21 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.52];CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-05-2020 12:01:22 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2603:1026:0207:011d:0000:0000:0000:0005 MAC=15:F9:2A:66:D9:86;CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-05-2020 09:15:32 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-05-2020 09:11:16 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2603:1026:0207:0177:0000:0000:0000:0005 MAC=15:F9:2A:66:D9:86;CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-05-2020 04:02:44 notice DHCP Renew - lease parameters time server-212.54.47.8 modified;CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-05-2020 04:02:44 error DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-05-2020 00:23:27 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a03:2880:f206:00c4:face:b00c:0000:43fe MAC=15:F9:2A:66:D9:86;CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-05-2020 08:59:54 notice GUI Token verify failed; client ip=[192.168.178.52];CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-05-2020 08:52:30 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2603:1026:0c03:3000:0000:0000:0000:0005 MAC=15:F9:2A:66:D9:86;CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2020 16:02:43 error DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2020 15:58:16 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a03:2880:f045:0012:face:b00c:0000:0002 MAC=15:F9:2A:66:D9:86;CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2020 09:50:09 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2020 09:17:06 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a02:26f0:00f4:0000:0000:0000:58dd:9069 MAC=15:F9:2A:66:D9:86;CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-05-2020 02:08:03 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-05-2020 01:41:09 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a03:2880:f006:0015:face:b00c:0000:0002 MAC=15:F9:2A:66:D9:86;CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-05-2020 22:53:02 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-05-2020 22:21:09 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a03:2880:f206:00c4:face:b00c:0000:43fe MAC=15:F9:2A:66:D9:86;CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-05-2020 11:42:43 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-05-2020 10:50:09 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a03:2880:f006:000a:face:b00c:0000:008e MAC=15:F9:2A:66:D9:86;CM-MAC=54:67:51:fb:9a:e0;CMTS-MAC=00:15:f9:2a:66:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

je hebt nog steeds een flink verstoord singaal .

dit nadat je flink wat fouten hebt op de post rs errors er komt verstoort singaal je woning binnen  dit lijkt van buiten af te komen . je hebt allws nu zoals het hoord aan gesloten aop splitter ene uitgang na de modem en de ander uitgang naar de tv  misschien dat @Mark Ziggo je verder kan helpen . of je kunt kontackt opnemen met ziggo of er een mogelijkheid is om een monteur te laten komen omdat dit vanuit de verdeelkast kan komen dat daar een stekjer die naar jou woning gaat niet helemaal meer top is wat sleche verbinding en storingen veroorzaakt

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi goedemiddag @Sjefke222 en welkom hier op de Community! 

Mega irritant zeg, dat je wifiverbinding je nu al een aantal weken in de steek laat. Ik kan me voorstellen dat dit, zeker tijdens een meeting in teams, super irritant is. 

Zo te lezen heeft @Fester 538 je al een behoorlijk eind op weg geholpen, klasse! Eerlijk gezegd neig ik er ook naar om een monteur in te plannen die het signaal buitenshuis onder de loep neemt echter op dit moment is dit nog niet mogelijk in verband met de maatregelen van het RIVM waardoor monteurs enkel worden ingepland als je helemaal geen verbinding hebt. Daarom kunnen we het beste nog zoveel mogelijk uitsluiten. Ik lees in alle berichten dat de splitter uit is gesloten. Had je ook al een nieuwe coax kabel aangesloten? Laat het gerust weten, anders stuur ik je kosteloos een nieuwe toe. Zou je ook kunnen checken of je de verbinding verliest op het moment dat je laptop/pc bekabeld verbonden is met ons modem? Ik ben erg benieuwd naar de uitkomsten! 

Sjefke222
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Deze week slechts 2 meetings gehad, waarvan er een op WiFi was en het signaal 1x uitviel en de andere meeting via een homeplug was aangesloten en wel goed ging.

Mijn vriendin had deze week wel weer enkele meetings via WiFi en ze was ook niet altijd tevreden over het signaal.

Ik had nog geen nieuwe coaxkabel geprobeerd. Wel een nieuwe stekker op een oude coaxkabel gezet, maar die gaat naar de tv en daar geen problemen mee (alleen wel Netflix/YouTube ed kijken via tv).

Ik hoor graag wat er verder nog mogelijk is en wanneer er eventueel een monteur zou kunnen komen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Sjefke222 
Ik heb je een nieuwe coax-kabel toegestuurd voor het modem. Deze zit binnen 3 werkdagen in de bus. 

Wat ik je ook wil vragen om te testen is het volgende. Het lijkt alsof meerdere apparaten geen IP-adres verkrijgen van je modem. Om die reden wil ik je vragen om het Ziggo modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit kun je doen door het reset-knopje op de achterzijde van je modem 30 seconden ingedrukt te houden met een paperclip of ander puntig voorwerp. Het modem heeft dan ongeveer 10 minuutjes nodig om weer in de lucht te komen. Houdt er rekening mee dat na deze handeling alle instellingen weer terug zijn naar de basis, zoals de netwerknaam en het bijbehorende wachtwoord. 

Op dit moment heb je beide frequenties (2.4 en 5.0 Ghz) ingesteld met dezelfde netwerknaam. Na de fabrieksinstellingen gelden de gegevens zoals deze staan vermeld op de sticker van je modem. Wat gebeurt er als je vervolgens de netwerken afzonderlijk van elkaar instelt? Bijvoorbeeld Sjefke2.4 en Sjefke5.0 en deze instelt op jouw apparaten in huis? 

Daarnaast had Mariska ook nog het volgende gevraagd: Zou je ook kunnen checken of je de verbinding verliest op het moment dat je laptop/pc bekabeld verbonden is met ons modem? 

We zien alle bevindingen graag tegemoet.

Sjefke222
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Cecilia,

Bedankt voor het toesturen van de kabel.

Ik zal morgen de modem resetten en de netwerknamen opnieuw instellen. Laat jullie weten wat er uitkomt.

Een homeplug via het stopcontact gebruiken en daar de laptop bedraad op aansluiten geldt zeker niet als bedraad op het modem aansluiten? Ik heb morgen een korte Teams meeting en zou dan wel bij de modem kunnen zitten en ‘m daar aansluiten. Werkplek bij het modem zelf is niet ideaal voor langere meetings.

Vandaag trouwens weer heel slechte verbinding gehad bij Netflix via de tv.

Ik houd jullie op de hoogte.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kijk ook even met Wifi Analyzer van Matt Hafner uit de Microsoft app store of er geen buren of je eigen homeplug op hetzelfde kanaal zitten, dat kan elkaar behoorlijk in de weg zitten.

Kies dan een rustiger kanaal en zet dit dan vast in het modem en in de homeplug.
Als je 2,4 en 5 GHz dezelfde naam geeft en het apparaat springt over, dan ben je de verbinding heel kort kwijt en breekt videobellen af.

Als je alle 2,4 wifipunten een andere naam geeft en de 5 GHz ook, dan blijft de verbinding die je dan hebt, stabieler verbonden met 1 punt.

Sjefke222
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia Ziggo Ik heb de modem gereset en de 2.4 en 5.0 een andere naam gegeven (Krokodil2.4 en Krokodil5.0). Ik heb de tv en Bose speaker beneden met 5.0 verbonden en de laptops, telefoons en iPad met de 2.4. Dit leek mij het beste aangezien 5.0 minder goed door muren kan en we met de draagbare apparaten door het hele huis lopen. Is dat correct?

 

@Be rt Wifi Analyzer is volgens mij alleen voor Windows. Ik heb NetSpot gebruikt en onderstaande screenshot gemaakt. Is er iets dat ik aan zou moeten passen en, zo ja, hoe?

Wat bedoel je verder met alle WiFi-punten een andere naam geven? Bedoel je wat Cecilia in een post hierboven zei en wat ik nu gedaan heb, dus Korkodil2.4 en Krokodil5.0 of moet ik de verschillende apparaten nog hernoemen?

We wonen trouwens vrijstaand. Betekent dat dat de netwerken die op de foto een hoog signaal (Level) hebben veel sterker zijn dan die van ons?

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Is die groen aangeduide Netgear ook van jullie, want die knalt over je eigen 2,4 heen op kanaal 11.

Ik zou de 2,4 op kanaal 1 vastzetten.

 

Even helemaal off-topic, zie ik hier een PSTN telefooncentrale?

Althans, ik denk het te herkennen, het lijkt sterk op alle onderdelen die ooit hier in de meterkast hebben gestaan en gehangen in een iets andere KPN kast.

 

Sjefke222
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Die groen aangeduide Netgear is inderdaad ook van ons. Dit is het basisstation voor ons camerasysteem.

Ik zal het kanaal op 1 zetten.

Het zou goed kunnen dat de afbeelding linkt nar een telefooncentrale. Dit was de basismodule van het alarmsysteem dat hier aanwezig was toen wij het huis kochten. Deze was echter dusdanig verouderd, dat we hem niet meer in gebruik hebben.

Wellicht gerelateerd: we zitten met een volle meterkast met onduidelijke verbindingen en deels niet meer werkende onderdelen, dus we willen hier een elektricien eens naar laten kijken om het op te schonen.

 

Sjefke222
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb aangesloten op modem twee korte meetings gehad via Teams vandaag en dat ging prima. 

Kanaal van WiFi staat nu op 1. Maar volgens mij doet dat niet veel met de kwaliteit? Zie screenshot hieronder.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het signaal kun je niet versterken, het hangt van de afstand tot het modem af hoe sterk het signaal is.
Op een schoner kanaal is er wel meer stabiliteit en kwaliteit.

Als de afstand te groot is of er zitten stevige muren tussen is het lastiger met wifi.

Die Netgear heeft een mooi sterk signaal, kun je daar geen internet verbinding mee maken als extra wifipunt?

Mocht dit niet mogelijk zijn:

Vanwege de afstand en muren heb ik hier voor een betere wifi ervaring een Wifibooster = Acces Point bij gehuurd voor € 1,00 per maand en nu door heel het huis een goede verbinding.

 

Uitgelicht topic