LouisA

Level 3
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Wifi snelheid

Voorheen was de wifisnelheid op mijn iPhoneSE rond 180mbps, maar sinds de snelheidsverhoging van afgelopen maand, komt de wifi niet hoger dan 140 mbps. Ik heb de routeral meerdere keren ge-reset.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Je bent in het bezit van een air port time capsule en deze is aangesloten aan de modem met een 100Mb link. De time capsule heeft een 1Gb interface zo de verbinding tussen de modem is is niet optimaal waarschijnlijk een defecte kabel of cat5 . De iPhone van tonie 2 is verbonden met de time capsule een de max snelheid hiervan is 100Mb. Controleer je kabel dus. Het opslaan van bestanden zal hierdoor ook sneller gaan.Als de overige apparaten ook verbinding kunnen maken met de time capsule hebben deze apparaten dezelfde hetzelfde probleem.
Het opslaan van bestanden zal

Bekijk in context

25 Reacties 25
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi LouisA
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Heb je ook al een keer netwerkinstellingen reset gedaan op je iPhone?
Kan zijn dat die een beetje blijft hangen in je telefoon. Daarnaast haal je wel de gewenste snelheid met een kabel (via een laptop of computer)?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
LouisA Bent u verbonden met het 2.4 of 5GHz netwerk?
LouisA
Topicstarter
Level 3
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
EnergieBoy , een reset van de netwerkinstellingen (wifi er uit en opnieuw aangemeld) heeft niet geholpen. Ik heb inderdaad wel een snellere verbinding met de iMac, maar die is met een Devolo- ethernet verbinding aangesloten.

Jan F. de iPhone is met 5GHZ verbonden
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Welke snelheid hoort bij je abonnement?
LouisA
Topicstarter
Level 3
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Be rt Internet Max500/40
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ook ik ervaar en lees over meer wat wisselende snelheden na de verhoging naar 500/40.
Het is al uitgebreid gemeld met voorbeelden op dit forum en ik neem even aan dat Ziggo er al mee bezig is.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
LouisA
Je iPhone had érgens'in je huis een Wireless verbinding van 180 Mbps.
Die snelheid zal niet niet hoger worden tgv verhoging van de snelheid van je Internetverbinding.
Je meet nu 140 Mbps op ongeveere dezelfde plek.
Dat kan twee oorzaken hebben.

  • je Internetsnelheid is 140 Mbps: denk van niet, maar dat moet worden getest
  • de wifi in je huis is om wat voor reden dan ook wat minder geworden: er moet gekeken worden of er iets te verbeteren valt
Test de Internetsnelheid met een PC of Laptop, die met een UTP-kabel rechtstreeks is aangesloten op de Modem/Router. Gebruik voor de test:
https://www.dslreports.com/speedtest
De test zou 500+/40+ moeten opleveren, maar dat kan wat tegenvallen. Er lijken wat problemen te zijn met de snelheidsverhoging. Heb zelf ook 500/40. Ging een paar dagen prima, maar nu zwabbert ie rond de 400/40. Ben niet de enige die dit overkomt. Ik verwacht niet dat je test slechts 140 Mbps down laat zien.
Wat is de uitkomst?

Voor verbetering van Wifi kun je dit bekijken:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/valt-je-wifi-weg-lees-dit-topic-22640
Een handig hulpmiddel is een Wifi Analyzer App op Phone of Tablet: Android iOS
LouisA
Topicstarter
Level 3
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
hanh Speedtest gedaan en dit is het resultaat met een directe ethernet verbinding op mijn iMac
LouisA
Topicstarter
Level 3
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
hanh Ziggo speedtest gedaan en dat geeft dit resultaat

Ik denk dus dat de modemsnelheid wel klopt
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Oei, Louis, dat ziet er niet best uit.
Buiten verwachting.
Je zit een beetje in de buurt van 100 Mbps.
Dat zou nog een slechte UTP kabel kunnen zijn die 100 Mbps levert ipv 1 Gbps.
Of een netwerk adaptor op het testsyteem die maar max 100 Mbps aankan.
Maar meestal kom je in zo'n situatie niet verder dan rond de 85 Mbps.
Probeer ff andere kabel en check de netwerk adaptor.
Laat je bevindingen weten.

Je schreef ook:
Ik heb inderdaad wel een snellere verbinding met de iMac, maar die is met een Devolo- ethernet verbinding aangesloten.

Wat is de snelheid daarvan?
Matige prestaties van de Powerline adaptors kunnen het resultaat negatief beinvloeden.
Vandaar dat een test met een UTP kabel het beste is om de Internetsnelhied te meten.

Gr Han
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ah de Ziggo test geeft weer hoop.
Helaas is die niet zo betrouwbaar wegens nogal wisslende resultaten.
Van de DSL-reports test liet je alleen de eindresultaten zien.
Liever een plaatje na afloop van de test, misschien was er iets raars aan de hand.
In de bijlage hoe het hoort te zijn.
LouisA
Topicstarter
Level 3
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
hanh Deze nieuwe test geeft weer een ander beeld
ook gedaan met dezelfde link die je eerder gaf. Ook hier zijn de resultataen goed van. Overigens allemaal gedaan met een UTP kabel rechtstreeks tussen de iMac en Connectbox
LouisA
Topicstarter
Level 3
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
hanh
Dit is het resultaat met de Devolo-verbinding, dus dat geeft nog al wat verlies, maar is veel stabieler (en snel genoeg) dan de wifi-verbinding
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
EDIT: Ja je meet hier meer de max speed van de devolo.

------------
Pffffff. Dat was even schrikken met die eerste tests. Het zou wat beter moeten, maar niks om je erge zorgen over te maken.
Kortom: je hebt een Wifi probleem want waar je 180 Mbps verwacht krijg je nog maar 140 Mbps.
Dan zit er niks anders op ff te duiken in wat ik eerder schreef.
Wifi is altijd een beetje een zorgenkind.

Wat ik verwacht is dat je op 1m afstand van het access point met een 5Ghz Connectie wel in de buurt van de 500 down moet kunnen komen.
Han
LouisA
Topicstarter
Level 3
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
hanh Bedankt voor de hulp (ook de anderen die meegedacht hebben). Ik ga mij maar eens verdiepen in de wifi-problemen. Net weer een test gedaan, vlakbij de connectbox, en ja wel, in ieder geval de 180 mbps weer terug.:grinning:
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
In de Connectbox wordt aangegeven welk apparaat met welk netwerk en met welke snelheid is verbonden. Wordt dat ook in andere modems aangegeven?
Verder vraag ik me af hoe de kanaalkeuze staat. Is er een vast kanaal gekozen of staat die op automatisch?
LouisA
Topicstarter
Level 3
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Jan F. Zie de antwoorden in de screenshots
LouisA
Topicstarter
Level 3
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
hanh , Jan F
De wifiproblemen liggen waarschijnlijk aan mijn iPhone:disappointed:
De iPhone van mijn vrouw (Tonnie) blijft wel steeds een hoge snelheid aangeven, maar die van mij (Louis) is heel wisselend.

Deze snelheden zijn op de bovenverdieping gemeten en de connectbox staat beneden.
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Je bent in het bezit van een air port time capsule en deze is aangesloten aan de modem met een 100Mb link. De time capsule heeft een 1Gb interface zo de verbinding tussen de modem is is niet optimaal waarschijnlijk een defecte kabel of cat5 . De iPhone van tonie 2 is verbonden met de time capsule een de max snelheid hiervan is 100Mb. Controleer je kabel dus. Het opslaan van bestanden zal hierdoor ook sneller gaan.Als de overige apparaten ook verbinding kunnen maken met de time capsule hebben deze apparaten dezelfde hetzelfde probleem.
Het opslaan van bestanden zal

Uitgelicht topic