jarnotenbroek

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi signaal valt weg (horizon media box)

Al geruime tijd valt mijn wifi signaal en daarmee mijn internet weg in de avond uren.
Van volbereik naar geen bereik. Signaal springt daarna op en neer.

Herstarten van de mediabox helpt niet. Ander signaal ook niet.

Hoe te handelen?
3 Reacties 3
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi jarnotenbroek,
Welkom op de Community van Ziggo.

Gebruik je ook nog een modem/router of is de Mediabox XL je modem?
Mocht je een modem/router er bij hebben gekregen dan zou ik het liefst deze gebruiken dit omdat de Mediabox XL nogal wat problemen heeft met het thuisnetwerk.

Mocht je toch op je Mediabox XL je wifi blijven gebruiken dan is dit misschien nog een optie: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/de-horizon-box-mediabox-xl-gebruiken-als-acces-point-21251
jarnotenbroek
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
geen aparte modem. Alles via de mediabox. werkwijze werkt niet, heb al weer last ervan
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Misschien heb je dit al gedaan, maar toch nog even:
Kun je met een Wifi analyzer kijken of er andere Wifi zenders op hetzelfde kanaal zitten?
Dan kun je je eigen vrijere kanaal instellen en 2,4 GHz instellen op 20 Mhz, dan komt hij verder.
Ook 5 GHz instellen op minder Mhz maakt hem sterker.

Uitgelicht topic